1396-02-17 10:47
7838
1
38711
حواشی جنجالی سفر چند ساعته روحانی به گلستان؛

اعتراض شدید معدنچیان و خانواده های متوفیان حادثه معدن به رئیس جمهور/ روحانی مجبور به ترک معدن شد

رئیس جمهور برای دومین بار در ۴ سال اخیر امروز 17 اردیبهشت برای دلجویی از خانواده های داغ دیده و بررسی روند حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر به استان گلستان سفر کرده که این سفر حاشیه هایی را به همراه داشت معدنچیان که از وضعیت پیگیری مطالبتشان توسط دولت گله مند بودند با شعارهای انتقادی اعتراض خود را به رئیس جمهور نشان دادند.

به گزارش گلستان ما ؛ روحانی در حالی به استان گلستان سفر کرده که در فاجعه معدن زمستان یورت آزادشهر بیش از 35 نفر از معدنچیان کشته و زخمی شده اند.

5 روز پس از وقوع حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در استان گلستان ، صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور به گلستان آمد تا به این معدن و خانواده متوفیان و حادثه دیدگان سر بزند .

رئیس جمهور ابتدا در جمع تعدادی از خانواده ها و آسیب دیدگان و کارگران معدن در محل پادگان نوده خاندوز حاضر شد و به سخنان برخی از افراد حاضر گوش کرد و در جمع آنان سخنرانی کرد .

نکته جالب در خصوص این جلسه این بود که تعدادی از افراد حاضر به صورت هماهنگ شده بودند تا فضای جلسه ملتهب و ناآرام نشود.

کارگران این معدن که امروز شماری از آنها جان خود را از دست داده‌اند، در چند سال اخیر چندین بار در اعتراض به شرایط نامناسب معدن، حقوق و حق بیمه خود در مقابل فرمانداری و غیره تجمع کردند اما هیچ‌گاه جوابی دریافت نکردند و مسئول پیگیر مسائل و مشکلات آنان نبود.

حسن روحانی بعد از حضور در پادگان نوده خاندوز و دیدار با خانواده جانباختگان به محل معدن زمستان یورت آزادشهر رفت تا در جمع کارگران معترض و تجمع کنندگان در این محل حضور یابد و سخنرانی کند.

ولی معدنچیان که از وضعیت پیگیری مطالبات شان توسط دولت به شدت گله مند بودند با شعارهای تند انتقادی اعتراض شدید خود را به رئیس جمهور نشان دادند شدت اعتراضات به حدی بود که روحانی مجبور به ترک معدن شد.

این در حالی است که به برخی خانواده های مفقودین حادثه معدن که با عکس معدنچیان خود آمده بودند ، اجازه ورود و رفتن به محل حضور رئیس جمهور ندادند ، حتی با کارگران معدن هم برخورد تندیانجام شد .

یک بنر نوشته در محل تجمع وجود داشت که حکایت از نگرفتن 15ماه حقوق از سوی کارگران معدن حکایت داشت.

بی مهری به اصحاب رسانه گلستان به حدی بود که برخی از خبرنگاران و عکاسان را از چندین گیت ورودی مانده به محل تجمع راه ندادند و فقط خبرنگاران همراه یا مورد تایید استانداری اجازه ورود داشتند.

اعمال محدودیت به خبرنگاران به حدی زیاد بود که حتی اجازه گفتگو و مصاحبه و تهیه عکس و فیلم از خانواده ها در نقاط دور از محل تجمع را هم نمی دادند . و در چند نوبت هم دوربین و ضبط خبرنگاران را از آنان گرفتند و پس از حذف عکس و فیلم ها مجددا به آنها برگرداندند .

در بیرون پادگان نوده نیز ، اعتراضات شدیدی از سوی مردم به روحانی صورت گرفت به حدی که جمعی از جمعیت حاضر به سمت ماشین وی حمله ور شدند.

در میان این هیاهوها و اعتراضات روحانی مجبور به ترک معدن و شهر آزادشهر شد و برای خروج از گلستان به سوی گرگان عازم شد .

لازم به ذکر است چند روز ️پیش از این و در مراسم روز جهانی کارگر نیز کارگران تهرانی اعتراض شدید خود به دولت را با سر دادن شعارهایی از قبیل «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز زندگی کارگر رو به فناست امروز» نشان دادند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.