1396-10-07 04:21
912
0
48386
آیت الله قدمی :

اگر مملکت را بخواهیم اصلاح کنیم باید از مجلس شروع کنیم / کلیدی ترین نهاد در جلوگیری از فتنه بعدی شورای نگهبان است / اگر مجلس سالم نباشد دولت و قانون ما سالم نیست

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه کلیدی شورای نگهبان گفت :این رئیس جمهور و قبلی ها و نمایندگان مجلسی که حاضر نیستند از سردار سلیمانی مالک اشتر زمان حمایت و قدس را به رسمیت بشناسند از طرف شورای نگهبان تایید می شوند .

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه و مدرس خارج فقه و اصول در میزگرد تخصصی 9 دی در خصوص فتنه های آینده اظهار کرد : برای فتنه آینده کارهای مهمی در حال انجام شدن است ، طبیعتا در جامعه ایران ما مردم را نسبت به اسلام و انقلاب به دو دسته خودی و غیر خودی تقسیم می کنیم و مقام معظم رهبری هم از ده سال قبل به این نکته اشاره کردند اما برخی از مسئولین وقت در برابر این سخن مقاومت می کردند .

آیت الله قدمی با بیان اینکه این تقسیم بندی در ارائه خدمت نیست چون در خدمت فرقی بین خودی و غیر خودی نیست افزود: ریشه آنهایی که دارند فتنه آتی را برنامه ریزی می کنند از زمان دولت سازندگی شروع شد ، زمانی به آقای هاشمی می گفتند دولت شما انقلابی نیست می گفت من دولت کار می خواهم لذا ظاهر مسئولین با رفتار دینی آنها تضاد داشت .

یکی از مهمترین فتنه های آینده ورود افراد "غیر متعهد" در چرخه مدیریت است

وی تصریح کرد :  یکی از مهمترین فتنه های آینده ورود افراد "غیر متعهد" در چرخه مدیریت است و در مقطع بعدی می گویند اگر می خواهیم برخی از کرسی ها را بدست آوریم باید آرای مردم را بگیریم و لذا کسانی که رای می خواهند دنبال افراد غیر خودی می روند و برای اینکه تعداد این افراد را افزایش بدهند "شعارهای بی بند و باری" می دهند و بی تفاوت ها را به این سمت سوق می دهد .

حافظ کل قران کریم گفت : کم کم بدحجابی و دزدی غالب می شود و در انتخاباتها نمی توانید تصمیم درست بگیرید و لذا چرخه اصلی نظام بر می گردد ، ارزش های دینی به تمسخر گرفته می شود رئیس جمهور مملکت نماز شب خواندن و مسائل دینی را به استهزاء می گیرد و ارزش های  دینی پایین می آید .

قدمی تاکید کرد : به افراد غیر متعهد و غیر دینی بها داده می شود و به "قانون اساسی" در مناسبتهای های مختلف حمله می شده و به سکاندار نظام ولایت فقیه مستقیم و غیر مستقیم حمله می کنند ، در بعد اقتصادی شعارهای خوبی داده می شود ولی عملا کاری انجام نمی شود ، به حقوق مدیران و نمایندگان مجلس توجه خاصی می شود و به جامعه فقیر و مستضعف بی توجهی می شود .

یک عده موقع کتک خوردن و کشته شدن خیلی عزیز می شوند

وی ادامه داد : دو فضا در کشور ما وجود دارد : یک عده موقع کتک خوردن و کشته شدن خیلی عزیز می شوند مثل سپاه ، بسیج و خانواده شهدا بخاطر امنیت و آرامشی که در کشور ایجاد می کنند اما افرادی علیه همین دسته فعالیت می کنند ، از ضد انقلاب و ضد ولیات فقیه حمایت می کنند اما از نیروهای انقلابی در حد شعار حمایت می کنند .

یکی از محوری ترین کلیدهای مبارزه با این پلشتی ها شورای نگهبان است

مدرس خارج فقه و اصول اضافه کرد : یکی از محوری ترین کلیدهای مبارزه با این پلشتی ها شورای نگهبان است ، اینگونه افراد گاها از فیلتر شورای نگهبان رد می شوند ، این رئیس جمهور و قبلی ها و نمایندگان مجلسی که حاضر نیستند از سردار سلیمانی مالک اشتر زمان حمایت کنند و نمایندگانی که حاضر نیستند قدس را به رسمیت بشناسند از طرف همین شورای نگهبان تایید شدند .

برای جلوگیری از فتنه بعدی نقش شورای نگهبان کلیدی تر از هر نهاد دیگری است

آیت الله قدمی بیان کرد : برای جلوگیری از فتنه بعدی نقش شورای نگهبان کلیدی تر از هر نهاد دیگری است ، نماینده مجلسی که طی چهار سال فرضا 600 میلیون تومان حقوق می گیرد و فرض کنیم همین مقدار هم برای تبلغات انتخاباتی اش هزینه کرده باشد ، نباید این سوال مطرح شود که این پول را از کجا آورده است ؟

اگر مملکت را بخواهیم اصلاح کنیم باید از مجلس شروع کنیم

وی اذعان داشت : اگر مملکت را بخواهیم اصلاح کنیم باید از مجلس شروع کنیم ، مجلسی که بتواند وکیل المله باشد نه وکیل الدوله و این قدرت را داشته باشد که رئیس جمهور را استیضاح کند و دغدغه های رهبری را درک کند و مجلسی که در خدمت خودش و منافعش باشد باید رد شود و لذا برای جلوگیری از فتنه آینده باید از مجلس شروع کنیم .

اگر مجلس ما سالم نباشد دولت و قانون ما سالم نیست

جانباز دوران دفاع مقدس در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : اگر مجلس ما سالم نباشد دولت و قانون ما سالم نیست ، نظارت انجام نمی شود و در این بخش ضعیف عمل کردیم ، اوایل انقلاب ساده زیستی ، مردمی و انقلابی بودن معیار بود اما الان بر عکس شده است ، اینها خطرهایی است که مجلس ما را تهدید می کند منتهی برخی مقاطع خودش را نشان می دهد و ما باید این چرک ها را جراحی کنیم .

آیت الله قدمی با بیان اینکه شورای نگهبان طوری عمل کند که زخم های چرکین در مجلس نداشته باشیم گفت : اینگونه افراد خطرات مهلکی برای نظام ایجاد می کنند ، اینکه تعدادی از نماینمدگان قدس را پایتخت فلسطین ندانستند نعمتی بود که شخصیت واقعی آنها نشان داده شد و شانس ضربه خوردن در مجلس از جانب آنها سلب شد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.