1396-03-22 09:46
3639
0
40172
آیا مختار مهاجر حلال مشکلات می شود؟

نامه ای مهم به جهاد کشاورزی گلستان / از دلسوزی کمیسیون اصل نود مجلس برای گلستان تا بی توجهی اداره کل شیلات

کمیسیون اصل نود مجلس در حالی برای چندمین بار برای پیگیری مشکلات شرکت تعاونی ماهیان حاشیه اترک نامه زد که شیلات استان گلستان توجهی به مشکلات این شرکت تعاونی ندارد .

به گزارش گلستان ما ؛ در حالیکه شرکت تعاونی پرورش ماهیان گرمابی حاشیه اترک به دلیل بد عهدی استان خراسان شمالی در واگذاری حق آبه اترک به استان گلستان دچار ورشکستگی شده و حدود 1200 پرسنل این شرکت تعاونی بیکار شده اند ، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با پیگیری های یکی از نمایندگان سابق مجلس و نماینده فعلی گنبد در این باره چاره اندیشی نموده است .

در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی که در خصوص مشکلات شرکت تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک 30 فروردین ماه با مدیریت دکتر امیرحسن خانی نایب رئیس این کمیسیون برگزار شد ، اکثر اعضا جلسه متفق القول بودند که تعاونی پرورش ماهی حاشیه اترک به دلیل عدم تامین آب برای تولید ماهی که ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی بوده است دچار آسیب و خسارت شده اند ، لذا باید راههایی برای جبران خسارت شناسایی و مورد پیگیری دستگاههای ذیربط قرار بگیرد .

در این جلسه مقرر شد :

1 - استانداری گلستان نظرات مدیریتهای ذیربط استان را در خصوص وقوع خشکسالی و متعاقباً عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی اخذ نماید .

2 - استانداری گلستان پس از تایید تاثیر خشکسالی در کاهش میزان آب و عدم تامین آب مصرفی شرکتهای پرورش ماهی برآوردی از میزان خسارت های وارده به شرکتهای مذکور را تعیین نماید .

3 - استانداری گلستان طی مکاتبه ای با وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران آن وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه اقدامات لازم را به عمل آورد .

4 - وزیر محترم نیرو طی نامه ای به وزیر کشور نسبت به انعکاس موارد فوق و درخواست پرداخت خسارتهای وارده مالی به تولید کنندگان ماهی از طریق ستاد بحران وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه اقدام لازم را به عمل آورد .

بعد از این جلسه متاسفانه مسئولان استان پیگیری خاصی در این زمینه نداشته اند بطوریکه تدین مدیر عامل این شرکت تعاونی در مصاحبه ای با این پایگاه خبری با انتقاد به مدیر کل شیلات استان و برخی معاونین استانداری گفت : مدیران استانی حسی برای پیگیری مشکلات این شرکت ندارند .

photo 2017 06 11 17 06 01

پیگیری ها و رایزنی های این شرکت تعاونی و یک نماینده سابق و نماینده فعلی گنبد باعث شده تا کمیسیون اصل نود در این زمینه پیگیری های خوبی داشته باشد اما در داخل استان گلستان گویی گوشی شنوا برای این موضوع وجود ندارد در حالیکه کمیسیون اصل نود دلسوزی بیشتری در این قضیه دارد .

اما کمیسیون اصل نود در تازه ترین نامه خود با توجه به سابقه شرکت تعاونی ماهیان حاشیه اترک در زمینه پرورش ماهی  از معاونت توسعه آبزی پروری شیلات و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خواسته تا در زمینه واگذاری مزارع پرورش میگو در سایت گمیشان با این شرکت همکاری کنند .

با توجه به اینکه هنوز مزارع زیادی در سایت 4 هزار هکتاری میگو گمیشان بلااستفاده مانده و از طرفی برخی شرکت ها به تعهدات خود عمل نکرده اند ، حضور این شرکت می تواند هم به اقتصاد استان و هم اشتغالزایی استان کمک شایانی بکند .

حال باید منتظر ماند و دید که آقای قدس علوی مدیر کل شیلات استان همچنان با واگذاری اراضی میگو با این شرکت مخالفت خواهد کرد یا ورود مختار مهاجر مدیر کل موفق سازمان جهاد کشاورزی استان به این پرونده روزنه هایی از امید و اشتغال را در سپهر استان گلستان باز خواهد کرد ؟

 انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.