1396-03-23 08:59
2401
1
40206
گلستان ما بررسی می کند :

انتخاب کارشناس معماری به سمت مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان یک آسیب اجتماعی است

در حالی شاهد افزایش تبعات اسیب های اجتماعی در استان گلستان هستیم که انتخاب یک کارشناس معماری به سمت مدیر کل امور اجتماعی استانداری گلستان خود به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح است .

به گزارش گلستان ما ؛ روزی نیست که خبری ناگوار و ناراحت کننده از تبعات آسیب های اجتماعی در استان گلستان نداشته باشیم ، قتل با سلاح سرد و گرم ، خودسوزی ، تن فروشی ، اعتیاد ، مشروب فروشی ، نزاع های شخصی و ناموسی و دهها مشکل دیگر تبدیل به وضعیتی شده که آسیب های اجتماعی در استان را به رتبه بالایی رسانده است .

بیشتر این آسیب های اجتماعی که منجر به فوت جسمی یا روحی طرف مقابل شده ناشی از عدم فرهنگ سازی و ارائه برنامه مناسب توسط نهادهای متولی نظیر امور اجتماعی استانداری می باشد جایی که بجای یک متخصص فرهنگی و اجتماعی یک کارشناس معماری بکارگیری شده است .

در واقع انتخاب غیر کارشناسی مدیر این قسمت در استانداری خود آسیبی اجتماعی بوده و علاوه بر ایجاد نگاه غیر کارشناسی بر بدنه این قسمت ، باعث فضای تبعیض آمیزی برای کاهش هزینه های آثار آسیب های اجتماعی در استان گلستان شده است .

مدیریت این قسمت در طی دو سه سال گذشته با راه اندازی شوهای تبلیغی و مصاحبه های نمادین بیشتر سعی کرده فضای خاص خود را که بیشتر ناظر به تبلیغات و انتخابات بوده را دنبال کند غافل از اینکه زیر پوست این شهر و مخصوصا روستاها که این روزها آماج حملات آسیب های اجتماعی قرار گرفته اند جوانان زیادی قربانی می شود .

در واقع اگر به روستاها که سهمی بزرگی از جمعیت استان را تشکیل می دهند مراجعه کنیم با انبوهی از مشکلات و آسیب های اجتماعی روبرو می شویم که به دلیل ضعف فرهنگی و عقیدتی میزان و تبعات آثار آسیب های اجتماعی هزینه زا تر و دردناک تر از شهرهاست بطوریکه دو هفته پیش شاهد یک مورد خودسوزی در غرب گرگان بودیم که دلیل اصلی آن آسیب اجتماعی ناشی از ناهنجاری های خانوادگی بود .

همچنین نگارنده شاهد نزاعی بین دانش آموزان مقابل پارک شهر گرگان بود که جوانی 14 ساله که هنوز پشت لبش تار مویی دیده نمی شد چاقو بدست با همکلاسی هایش درگیر شده بود و دیوانه وار فحش ناموسی می داد .

در همین رابطه سازمان های مردم نهاد نیز نتوانسته اند تاثیرات مثبتی از خود نشان دهند و گفته می شود هزینه های مدیریت امور اجتماعی استانداری هم به صرف آشنایی با برخی نهادهای خاص ، بدون اثربخش بودن حیف و میل می شود .

جا دارد معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان یک بازبینی در این بخش بکند و بدون نگاه سیاسی ، ابزاری و انتخاباتی مدیریت این بخش را به دست افراد کاردان و خبره این بخش بسپارد که تاکنون اثربخشی آنها ثابت شده است .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

متن عالی و قابل تاملی بود،آسیب های اجتماعی گلستان نیاز به کار کارشناسی عمیق دارد.

0
0
پاسخ
1396-03-23 09:51

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.