1396-06-28 06:13
1448
0
44226
به همت دفتر آستان قدس رضوی گلستان انجام شد؛

اعزام خانواده‌های معدن‌چیان زمستان یورت آزادشهر به حرم مطهر رضوی + تصاویر

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان گفت: خانواده‌های معدن‌چیان جان باخته در حادثه معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر به حرم امام رضا(ع) اعزام شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام سید علی طاهری در حاشیه مراسم بدرقه و اعزام خانواده‌های جان باخته در حادثه معدن آزادشهر به مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امشب بیش از 90 نفر از خانواده‌های جان باخته حادثه معدن یورت آزادشهر به آستان قدس رضوی و زیارت امام رضا(ع) مشرف شدند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان تصریح کرد: حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر در ابتدای سال دل بسیاری از هموطنان استان گلستان را به درد آورد و در این حادثه 43 نفر از معدن‌چیان یورت آزادشهر جان باختند.

طاهری افزود: در راستای کاهش آلام و دردهای این عزیزان و توسل به امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی این سفر زیارتی را در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: این سفر زیارتی به مدت 3 روز در نظر گرفته شده و بازدید از موزه‌های حرم، دیدار با علما و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) از جمله برنامه‌هایی است که برای خانواده معدن‌چیان یورت آزادشهر در نظر گرفته شده است.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در گلستان، به سیاست‌های دفتر آستان قدس رضوی اشاره کرد و گفت: عاشقان آل البیت (ع) به ویژه امام رضا(ع) می‌توانند با مراجعه به دفتر آستان قدس رضوی در زمینه‌های مختلف همکاری کنند.

طاهری گفت: یکی از سیاست‌های دفتر آستان قدس رضوی با توجه به تاکیدات تولیت آستان حجت الاسلام رئیسی اعزام زائر اولی و افرادی است که به علت مشکلات مالی و معیشتی نتوانستند برای سال‌های زیاد به حرم امام رضا(ع) مشرف شوند.

 01 2

حجت الاسلام دیلم رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر هم در این مراسم اظهار داشت: امشب این توفیق را پیدا کردیم در جمع خانواده معدن یورت آزادشهر باشیم و امید داریم خداوند روح جان‌باختگان معدن یورت آزادشهر را قرین رحمت کند.

وی تصریح کرد: اعزام خانواده‌های معدن یورت آزادشهر به مشهد مقدس با ایام  هفته دفاع مقدس و ایام محرم تقارن پیدا کرده که آن را باید به فال نیک گرفت.

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر تاکید کرد: اگر امروز صحبت از صدور انقلاب اسلامی می‌شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی نظام عزتمند و با اقتداری است به تاسی از حرکت حسینی است.

دیلم ادامه داد: موفقیت‌های ما در دوران دفاع مقدس در گروی محرم و صفر است و رشادت‌های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس به واسطه آن است که ملت ما در مکتب حسینی پرورش یافته است.

 وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) "این محرم و صفر است که اسلام زنده بماند"، گفت: ملت ایران با پایداری در انقلاب اسلامی بستری را فراهم می‌کنند که راه سیدالشهدا در جامعه متبلور می‌شود و باید این فرهنگ عاشورایی و ایستادگی را در جامعه ترویج دهیم.

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر یادآور شد: با توجه به تهاجم‌های فرهنگی نیاز است که جوانان و نوجوانان ما بیش از گذشته با فرهنگ حسینی ارتباط پیدا کنند.

وی درباره اعزام خانواده جان‌باختگان معدن یورت آزادشهر به حرم مطهر امام رضا(ع) گفت: این کشور بیمه امام رضا(ع) است و یکی از سفارش‌های بزرگان دین زیارت امام رضا(ع) است.

رئیس تبلیغات اسلامی آزادشهر به حرکت اعزام زائران از سوی دفتر آستان قدس رضوی گلستان اشاره کرد و گفت: امید داریم این حرکت تداوم پیدا کند و از فرصت به وجود آمده خانواده‌های محروم جامعه که به علت مشکلات مالی نمی‌توانند به زیارت امام رضا(ع) بروند، بهرمند شوند./تسنیم

01 1

01 3

01 2

3

9

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.