1396-02-18 14:34
4010
0
38753
جنگ زرگری بعضی ها در فضای مجازی را باور نکنید ؛

لیست 9 نفره ائتلاف اصلاح طلبان پشت پرده بسته شده + اسامی / پیروزی الیگارشهای اصلاح طلب گرگان روی کاغذ قطعی است

شرایط و ویژگی های خاصی باعث شده تا انتخابات دوره پنجم شورای شهر گرگان برای همه افراد و گروه های سیاسی اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد بخصوص برای طیف سیاسی الیگارشی های اصلاح طلب گرگان .

به گزارش گلستان ما ؛ در حالی که حدود 11 روز به برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا زمان باقی مانده است ، فعالیت و تحرکات کاندیداها و گروه های سیاسی دارد به اوج خود نزدیک می شود .

بیشترین هیاهوهای تبلیغاتی این روزهای کاندیداها و طرفداران آنها ، در کانالها ، گروه و ابرگروه ها در فضای مجازی در حال انجام است که راه اندازی قارچ گونه صدها گروه و کانال به اسم کاندیداها و یا حامیان کاندیداها و فعالیت علی الدوام و 24 ساعته آنها شاهد این مدعاست .

سیطره الیگارش های خاص بر مجموعه جریان اصلاحات در گرگان

اردوگاه اصلاح طلبان گرگان و گلستان از بهم پیوستن چند الیگارش ، خانواده ، حزب و گروه سیاسی فعال کوچک و بزرگ تشکیل شده است و در بزرگترین میتینگهای سیاسی و همایش های استانی آنان با حضور مطرح ترین چهره های سیاسی اصلاح طلب نظیر موسوی لاری ، تاجزاده ، مرعشی و ... هیچ گاه جمعیتی بیش از 300 نفر جمع نشده است .

تببین الیگارشی بودن و پیدا کردن نسبت های خانوادگی در میان مدعیان اصلی جریان اصلاحات در گرگان هم کار سختی نیست و با اندکی دقت و مشاهده میزان و چگونگی فعالیت های معنادار آنان در فضای مجازی و میدانی قابل مشاهده است که در این نوشته مجال پرداختن به عمق و ابعاد آن نیست .

علی ایحال ، در اردوگاه اصلاح طلبان گرگان نام و تحرکات برخی افراد ، خانواده ها ، احزاب و گروه های فعال سیاسی بیشتر شنیده و دیده می شود مانند اصلاح طلبان مشارکتی و مجاهدینی ، کارگزارن سازندگی ، اتحادیه انجمن های اسلامی به عنوان 3 راس اصلی آن و نام هایی مانند ندای ایرانیان ، اراده ملت ، زنان نواندیش ، توسعه پایدار ، کانون نواندیشان ، مجمع صنفی فرهنگیان ، موسسه میرداماد ، کانون گلشن و ... هم از باب دست گرمی و خالی نبودن عریضه .

انتخابات شورای شهر ، ترازوی وزن کشی افراد و گروه های اصلاح طلب

اگرچه همواره جنگ قدرت پنهان و اختلافات شدید سیاسی و خانوادگی بر فعالیت همه گروه های سیاسی اصلاح طلب گرگان وجود داشته و دارد ، ولی این دوره از رقابت ها شرایط خاصی را برای هر یک از آنها رقم زده است که به نوعی وزن کشی سیاسی و تعیین میزان محبوبیت و اقبال مردمی به هر یک از آنان محسوب می شود .

در رقابت های پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان ، همه این مجموعه های اصلاح طلب فعالیت دارند و با ثبت نام یک یا چند کاندیدا اعلام حضور و موجودیت کرده اند و به دنبال تصاحب یک یا چند کرسی از 9 کرسی عضویت در شورا پنجم گرگان هستند و میزان آرای مردم به هر یک از این افراد و یا لیستهای آنها ، تعیین کننده اندازه مردمی بودن و داشتن پایگاه اجتماعی است .

لیست 9 نفره ائتلاف اصلاح طلبان گرگان بسته شده است !

اما آنچه حائز اهمیت است اینکه ، لیدرهای اصلی این جریان سیاسی و نحله فکری در گرگان از مدتها قبل با طراحی سناریوی های پیچیده و چند لایه ای به دنبال اخذ بهترین نتیجه برای خود هستند تا از لابلای رقابت های درون گروهی و رقابت های میدانی انتخاباتی ، آنچه حاصل می شود تامین کننده منافع آنان و خانواده آنها باشد . چه شورا شدن باشد یا رسیدن به سمت شهردار گرگان ، چه ریاست سازمان فرهنگی و هنری و یا شهردار شدن یک دوست صمیمی و یا ... .

در همین راستا ، این لیدرها و معرکه گردانان پشت صحنه به هر یک از احزاب و گروه های سیاسی اصلاح طلب گرگان ، اجازه ثبت نام یک یا چند نفر داده اند تا در نهایت از میان افراد ثبت نامی اولیه و یا تایید صلاحیت شده این احزاب ، یک لیست 9 نفره دلخواه و مدنظر خود تحت عنوان " ائتلاف یکپارچه اصلاح طلبان گرگان " بدهند و همه را به حمایت و رای دادن به آن تشویق و یا مجبور کنند .

در همین راستا بنا بوده و هست در این ائتلاف و لیست 9 نفره از هر یک از 3 ضلع اصلی اصلاح طلبان گرگان ( شامل مشارکتی ها ، کارگزارانی ها و اتحادیه ) ، تعداد 3 نفر حضور داشته باشند تا با پای کار آمدن هواداران این احزاب ، پیروزی این ائتلاف حداقل روی کاغذ قطعی باشد و در نهایت هم همین لیست در قالب شورای پنجم به بقیه افراد و گروه های اصلاح طلب دیگر دیکته شود .

اسامی 9 کاندیدای لیست ائتلاف اصلاح طلبان !

اما نکته جالب توجه در بستن این لیست و ائتلاف 9 نفره اصلاح طلبان ، اسامی نمایندگان احزاب سیاسی 3 گانه است که بناست با حذف و به حاشیه راندن برخی افراد و گروه های دیگر اصلاح طلب ، تحت عنوان ائتلاف یکپارچه اصلاح طلبان گرگان اعلام موجودیت و فعالیت نماید .

معطلی چند وقت اخیر برای اعلام لیست هم ، صرفا به خاطر چالشی بود که برای عبدالسلام مهیمنی سرلیست مدنظر اصلاح طلبان بر سر مساله تایید صلاحیتش پیش آمد ، بود که پس از فشار و لابی های سنگین و استانی و کشوری ، صلاحیت وی تایید شد .

در این زمینه و در نهایت از مجموعه اصلاح طلبان مشارکتی : عبدالسلام مهیمنی ، رضا بارچیان و محمد تفویضی ؛ از مجموعه حزب کارگزاران سازندگی گلستان : سیاوش بسطامی ، ماکان فروتن و صدیقه جهانشاهی ؛ از مجموعه اتحادیه انجمن های اسلامی : علی کلاتی ، محمدتقی احسن ، فاطمه سادات صمدی در این ائتلاف 9 نفره حضور دارند .

لیستی که مهمترین شاخصه آن سیاسی بودنش است و در آن حتی یک مهندس عمران و شهرسازی ، یک چهره حقوقی و اقتصادی و یا فردی که دارای تخصص مشخص و مفید برای شورای شهر وجود ندارد .

548785487

حذف معنادار برخی چهره های شاخص اصلاح طلب و دلایل آن

بسته شدن نامحسوس این لیست توسط لیدرهای الیگارش های اصلاح طلب گرگان پشت درهای بسته ، که بطور معناداری مورد تایید و حمایت چند خانواده خاص در گرگان قرار دارد در اصل به کنار گذاشتن و به حاشیه راندن سایر افراد و مجموعه های اصلاح طلبی منجر می شود که مورد تایید و اعتماد این لیدرها قرار ندارند .

از جمله افراد شاخصی که با توجه به این فرآیند عجیب توسط معرکه گردانان سیاس و زیرک پشت صحنه ، مزاحم و نادیده گرفته شده و کنار گذاشته می شوند عبارتند از :  علی اکبر رایجی ، رقیه بیگم کاظمی ، شیخ ابوالفضل عامری ، هاجر عامریان ، احمد خواجه نژاد ، شیخ احمد صالحی ، اسدالله کبیر ، امید شهریاری ، حمیدرضا طباطبایی ، مهدی حمزه ای ، شعبان رستمی ، سپیده سپهری ، یاسر قندهاری و ... .

این عدم تایید افراد توسط لیدرهای الیگارش اصلاح طلب گرگان هم به عوامل مختلفی از جمله شهری یا روستایی بودن ،  میزان و کیفیت اصلاح طلبی ، طبقه و جایگاه اجتماعی ، اصالت خانوادگی و گرگانی اصیل بودن ، سوابق و مواضع سیاسی مدنظر و ... بستگی دارد .

راه اندازی جنگ زرگری در فضای مجازی !

این روزها و شبها توسط برخی از همین نفرات اصلی الیگارش های اصلاح طلب گرگان و بعضی نزدیکان آنها ، در فضای مجازی جنگ زرگری راه اندازی شده و مدام برای دیگران نسخه پیچیده می شود و تمایلات شخصی آنها در قالب توصیه و نصیحت هایی به دیگر اصلاح طلبان ارائه می شود تا مسیر برای لیست دلخواه و پیروزی کاغذی آن هموارتر به نظر برسد .

اما آنچه جالب توجه است اینکه ، عمده و اصلی ترین مخالفان حسین صادقلو ( شهردار ) و منتقدین به عملکرد وی ، در ارودگاه اصلاح طلبان گرگان تعریف و مشاهده می شوند .

با همه این تفاسیر ، بناست این لیست و ائتلاف 9 نفره اصلاح طلبان در کنار طیف مخالفان شهردار گرگان که عمده انتقادات و مخالفتها با حسین صادقلو و عملکرد وی توسط آنان مدیریت و هدایت می شود به مصاف ' ائتلاف حامیان شهردار گرگان ' بروند که به واسطه عملکرد 4 ساله میدانی ، ملموس و قابل مشاهده شهرداری گرگان برای مردم ، از میزان مقبولیت و پایگاه اجتماعی بالایی برخوردار است .

اگر چه در این مصاف مهم سیاسی و انتخاباتی ، اصولگریانِ کم تعداد و امیدوار و مستقلینِ سردرگم و کم شانس هم حضور دارند و هر یک به تناسب وزانت سیاسی و اجتماعی خود به گرمی بازار رقابت ها می افزایند .

به هر حال ، شرایط و ویژگی های خاصی باعث شده تا انتخابات دوره پنجم شورای شهر گرگان برای همه افراد و گروه های سیاسی اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد بخصوص برای طیف سیاسی الیگارشی های اصلاح طلب گرگان .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.