1396-09-13 08:43
1063
0
47371
رئیس حوزه هنری استان گلستان :

نوسازی سینماهای متعلق به حوزه هنری گلستان آغاز می شود / برپای نمایشگاه ۴۰ اثر برتر سوگواره عکس عاشورایی در حوزه هنری

رئیس حوزه هنری استان گلستان با اشاره به اینکه497  اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره عکس عاشورایی"حماسه خون" ارسال شد، اظهارداشت: از این تعداد 40 اثر به عنوان آثار برگزیده از 24 هنرمند و عکاس به نمایش گذاشته شده است و علاقه مندان به آثار عکاسی می توانند با مراجعه به نگارخانه سوره این مرکز از این آثار دیدن کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ نقی محمد نژاد در جمع اصحاب رسانه استان گلستان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و گرامیداشت هفته وحدت گفت: به حمدا...  در استان گلستان به معنای واقعی شاهد وحدت هستیم و اقوام مختلف استان در آرامش کامل و وحدت مثال زدنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و امیدواریم در سراسر جهان نیز شاهد وحدت اینچنینی باشیم.

وی برگزاری چهارمین همایش سوگواره عکس عاشورایی "حماسه خون"را هنرآفرینی هنرمندان عرصه عکاسی دانست و افزود: این همایش با همت 65 هنرمند و عکاس گلستانی در حوزه هنری گلستان برگزار شد و امروز ماحصل این تلاش را در نمایشگاه آثار برگزیده و تولید کتاب دیجیتال شاهد هستیم.

محمد نژاد با اشاره به اینکه497  اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره عکس عاشورایی"حماسه خون" ارسال شد، اظهارداشت: از این تعداد 40 اثر به عنوان آثار برگزیده از 24 هنرمند و عکاس به نمایش گذاشته شده است و علاقه مندان به آثار عکاسی می توانند با مراجعه به نگارخانه سوره این مرکز از این آثار دیدن کنند.

وی به رونمایی بخش‌های نرم ‌افزار و کتاب دیجیتال در این دوره از سوگواره اشاره کرد و افزود: کتاب دیجیتال جامعی از همه ی آثار رسیده به دبیرخانه تولید شده است و تماهی آثار سال گذشته و سال جاری در این کتاب قابل دسترسی است که در مراسم اختتامیه رونمایی خواهد شد.

این مدیر فرهنگی در ادامه گفت: نمایشگاه چهارمین سوگواره عکس عاشورایی کار خود را از (11 آذر) در محل نگارخانه سوره حوزه هنری گلستان واقع در خیابان پنجم آذر ، آذر 18 آغاز کرده و تا (24 آذر) ادامه دارد.

وی افزود: داوری چهارمین همایش سوگواره عکس عاشورایی بر عهده ابوالقاسم قاسمی، داوود عامری و محمد جواد مکتبی بوده است که همگی از اساتید برجسته استان محسوب می شوند.

محمدنژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزودی نوسازی سینماهای متعلق به حوزه هنری گلستان درشهرهای گرگان ، گنبد و آزاد شهر با ورود بخش خصوصی شروع می شود.

وی در ادامه به دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای بازسازی ونوسازی سینماهای فرسوده استان اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه نو به سینما براساس اصول جدید واستاندارد است و سیاست تبدیل آن به مجتمع،فرهنگی ،سینمایی در دستور کار این مرکز می باشد که امیدواریم با همت مسئولین مدیران استان این مهم انجام شود.

رئیس حوزه هنری استان سپس تاکیدکرد: ما در دهه چهلم انقلاب و جشن چهل سالگی آن هستیم و این مرکز انقلابی فعالیت های ویژه برای این ایام تدارک دیده است که از جمله ی آنها می توان به کار پژوهشی و تولیدی مربوط به فرهنگنامه یا دایره المعارف انقلاب اسلامی در استان گلستان اشاره کرد.

خبرنگار : هادی احمدی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.