1396-09-11 11:21
1614
0
47292
ابراهیم نژاد عنوان کرد :

ساخت لیوان هوشمند با قابلیت اندازه گیری قند خون در پارک علم و فناوری گلستان

مدیر عامل شرکت دانش بنیان آریاتراشه گلستان گفت : این شرکت موفق شده لیوان هوشمندی بسازد که با استفاده از سنسورهای بکار رفته در قطعه زیرین آن دمای مایع داخل لیوان و همچنین میزان قند خون بیماران دیابتی را نشان دهد .

به گزارش گلستان ما ؛ مهندس مهدی ابراهیم نژاد مدیر عامل شرکت دانش بنیان آریاتراشه گلستان زیر نظر پارک علم و فناوری در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری علم و فناوری در خصوص اقدامات این شرکت گفت : این شرکت در زمینه تولید تجهیزات الکترونیک کار می کند و طرح ها و ایده هایی را که برخی نخبگان توانایی انجام آن را ندارند یا به مشاوره فنی نیاز دارند را به سرانجام می رسانیم و ایده هایی که مهندسین خودمان دارند را به محصول تبدیل می کنیم.

ابراهیم نژاد افزود : آخرین طرحی که روی آن کار کردیم لیوان هوشمند است که یک ایده لوکس و جدید به شمار می رود .

وی در تشریح این اختراع گفت : این لیوان دارای قطعه ایست که به ته آن وصل می شود و دارای ماژول بلوتوث و وایفای می باشد که می تواند به تلفن های همراه اندرویدی وصل شود و دمای درون لیوان را لحظه به لحظه گزارش دهد .

ابراهیم نژاد ادامه داد : همچنین این امکان وجود دارد که یک سلف بانک تعریف کنید و زمانی که دمای مایع داخل لیوان به حد دلخواه رسید به شما آلارم دهد .

این مخترع گلستانی اضافه کرد : از دیگر قطعاتی که به این لیوان وصل است همزنی می باشد که مایع را هم می زند و المنتی که کار سرد کردن و گرم کردن مایع داخل لیوان را انجام می دهد ، همچنین برای پیشرفته تر کردن این لیوان سنسور اندازه گیری قند خون برای بیماران دیابتی نیز تهیه دیده شده است .

ابراهیم نژاد یادآور شد : شارژ باتری این لیوان بصورت بی سیم است و علت آن هم جلوگیری باتری از آبخوردگی می باشد و از طرفی در خصوص ضرر وایفای هم باید گفت که مثل سایر موبایل هاست .

وی بیان داشت : این طرح تست شده و جواب داده ولی ساخت این لیوان بصورت صنعتی و تجاری هزینه زیادی دارد و باید با کارخانه شیشه سازی و آلومینیم سازی صحبت کنیم و فعلا طرح اولیه در ازمایشگاه ساخته شده است .

دستگاه از کار اندازنده ماشین ها

مدیر عامل اریاتراشه گلستان به طرح دیگر این شرکت اشاره کرد و گفت : این طرح با همکاری نیروی انتظامی انجام شده و به این صورت است که این دستگاه قادر است قبل از عملیات پلیس یا زمانی که هنوز پلیس به مکان مورد نظر نرسیده ، وقتی روشن می شود با پخش امواج در فضا ، بقیه ماشین ها را از کار می اندازد .

مهندس ابراهیم نژاد بیان کرد : تمام خودروهایی که بعد از سال 88 در داخل کشور تولید شدند و همه ماشین های خارجی به این دستگاه واکنش مثبت نشان می دهند و در هنگام روشن شدن آن بقیه از کار می افتند و این برای نیروهای نظامی و امنیتی خیلی مفید است که از زمان استفاده کنند .

دستگاه هوشمند سازی سیستم روشنایی

وی به طرحی دیگر اشاره کرد که با همکاری بسیج انجام می شود که دستگاه هوشمند سازی سیستم روشنایی نام دارد که شامل فازهای مختلف است .

ابراهیم نژاد اذعان داشت : در این طرح سیستم روشنایی را می توان با بلوتوث و وایفای از طریق گوشی کنترل کنید و سیستمی که ما ارائه کردیم با ریموت است که مخصوصا برای بیماران و بیمارستانهایی که معلول حرکتی دارند کاربردی است که سیستم روشنایی اتاق را خود بیمار می تواند با این سیستم کنترل کند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.