1396-03-24 18:39
2539
0
40269
معاون آبزی پروری شیلات ایران :

شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک در اولویت واگذاری سایت میگو گمیشان قرار دارد / پیگیری های استانی جواب داد

طی نامه سازمان شیلات ایران به مدیر کل شیلات استان گلستان شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک در اولویت واگذاری سایت میگو گمیشان قرار می گیرد .

به گزارش گلستان ما ؛ با پیگیری های صورت گرفته و مکاتبات انجام شده از طرف کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و سازمان شیلات ایران قرار است با مساعدت اداره کل شیلات استان گلستان بخش هایی از لاین دوم سایت 4 هزار هکتاری میگو گمیشان به "شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهیان حاشیه اترک" واگذار می شود .

این امر در پی عدم واگذاری حق آبه این شرکت تعاونی در شرق استان جهت پرورش ماهیان گرمابی از رودخانه اترک در خراسان شمالی و شکایت این شرکت تعاونی به کمیسیون اصل نود صورت گرفته و برای جبران خسارتهای این شرکت تعاونی در چند سال گذشته ، این اقدام جایگزین ، بهترین گزینه پیش رو دولت تدبیر و امید تشخیص داده شده است .

از طرف دیگر برخی شرکت های نیمه فعال در سایت میگو گمیشان نیز نتوانسته اند طیبق تعهدات خود عمل کنند و شیلات و سازمان جهاد کشاورزی طبق قراردادنامه موظفند نسبت به خلع ید این شرکتها اقدام کنند .

در نامه "معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران" به اداره کل شیلات گلستان خطاب به قدس علوی مدیر کل این اداره آمده است :

 احتراما به پیوست تصویر نامه شماره 701248/ش  مورخ 96/3/11  شرکت تعاونی پرورش دهندگان ماهی اترک در خصوص واگذاری زمین در مجتمع پرورش میگوی گمیشان جهت انام فعالیت پرورش میگو به ایشان جهت استحضار ارسال می گردد .

حسینعلی عبدالحی در ادامه آورده است  :

خواهشمند است با عنایت به موارد مطروحه در نامه فوق الذکر دستور فرمایید ضمن بررسی و مساعدت در موضوع "درخواست ارائه شده" را بر اساس ضوابط و سیاستهای ابلاغی سال 1396 در "اولویت واگذاری ها" قرار داده و نتایج حاصله را دراسرع وقت به این معاونت منعکس نمایند .

همانطور که در این نامه تصریح شده شرکت تعاونی پرورش ماهیان  حاشیه اترک با توجه به خسارتهایی که از بد عهدی برخی متولیان امر در طول سالهای گذشته متضرر شده از طرف شیلات ایران مستحق اولویت واگذاری میگو در سایت میگو گمیشان است .

حال با پیگیریهای قدس علوی مدیر کل شیلات استان در ماههای اخیر و  اهتمام استانداری گلستان به همراه همکاری دکتر مختار مهاجر مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان این امر مهم در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید ملی و اشتغال محقق می شود .

جایی که این شرکت تعاونی با 1200نفر اشتغالزایی و ارزش افزوده سالانه 25 میلیارد تومان برای استان از مجموع 12 شرکت در سالهای اخیر دچار خسارت شده و این خبر می تواند نوید بخش و امید دهنده توسط دولت تدبیر و امید باشد .

789789

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.