1396-05-24 19:16
942
0
42735
حسن نیا درحاشیه بازدید از دفتر گلستان ما :

برخی زیرکانه کار تکمیل پروژه مرکز فرهنگی گرگان را به تعویق می اندازند / شهدای مدافع حرم شاگردان مکتب دفاع مقدس اند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان گفت: شهدای مدافع حرم را می توان شاگردان مکتب دفاع مقدس دانست که امروز با شجاعت در برابر داعش می جنگند و افتخار آفرینی می کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ عباس حسن نیا ضمن تقدیر از عملکرد گلستان ما در اطلاع رسانی و فعالیت در حوزه ایثار و شهادت ، اظهارکرد: امروز ادبیات دفاع مقدس به یک جریان ملی تبدیل شده که مخاطبان آن همه قشرها با گرایش های مختلف است.

وی به اهمیت فعالیت رسانه ای اشاره کرد و گفت: نقش رسانه ها در تبیین و ترویج دفاع مقدس بی بدیل است که می تواند در جامعه بسیار تاثیرگذار باشد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان به اهمیت جمع آوری آثار و خاطرات شهداء و رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گنجینه های دوران دفاع مقدس را کم کم از دست می دهیم و برخی از ایثارگران به علت کهولت سن در حال فراموشی خاطرات هستند و این نیاز به جمع آوری آثار را بیش از پیش نشان می دهد.

وی به رویکرد تخصصی جمع آوری آثار در این مجموعه اشاره کرد و اذعان داشت : تخصصی شدن جمع آوری و ورود به عرصه هنر سینما هم در این بنیاد آغاز شده که سال گذشته اولین دوره جشنوراه فانوس در استان مازندران اجرا شد .

حسن نیا به احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در تپه نورالشهداء اشاره کرد و گفت: این مرکز می تواند به فعالیت های حوزه ایثار و شهادت جامعیت بدهد .

وی با اشاره به راه اندازی شورای هماهنگی حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به کمک و پیگیری های استاندار به دلیل کمبود بودجه و ندادن اعتبار تکمیل این مرکز به تعویق افتاده و برخی با سختگیری بیش از حد و برخی هم زیرکانه کار را عقب می اندازند .

حسن نیا با اشاره به اینکه بودجه مصوب 1.5 میلیاردی سال گذشته این پروژه اختصاص داده نشده است ، گفت : امسال نیز مصوب 1.5 میلیاردی داریم که نیاز است استان هم برای تکمیل این پروژه کمک بیشتری را داشته باشد .

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت : برای تکمیل این پروژه و دیگر برنامه ها به دنبال ایجاد مجمع خیرین دفاع مقدس در استان گلستان هستیم .

حسن نیا تصریح کرد : اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گلستان با توجه به اینکه بودجه بسیار ناچیزی در حوزه چاپ کتاب دارد سالی 30 کتاب را در این حوزه چاپ می کند .

وی در ادامه خاطر نشان کرد : شهدای مدافع حرم را می توان شاگردان مکتب دفاع مقدس دانست که امروز با شجاعت در برابر داعش می جنگند و افتخار آفرینی می کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گلستان گفت: در حال حاضر 40 استاد دانشگاه در استان مجوز تدریس در آشنایی با دفاع مقدس را در استان دارند .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.