1396-04-24 18:38
1468
0
41493
سردار کارگر در دیدار با خانواده شهید ذورقی بیان کرد

سهم بزرگ بانوان در شهادت و سعادت اعضای خانواده/ از زیارت امام هشتم تا هشتمین شهید حرم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز با خانواده هشتمین شهید مدافع حرم استان گلستان، شهید افشین ذورقی، دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو ؛ سردار بهمن کارگر در دیدار با خانواده شهید افشین ذورقی، هشتیمن شهید مدافع حرم استان گلستان، اظهار کرد: اگر مادران و همسران در دوران دفاع مقدس نمی‎گذاشتند رزمندگان به جبهه جنگ بروند ما امروز این اقتدار و صلابت را نداشتیم.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کمتر از مردان نبود و حتی بیشتر از مردان نیز بوده است، افزود: امروز در منزل خانواده شهید مدافع حرم حاضر شدیم و این حضور برای ما یک افتخار است چرا که حضور در منزل شهدا به ما روحیه ی مضاعفی می بخشد.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستاد کل نیروی مسلح به مدافعان حرم و ایثارگری همسران و خانواده‎های آنها اشاره و با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری اجر مدافعان حرم از رزمندگان دفاع مقدس بیشتر است، خاطرنشان کرد: جوانان امروز از جوانان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهتر هستند و اگر خطری کشور را تهدید کند قطعا همین جوانان به میدان خواهند آمد.

سردار کارگر با بیان اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری فرمود «اگر در سوریه و عراق با داعش مبارزه نکنیم قطعا باید در کرمانشاه و همدان با آنها رو به رو می‎شدیم»، افزود: این یک حقیقت است و امروز به واسطه ایثارگری و فداکاری مدافعان حرم ما در کشور امنیت داریم.

وی گفت:سایه شهید ذورقی بر سر خانواده‎اش باقی خواهد ماند چرا که خداوند بیان کرده که شهدا زنده هستند و در نزد خدا روزی می‎خورند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستاد کل نیروی مسلح تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس زمانی که رزمندگان به جبهه اعزام می‎شدند اکثرا مادرانشان همراهشان بودند و وقتی مادری فرزندش شهید می‎شد فرزند دیگرش را به جبهه می‎فرستاد و این رشادت و ایثار از یک مادر کاری بسیار بزرگ است. 

sardarkaregar

وی به ایثار شهید ذورقی اشاره کرد و گفت: شهید دو فرزند داشت و فرزند دیگرش در راه بود و به سوریه برای دفاع از اهل البیت(ع) اعزام شدند و این راه شهادت را طی کردند که کاری سخت است و قطعا با یاران امام حسین (ع) در قیامت محشور می‎شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ستاد کل نیروی مسلح، جنگ امروز را  سخت‎تر ازجنگیدن در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: در زمان دفاع مقدس همه به جبهه جنگ می‎رفتند ولی شهدای مدافع حرم در بیرون از مرزهای کشور و در کشوری غریب با گروه‎های تکفیری می‎جنگند و این به مراتب سخت‎تر از جنگیدن در دوران دفاع مقدس است.

در این دیدار همسر شهید مدافع حرم، شهید افشین ذورقی با بیان اینکه شهید ذورقی در روز میلاد حضرت زهرا(س) به سوریه اعزام شدند، افزود: روز ولادت حضرت علی‎اصغر(ع) به شهادت رسیدند و خبر  مبارک شهادتش را  روز میلاد جواد الائمه(ع) به ما رساندند.

کاشانی با بیان اینکه این شهید در روز وفات حضرت زینب (س) تشییع شد، متذکر شد: قبل از اعزام به سوریه در یک سفر 24 ساعته به مشهد مقدس رفتیم و  مشرف به زیارت علی بن موسی‎الرضا(ع)، امام هشتم شدیم و درست زمانی ایشان به شهادت می‎رسند که هشتمین شهید استان گلستان می‎شوند.

وی با بیان اینکه همسری هشتیمن شهید مدافع حرم استان گلستان برای من یک افتخار است، افزود: شهید ذورقی در 25  فروردین 95 در نخستین اعزام خود به سوریه  شهید شدند.

 این همسر شهید مدافع حرم گفت: شهید ذورقی اگر عصر کربلا حضور داشتند به پیام حضرت ابی عبد الله حسین(ع) لبیک می‎گفتند همانگونه که امروز نیز در راه اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.