1396-08-27 04:57
1319
0
46668
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان:

اجرای 58 مورد احکام قطعی قلع و قمع در 3 روستای گرگان / بیش از 61هزار متر مربع زمین آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان از اجرای 58 مورد احکام قطعی قلع و قمع در 3 روستای گرگان و آزادسازی بیش از 61هزار متر مربع زمین خبر داد.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اظهار کرد: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی شهرستان گرگان 54 مورد احکام در خصوص اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و 4 مورد در راستای اجرای احکام قلع و قمع ، در روزهای 22 و 23 آبان در روستای های کریم آباد، گلند تاریکی و فخرآباد گرگان به اجرا در آمد و در مجموع 61هزار و 400 مترمربع از اراضی آزاد شد.

این مقام قضایی با اشاره به تخریب ساختار و بافت روستا‌ها توسط این دست از ساخت و سازهای غیر مجاز تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا از هویت فرهنگی روستا‌ها بوِیژه روستاهایی که در معرض تخریب و تعرض مادی و تخریب فرهنگی توسط عده‌ای منفعت طلب هستند دفاع کنیم.

دادستان مرکز استان گلستان از ادامه روند پیگیری و بررسی ساخت و سازهای غیر مجاز در استان خبر داد و گفت: بنده به عنوان دادستانی این موضوع را با جدیت پیگیری خواهم کرد و با منفعت طلبان به حریم منابع ملی و طبیعی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشدید برخوردها در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام حقی شد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک ها و روستاها را دارند بایستی بدوا با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

این مقم قضایی در پایان از مردم خواست: در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در اینگونه اراضی را به سامانه 131 گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.