1396-01-16 19:35
6450
5
37434
گلستان ما بررسی می کند :

"اصولگرایان" و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان

این پایگاه خبری قصد دارد هر یک از احزاب و گروه های فعال در عرصه انتخاباتی شورای شهر گرگان را به مرور زمان  ارزیابی کند و در اولین نگاه به بررسی وضعیت اصولگرایان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان پرداخته است .

به گزارش گلستان ما ؛ پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر گرگان با نام نویسی 266 نفر آغاز شده است . قطعا با اعلام نظر مراجع چهارگانه و هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات ، تعدادی از افراد شرایط ادامه حضور در این رقابت انتخاباتی را نخواهند داشت .

اما آنهایی که باقی می مانند در قالب احزاب سیاسی ( 'اصلاح طلب' و ' اصولگرا ' ) و گروه های اجتماعی ( "حامیان" و " مخالفان " شهردار ) و "مستقلین" قابل ارزیابی هستند .

این پایگاه خبری قصد دارد هر یک از احزاب و گروه های فعال در عرصه انتخاباتی شورای شهر گرگان را به مرور زمان  ارزیابی کند و در اولین نگاه به بررسی وضعیت اصولگرایان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان پرداخته است .

اصولگرایان در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان با تعداد اندکی از کاندیداها شرکت کرده اند .

البته به این معنی نیست که از این 266 نفر فقط این چند نفر اصولگرا هستند ، بلکه ممکن است خیلی از این افراد در باطن شرایط حضور در این طیف سیاسی را داشته باشند اما یا خودشان نخواسته اند یا شرایط اجتماعی و رزومه آنها کفاف حضور در این طیف سیاسی را نمی دهد .

نگاهی به مهمترین کاندیداهای اصولگرا در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر گرگان :

علی مومنی : فعال سیاسی اصولگرا که در دولت نهم و دهم دارای سوابق اجرایی و مدیریتی در مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری است .

علی مومنی در اواخر دولت دهم مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی شد و توسط ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مشهد معارفه شد .

به اذعان برخی منابع مطلع ؛ مومنی در مدت 6 ماهی که مدیر کل این سازمان مهم در استان زائرپذیر خراسان رضوی بود توانست پروژه بزرگ موزه خراسان را از پیشرفت 65 درصدی طی 9 سال در عرض شش ماه به 95 درصد برساند .

علی اکبر بصیرنیا : او نیز از سوابق اجرایی و مدیریتی در میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان برخوردار است .

بصیرنیا از دهه 70 در گرگان چهره شد و در سال 79 در زمان استانداری علی اصغر احمدی جوان نمونه شهر گرگان شناخته شد . او بعدها با توجه به پتانسیل خوب و اخلاق مدارانه مدارج ترقی را طی کرد و در زمان دولت اصولگرا با قرار گرفتن در کنار دکتر منتظری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و بهره گیری از تجربیات این چشمه اخلاق وی آنگونه که خود بیان می دارد ، توانست به عنوان یک شخصیت فرهنگی اجتماعی مطرح شود .

بصیرنیا برای مدتی در میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی مشغول بکار بود اما حالا مدیر کاخ موزه گرگان واقع در پارک شهر می باشد .

محمد مهدی ایرجی : شاید برای سیاسیون کهنه کار استان سخت باشد که نام محمد مهدی ایرجی را در لیست اصولگرایان ببینند .

اما در دو سال اخیر مخصوصا انتخابات مجلس دهم شاهد بودیم که در جبهه اصولگرایان به ایفای نقش پرداخت و دفاع تمام قد او از سید علی طاهری در انتخابات مجلس دهم باعث شد تا اصلاح طلبان عملا امیدی به او نداشته باشند .

ایرجی دارای سوابق اجرایی و مدیریتی زیادی است که قابل گفتن در این مجال نمی باشد اما تراز مدیریتی او هم وزن معاون وزیر بوده و در مدارج عالی چون شهرداری اقبالیه قزوین و گرگان و معاون استانداری مشغول بکار بوده است .

ایرجی خود را وامدار انقلاب و خون شهدا می داند و معتقد است نباید انقلاب اسلامی را دست نااهلان و نامحرمان سپرد و از این جهت حضور در انتخابات شورای شهر را یک تکلیف شرعی می داند .

او علیرغم برخی انتقادات در مسائل شهری به شهردار گرگان نمره قبولی می دهد و معتقد است در سالهای اخیر شورا و شهرداری می توانستند با همکاری و تعامل فضای بهتری برای شهر گرگان رقم بزنند .

سید قربان سیاه بالایی : رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس و فرمانده سالهای گذشته سپاه گرگان قصد دارد تجربیات خود را در پارلمان محلی گرگان به منصه ظهور بگذارد .

سیاه بالایی از زمره مدیرانی است که متعلق به طبقه متوسط جامعه بوده و در بین بسیجیان و دانشجویان طرفدارانی دارد . او در انتخابات قبلی هم شرکت کرد اما نتوانست رای لازم برای حضور در شورا شهر گرگان را بدست بیاورد .

سیاه بالایی معتقد است در عرصه فرهنگی و اجتماعی ظرفیتهای نهفته و پنهانی وجود دارد که هنوز بکارگیری نشده است . او می گوید شورا باید از زد و بند و معامله گری دوری کرد و آنچه که خیر و صلاح مردم است اصل قرار بگیرد .

حجت مقسم : او یکی از کاندیداهای دوره گذشته شورا بود که بیش از 9 هزار رای آورد و بنا بر اذعان کارشناسان اگر تلاش بیشتری می کرد می توانست در جمع 13 نفره دوره چهارم راه پیدا کند .

مقسم این بار با تجربه و کوله باری از توان و نجابت آمده تا این بار هم خودش را محک بزند . مقسم جزو کارآفرینان برتر استان بوده و نشان های برتری در زمینه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و ورزشی استان دارد و مجموعه تحت مدیریت وی جز کاریابی های نمونه استان و کشور است .

برخی ها او را جزو نفرات احتمالی حضور در شورای شهر می دانند و معتقدند او این پتانسیل را دارد که بتواند به عنوان منتخب مردم در پارلمان محلی حضور داشته باشد .

03336

جواد عموزاد : روزنامه نگار مطالبه گر گلستانی که برای اولین بار در این عرصه شرکت کرده است . او در سالهای اخیر در پیگیری مطالبات مردمی در پایگاه خبری تحلیلی " گلستان ما " فعالیت چشمگیری داشت و بخشی از هواداران وی کسانی هستند که در سالهای گذشته با حضور در این رسانه و مطرح کردن مشکلات خود از مدیران استانی جواب گرفتند .

عموزاد منتقد وضعیت فرهنگی اجتماعی شهر گرگان بوده حال اینکه از رویه عمرانی و نهضت توسعه ای شهر گرگان در دوران حسین صادقلو دفاع کرده است و در میان خبرنگاران همکار خود ، در طیف حامیان شهردار ارزیابی می شود .

علیرضا چورلی : نام چورلی را بیشتر با شرکت تعاونی سهام عدالت و یک چهره ورزشی می شناسند . او هم در دوره های قبلی همواره جزو ثبت نام کنندگان بوده اما نتوانسته اقبال لازم جهت حضور در شورای شهر گرگان را بدست آورد .

حمیدرضا سعادتی فر : جوان پویا و فعال اصولگرا در سالهای اخیر و کارمند دانشگاه گلستان است . او مدیر موسسه حکمت مهر بوده و ارتباط خوبی با جوانان و دانشجویان دارد .

سلیمان توشنی : معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گرگان در دولت دهم که او را اهل برنامه ریزی و نظم و مدیریت می دانند  و بسیاری از برنامه های مدیریت شهری در فرمانداری گرگان با هدایت وی میسر می گردید .

حمید پرستش : کاندیدای متولد سال 1368 که اذعان می کند با حمایت عیسی امامی و برخی از اصولگرایان به میدان آمده است . او خوب صحبت می کند و ایده پردازی های نو برای گرگان را در دستور کار قرار داده است .

شغل خود را پیمانکار ساخت و ساز معرفی کرده و فعلا برنامه های بلند مدتی را برای انتخابات شروع کرده است .

سید علی اکبر احمدی : بازنشسته سپاه پاسداران و مدیر کل سابق بازنشستگان نیروهای مسلح استان که او را انسانی سالم و با اخلاق می دانند و اذعان می کنند تجربه او در کنار سلامت نفس وی می تواند کمک خوبی برای شهر باشد . بازنشستگان و میقانی های گرگان احتمالا اصلی ترین پایگاه رای وی می باشند .

ناصر گرزین : عضو با سابقه در دو دوره سوم و چهارم شهر گرگان است که نام او را بیشتر در قالب حامیان شهردار می شناسند اما او در واقع با برند اصولگرایی وارد شورای شهر شده است .

در سالهای گذشته تلاش هایی در این جهت داشته است اما منتقدین فرهنگی اجتماعی آن را کافی نمی دانند .از ناصر گرزین می توان به عنوان مردمی ترین عضو شورای سوم و چهارم گرگان نام برد که شلوغی همیشگی دفتر وی گواه اخلاق و برخورد خوب وی و اعتماد اقشار مختلف مردم به او باشد .

گرزین برای دوره پنجم شورا هم کاندیدا شده است تا در صورت اخذ آرا لازم ، خدمت خود به مردم و شهر را ادامه دهد .

صفرعلی پایین محلی : عضو دوره چهارم شورای شهر گرگان که این دوره چهار ساله را با فراز و نشیب های بسیار طی کرد . پایین محلی در این سالها بیشتر در طیف مخالفین شهردار بود و در سال آخر شورا نایب رئیس شد اما در این ماههای اخیر به طیف حامیان شهردار صادقلو پیوست .

پایین محلی هم اگر چه برند اصولگرایی را همراه داشت اما نتوانست انتظارات این طیف سیاسی را برآورده کند و همواره با انتقادات جدی ،دمخصوصا عملکردش در کمیته نامگذاری و کمیسیون فرهنگی روبرو بود .

البته شاید در دوره های گذشته نام افرادی چون "سید محمد قدس مفیدی و محمدرضا سبطی" را در زمره اصولگرایان آورد اما برای این دوره بعید بنظر می رسد که لیست اصولگرایان ظرفیت پذیرش حضور این دو نفر را داشته باشد چه اینکه در سالهای گذشته هر دوی آنها از سرسخت ترین مخالفین شهردار بوده و با توجه به محبوبیت نسبی شهردار گرگان در بین مردم ، حضور این دو به لیست اصولگرایان ضربه جدی خواهد زد .

قدس مفیدی با حمایت مخالفین شهردار رئیس سال چهارم دوره چهارم شورا شد و در اقدامی عجیب ، نیکان آرخی از اصلاح طلبان افراطی گرگان را مشاور خودش کرد و از طرفی محمدرضا سبطی نیز در اقدامی جالب در مراسم معارفه محمدرضا صالحی در خراسان شمالی شرکت کرد و در میتینگ سیاسی اصلاح طلبان با حضور موسوی لاری در حسینیه شریف موسوی سخنرانی نمود .

کلام آخر اینکه اصولگرایان در این دوره به احتمال زیاد سه لیست متفاوت دارند ولی برخی اعضا در هر سه لیست ممکن است وجود داشته باشند . قطعا جوانان اصولگرا نیز در این بدنه برای خود ظرفیتی بوده و اگر بکارگیری نشوند ممکن است به دنبال لیستی جداگانه باشند .

به هر حال موارد فوق یک تحلیل از وضعیت کاندیداهای اردوگاه اصولگریان گرگان است و در عرصه واقعی ممکن است هر اتفاقی بیفتد اما هر کاندیدا و یا هر عضو شورا باید بداند که عملکرد و رفتارهای او در هر دوره ای مورد بررسی و نقد مستقل قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

ایزد

سلام تحلیل جالبی بودولی آقای پ که اصولگرا نیستندر مورد اینکه ایشان حامی شهردار هستن هم باید ببینیم آیا آقای صادقلو ایشون رو میپذیره یا نهدر ضمن احتمالا رای اصلی بچه های جلین در این دوره آقای عیسی پایین محلی باشه

0
0
پاسخ
1396-01-17 03:14
صفرخانی

آقای ... که سرش هم داخل آخور اصولگرایان و هم اصلاح طلبان هست.روزهای با براداران ...... بالا و پایین میره و شبها دزدکی با ( ع م ) مشارکتی نشست محفلی میزاره.پیشنهاد می کنم بدلیل رفتار او یک گروه جدید به گروههای سیاسی اضافه بشه.گروه سیاسی یک بام و دوهوا که تنها عضوش هم همین آقاست

0
0
پاسخ
1396-01-17 09:47
حمیدپرستش

سلام وخداقوت به همه مردم شریف همیشه در صحنه گرگان.کاریکه شما دیروز پای صندوق رای شاهدش بودیم بی نظیر بود.انشاالله با این شورای جدید شاهد برنامه هایی نو و شکوفایی شهرمان در همه عرصه ها باشیم.تشکر فراوان

0
0
پاسخ
1396-02-30 15:07
حمیدپرستش

سلام بهم تماس بگیر 09386532386یا تلگرم کن جوابتو بدام

0
0
پاسخ
1396-02-30 15:08

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.