1396-10-03 16:38
1165
0
48226
حاج آخوند فرهمند در میزگرد 9 دی در گرگان :

انسانی که روحش با اسلام سازگار نیست فتنه گر می شود / در یوم الله 9 دی خورشید اسلام دوباره بر این کشور تابید

رابط فرهنگی مرکز بزرگ شمال کشور گفت: بصیرت به معنای بیداری دل است، انسان وقتی دلش بیمار باشد جسمش با اسلام است ولی روحش با اسلام نیست، این فرد از یک دشمن صد در صد حقیقی خطرناک تر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان ؛ آخوند عبدالجلیل فرهمند بعد از ظهر امروز در میزگرد تخصصی واکاوی فتنه 88 و حماسه 9 دی  اظهار کرد: تاریخ اسلام هم فتنه را دیده هم حوادث های گوناگونی را مشاهده کرده است، همانطوری که امام علی (ع) فرموده است پیامبر(ص) اسلام، طبیب سیاری بود تا در مواقع لزوم تمام بیماری را درمان کند.

آخوند فرهمند تصریح کرد: پیامبر اکرم مبعوث شده است تا بتواند اختلافات و بیماری ها را دامن زده این نشان از این است که نباید اختلافات تبدیل به نفاق شود، در هر جامعه ای اختلاف وجود دارد، نمی توانیم جلوی اختلافات را گرفت، ولی این اختلافات نباید منجر به کینه توزی و فتنه شود.

استاد حوزه علمیه اهل سنت تاکید کرد: اگر انسان هر چقدر تلاش کند جلوی بیماری های جسمی را بگیرد شایدی امکان پذیر باشد ولی امکانش وجود ندارد در مقابل بیماری روحی را گرفت مگر اینکه با تقوا باشیم و جلوی بیماری روحی را بگیریم.

پیشرفت اسلام بدون بصیرت امکان پذیر نیست

رابط فرهنگی مرکز بزرگ شمال کشور متذکر شد: رابطه اختلاف و فتنه هم به همین طریق است، شاید نتوانیم جلوی اختلاف را بگیریم ولی می توانیم در مقابل فتنه ایستادگی کرد، کسی که راه بلد باشد ولی بصیرت نداشته باشد نمی تواند پیش برود، اعتقاد و باور و بصیرت لازمه راه پیشرفت اسلام است.

این روحانی اهل سنت یادآور شد: در صدر اسلام بسیاری در مسیر اسلام راه گم کرده و به بیراهه ها و مخالف اهل بیت شده اند، علتش همان عدم بصیرتی بود که وجود نداشت.

فرهمند با بیان اینکه خداوند در کنار قرآن کریم یک معلم دینی فرستاد تا بتوانیم در کنار این معلم توانا کتاب الهی را فرا بگیریم تاکید کرد: ما با توجه به کرامت انسانی و معرفتی که خداوند در اختیار ما گذاشته است و با توجه به راه بلدی به نام مقام معظم رهبری که به ما عطاء کرده است نباید از راه راست خارج شویم.

مسلمان نماها خطرناک تر از کفار هستند

وی اذعان کرد: بصیرت به معنای بیداری دل است، انسان وقتی دلش بیمار باشد جسمش با اسلام است ولی روحش با اسلام نیست، این فرد از یک دشمن صد در صد حقیقی خطرناک تر است.

آخوند فرهمند تصریح کرد: ما همانی که در مقابل وحدت ضد وحدت داریم در مقابل فتنه هم ضد فتنه داریم، این بدیهی است که فردی که در کشور حکومت می کند اطاعت از آن شخص واجب می شود این چیزی است که تمام مذاهب به آن اعتقاد دارند.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ شمال کشور با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری با یک سخنرانی شیوایی تمام نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند ادامه داد: هوشیاری مردم در 9 دی نشان از بصیرت پذیری مردم این انقلاب و این کشور است.

استاد حوزه علمیه اهل سنت متذکر شد: کسانی که در این ما بین دسیسه کرده اند دسیسه هایی که بین اقشار مختلف ایجاد کرده اند تا بین مردم شکاف ایجاد کنند خوشبختانه راه به جایی نبرده اند، علتش همین هوشیاری مردم بوده است، در مقابلشان کسانی ایستادگی کرده اند که بصیرت کامل را دارا بودند و مانند دژی مستحکم در مقابلشان از انقلاب و اسلام دفاع کرده اند پیروز شده اند.

امروزه باید به سیره نبوی جامعه عمل پوشاند

فرهمند گفت: امروزه تمام دنیا چشمشان به رهبر انقلاب اسلامی است، امروز باید برگردیم به سیره نبوی، امروزه وقتش رسیده که عمل کنیم، نظامی پیروز است که به مبانی اسلام پایبند باشد، با نگاهی کوتاه به برخی از انقلاب ها متوجه این می شویم که بعد از گذشت مدت کوتاهی چون پایبند اسلام نبوده اند شکست خورده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حماسه 9 دی دوباره خورشید اسلام بر این کشور تابیده شد، مردم ما نشان داده اند که انقلاب اسلامی ما به این سادگی به وجود نیامده است، مردم ما در مقابل زحماتشان ایستادند و مقاومت کرده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.