1396-01-27 16:27
2155
0
37868
سردرگمی آشکار در اردوگاهِ اصلاحات؛

آیا اصلاح طلبان دقیقه 90 از روحانی عبور می کنند؟!

گرچه اصلاح طلبان می کوشند که دست کم بخش های اصلی آن ها در حمایت از روحانی یکصدا باشند، اما همچنان در این اردوگاهِ سیاسی، یک نوع سردرگمی آشکار وجود دارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از انقلاب نیوز، در واقع هر چند با توجه به نتیجه آرای روحانی در انتخابات 92 این طیف در انتخابات امسال هم به آرای خاکستری ملت به شدت دل بسته اند و امیدوار که به بادی که به سود پرچمشان بوزد اما با این حال ابر بدون باری همچون برجام را بالای سرشان می بینند و منتظر بارانی هستند که هرگز نمی بارد!

این ناامیدی که با توجه به آرای بالای منفی روحانی تشدید هم شده باعث شده که این روزها خبرهایی به گوش برسد مبنی بر این که سردرگمی در مسیر تصمیم گیری برای آنها آشکار و اختلافات بین سران متوهم و سهم خواه آنان عمیق تر از قبل شده است؛ عمیق تر از آنچه که در رسانه ها خبری می شود و آنها را از همگرایی مورد ادعا با اهل اعتدالِ ریشه در اصلاحات دور کرده و عنقریب است که تشت رسوایی شان از بامِ کوتاه شده ی اصلاحات فرو اُفتد.

از سویی، برخی از مدعیان سهم خواهی در جریان اصلاحات محکومین فتنه 88 هستند ؛ آنان که بعضاً زندان رفته اما عبرت نگرفته اند ،همچنین برخی پشیمان از مشارکت در انقلاب دوم یا همان اشغال لانه جاسوسی آمریکا می باشند و بعضی مدعی جانشینی مرحوم هاشمی اند و مرعوب آمریکا از دیرباز.

گرچه تمام این آقایان در جلسه مشورتی رییس دولت اصلاحات شرکت می کنند ولی پایبند به نتایج مشورتی نبوده و هریک تریبونی ، پرچمی ، رنگی و سهمی برای خود قائل هستند و در این بین دکتر روحانی را متهم به انحصار طلبی می کنند و مدعی هستند که آرای روحانی در انتخابات 92 از دل جریانات اصلاحات بیرون آمده است واگر روحانی سهمی برایشان قائل نشود، چه بسا به راحتی این پل را شکسته و جایگزین هایی برای جذب آرای خاکستری در این دوره از انتخابات رونمایی کنند.

برخی دیگر از همین طیف آمدن جناب آقای رییسی را به نفع خود می دانند به این امید که تمام جریانات سیاسی مقابل اصول گرایان تحت پوشش اصلاحات و اعتدال به روحانی رای دهند؛ البته این آرزو در صورتی محقق می شود که اولاً روحانی از گردابی که خود و مشاورانش به به وجود آورده اند به نوعی نجات پیدا کنند و ثانیاً هم اینکه روحانی مجاب شود که در دولت بعدی سهمی به اصلاح طلبان تندرو یا کند رو می رسد.

در اخبار غیر رسمی آمده بود که تاجیک فعال اصلاح طلب در جلسه مشورتی با عبدالله رمضان زاده و عباس عبدی بر سر حمایت از روحانی در گیر شده و می گوید ما قربانی روحانی می شویم ، او نه اصلاح طلب است نه با فکر اصلاح طلبان است ، او رای ما را می خواهد نه ما ر، زیرا فهمیده است که چاره ای جز حمایت از او نداریم؛ در مقابل عبدالله زاده و عبدی او رو به تاثیر پذیری از نیروهای اطلاعات متهم کرده اند!

در برخی روزنامه های اصلاح طلبان شواهدی ارائه شده که سهم خواهی اصلاح طلبان از جناب روحانی افزایش یافته و از طرفی بر روی موضوع معرفی کاندیدای مستقل از سوی اصلاح طلبان مانور می دهند . استدلالشان هم این لست که قرار نیست اصلاح طلبان هزینه ناکارآمدی دولتی را بپذیرند که دغدغه آنها را ندارد و از طرفی بسته های حمایتی مشروط از روحانی را به امید فراهم شدن بستر داشتن کاندیدای مستقل در انتخابات 1400 طراحی می کنند.

نا امیدی و سردرگمی در جریان اصلاحات از این منظر چنان حاکم است که روزنامه ای از همین طیف نوشت اگر در این دوره باب شود که اصلاح طلبان کاندیدا نداشته باشند ، میانه رو ها (اعتدال) توقع خواهند داشت که اصلاح طلبان خود را خرج مراسم عروسی و عزای آنها کنند!.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.