1396-06-27 19:23
1824
0
44224
در نشست صمیمی مسئولین با پرسنل بیمارستان علی‎آبادکتول مطرح شد؛

حضور شبانه‎روزی نیروی انتظامی در بیمارستان علی‎آبادکتول اجرایی می‎شود / اجازه نفوذ به صاحبان زر و زور نمی‎دهیم

به منظور بررسی مشکلات پرستاران بیمارستان بقیه الله الاعظم و ایجاد امنیت بیشتر در فضای اورژانس در جهت خدمت رسانی بیشتر، نشست صمیمی دادستان شهرستان با پرستاران و کادر بیمارستان در سالن اجتماعات این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، در این نشست که رئیس نیروی انتظامی، معاون فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان، رئیس شبکه بهداشت، ریاست بیمارستان و سایر مسئولین اجرایی بیمارستان حضور داشتند، پرستاران و نگهبانان به طرح مسائل و مشکلات در خصوص امنیت فضای فیزیکی بیمارستان پرداختند.

محمد جواد مقسمی رئیس شبکه بهداشت در ابتدای جلسه ضمن خوشامد گویی به مدعوین و حاضرین جلسه، از مسئولان شهرستان به جهت توجه ویژه به مسائل حوزه بهداشت و درمان شهرستان قدردانی کرد و آن را به فال نیک گرفت و مسئولان شهر را همراه و همگام با کارکنان و پرسنل بیمارستان دانست. 

وی در ادامه گفت: بار اصلی بهداشت و درمان شهرستان علی آباد بر دوش بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) است و چون شهر بیمارستان خصوصی ندارد، این بیمارستان گزینه اول و آخر بیماران است. در صورتی که این بیمارستان از نظر سازمانی و برابر آئین نامه وزرات بهداشت یک بیمارستان عمومی دانست که فقط ملزم به ارائه خدمات در بخش داخلی، اطفال، جراحی و زنان است ولی خدمات در سطح گسترده ارائه می شود. 

وی همچنین به کمبود پزشک، کمبود اعتبارات و تجهیزات، شیفت های طولانی و بعضاً اجباری اشاره کرد و گفت: بدون شک ارائه خدمات با کمبودهای موجود با کاستی هایی صورت می گیرد و در این شرایط باز هم همکاران ما در کادر درمان و پزشکی نهایت تلاش را دارند تا بهترین خدمات به بیماران ارائه شود. با این وجود گاهی اوقات شاهد هستیم افرادی که به بیمارستان جهت دریافت خدمات مراجعه می کنند، انتظار دریافت خدماتی نظیر بیمارستان های پیشرفته دارند و این توقع و رفتار برخی از شهروندان نیز باعث بروز برخی تنش ها در بیمارستان می شود. 

وی همچنین در خصوص راهکار های کاهش تنش در بیمارستان گفت: آموزش به پرسنل و نیروهای حفاظتی، مدیریت بحران، تغییر فضای ورودی و جدا سازی فوریت از تحت نظر، از راهکار های جلوگیری از تنش در بیمارستان می باشند.

رئیس شبکه بهداشت از طرح جدا سازی اورژانس از تحت نظر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح قطعاً شاهد کاهش تردد همراهان بیمار در فضای اورژانس خواهیم بود. 

رمضان جمشیدی دادستان شهرستان نیز ضمن اعلام همکاری مداوم با مجموعه و شبکه بهداشت و درمان گفت: همکاری ما با مجموعه بیمارستان در طول سال های اخیر یک همکاری مستمر بوده و امروز توفیق پیدا کردیم تا از نزدیک و از زبان خود پرستاران مشکلات و نقطه نظرات را بشنویم و در صدد حل مشکلات بر آئیم.

وی در ادامه از برخورد شدید و قاطع با برهم زنندگان نظم در جامعه خبر داد گفت: به منظور جلوگیری از تکرار جرم و پیشگیری از اخلال در نظم عمومی، قطعاً مجازات کسی که در مکان های عمومی نظیر بیمارستان یا مدرسه اقدام به درگیری یا ارعاب کند، شدید تر و جدی تر خواهد بود. در ضمن افرادی که در بیمارستان مرتکب جرمی شدند و با آنها برخورد شد، از تکرار جرم در بیمارستان خود داری نمودند. 

دادستان علی آبادکتول تصریح کرد: اجازه نفوذ به صاحبان زر و زور نمی دهیم و با نظم شکنان برخورد قاطع خواهیم داشت.

وی در ادامه به انتشار اخبار کذب در فضای مجازی و کانال ها اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات افرادی با اغراض شخصی و دشمنی با مجموعه به جهت جابجایی پست یا اجابت نشدن درخواست شان یا حتی اهداف سیاسی اقدام به انتشار اخباری خلاف واقع می کنند که به طور قطع با این افراد که اخبار کذب در کانال ها منتشر می کنند و منجر به تشویش اذهان عمومی می شوند برخورد می کنیم و از مجموعه فرمانداری نیز تقاضا داریم علاوه بر پیگیری در خصوص این افراد اعلام جرم کنند. 

سرهنگ علی اکبر اژدری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز، ضمن آرزوی طول عمر برای رهبر معظم انقلاب و توفیق برای خدمتگزاران نظام و قدردانی از مجموعه مدیریتی و پرسنل زحمتکش بیمارستان به تشریح حادثه روز عید غدیر که در بیمارستان به وقوع پیوست پرداخت و گفت: نیروی انتظامی پس از اطلاع از حضور فرد شروری در بیمارستان که تحت تعقیب نیروی انتظامی بوده است، بلافاصله وارد عمل شدند و به منظور جلوگیری از هر گونه ضرب و جرح پرسنل یا بیماران توسط این فرد با شلیک تیر هوایی فرد مزبور را زمین گیر کرده و دستگیر نمودند.

وی همچنین در خصوص انعکاس اخبار و حوادثی که در بیمارستان رخ می دهند گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و در دسترس بودن این فضا، از پرسنل درخواست می شود نسبت به انتشار اخبار یا بازگو کردن آن به اشکال مختلف خودداری کنند و اجازه ندهند فضای بیمارستان ملتهب و امنیتی نشان داده شود و حتی پیشنهاد می شود از انتشار این اخبار حتی الامکان خود داری شود. 

در ادامه نشست، محمد جواد زنگانه معاون فرماندار شهرستان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و 4000 شهید استان و آرزوی توفیق برای خدمتگزاران نظام در دولت تدبیر، فعالیت های دولت در بخش بهداشت و درمان را برگ زرین و درخشان کارنامه دولت تدبیر و امید دانست و گفت: هزینه ها در طرح تحول به شدن کاهش یافته است و رضایت نسبی مردم در این چهار سال حاصل شده است. برای اولین بار هم یک وزیر برای دومین بار با رای بالا، به عنوان وزیر انتخاب شدند که نشان از درایت وی دارد. 

وی در ادامه از زحمات پرسنل بیمارستان تشکر کرد و ضمن حمایت از همه پرسنل اذعان داشت: همه کارکنان دولتی باید در امنیت کامل به سر ببرند و مورد حمایت فرمانداری هستند و از مقامات انتظامی و قضایی شهر خواهان اشد مجازات برای بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی پرسنل هستیم و حتی اگر در حادثه ای شاکی خصوصی هم نباشد، فرمانداری از حق خودش نخواهد گذشت. 

مظفری یکی از پرسنل حفاظت فیزیکی در خصوص بروز درگیری در بیمارستان گفت: انتظارات از پرسنل حفاظت فیزیکی بیمارستان بالا است. در صورتیکه بر اساس شرح وظایف، وظیفه نگهبان کنترل و نظارت بر ورود و خروج افراد و حفظ نظم عمومی است و جنبه نظارتی دارد. در ضمن انتظار درگیری مستقیم نگهبان با افراد خاطی چندان منطقی نیست چرا که در شرح وظایف نگهبان چنین وظیفه ای تعریف نشده است و هیچ امکاناتی نیز در این خصوص و به منظور درگیری در اختیار نگهبانان قرار داده نشده است. وی همچنین خواستار حمایت قضایی از نگهبانان مجموعه شد که دادستان دفاع مشروع را جایز دانست و هیچ مجازاتی را بر آن مترتب ندانست.

شاد نام یکی دیگر از پرسنل بیمارستان خواستار تلاش بیشتر مسولان و فراهم ساختن تمهیدات بیشتر برای ایجاد امنیت در محیط کار شدند و رعایت بند های مصوبات حقوق شهروندی را در ایجاد جو آرام و افزایش امنیت در محیط کار ضروری دانستند. 

قنبری مسئول تریاژ اورژانس نیز امنیت و آرامش را یک مولفه مهم در اورژانس ذکر کرد و گفت: تماشای صحنه های خشونت و درگیری به ویژه برای پرسنل اورژانس که اکثراً خانم هستند باعث بروز استرس و وحشت می شود به نحوی که ادامه شیفت برای آنها میسر نیست و یا قادر به ارائه خدمات به صورت شایسته نیستند. وی حضور دائم نیروی انتظامی در بیمارستان را به عنوان یک راهکار قابل اجرا و کم هزینه در کاهش تنش ها و درگیری ها ضروری دانست و گفت: نظم بیمارستان با حضور پرسنل نیروی انتظامی در بیمارستان حتی در حاد ترین شرایط حفظ می شود چرا که مردم از پلیس حرف شنوی دارند و پیشنهاد می شود در صورت امکان یک مامور به صورت شبانه روزی در بیمارستان حضور داشته باشد. 

دکتر آسیابان پزشک اورژانس نیز بر ضرورت ایجاد امنیت در بیمارستان تاکید کرد و گفت: متاسفانه اساتید ارزشی و پزشکان متخصص بعد از اتمام دوره طرح تمایلی به ادامه خدمت در این شهر ندارند و باید تدبیری اندیشیده شود تا این سرمایه ها نسبت به ادامه در این بیمارستان راغب شوند. 

در خاتمه دکتر مهدی زنگانه رئیس بیمارستان ضمن تشکر از دادستان شهرستان و سایر مسئولان به جهت حضور در بیمارستان و بررسی مشکلات پرسنل گفت: بدون شک پرسنل بیمارستان با وجود کمبود امکانات و اعتبارات و حوادثی از این دست با تمام وجود سعی در ارائه خدمات شایسته دارند و همواره مورد حمایت مدیریت بوده و هستند.

وی همچنین به تصویب بودجه احداث جاده منتهی به بیمارستان تحویل به شهرداری و هماهنگی با فرماندهی محترم نیروی انتظامی به جهت حضور یک مامور پلیس به صورت شبانه روزی در بیمارستان خبر داد.

گزارش: وحید حاج سعیدی

aliabad 1

aliabad 1

aliabad 1

aliabad 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.