1395-12-24 17:34
2066
0
36581
پای درس اخلاق امام جمعه گنبدکاووس؛

بترسید از خوردن لقمه حرام / توجه در نماز آغاز راه معرفت به خداست

امام جمعه گنبدکاووس گفت: لقمه حرام باروت وجود آدمی را خاکی می کند، از خدا بترسیم ازخوردن لقمه حرام که تاثیرات آن تا مدت ها در وجود آدمی باقی خواهد ماند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی در سلسله جلسات اخلاق درآستان امامزاده یحیی بن زید(ع) با اشاره به آثار و پیامدهای لقمه حرام و تاکید بر رعایت و توجه به کسب روزی حلال، افزود: لقمه حرام تاریکی دل و قلب می آورد و باعث می شود تا توجه در نماز از او گرفته شود.

وی با بیان اینکه لقمه حرام باروت وجود انسان را خاکی می کند، گفت:تاثیر لقمه حرام برای مدت طولانی باقی می ماند و به زودی حل نمی شود،اگر دین 10 قسمت باشد، 9 قسمت آن رزق و روزی حلال تشکیل می دهد.

حجت الاسلام ترابی  در ادامه و پیوست مباحث اخلاقی هفته های گذشته، به اهمیت اقامه نماز و چگونگی دقت و توجه مومنین هنگام برپایی آن، گفت: نماز اولین پله و آغاز راه  است و یکی از نشانه های فرق بین ایمان و کفر نماز است، همینطور اولین مکانی است که شیطان به آن صدمه می زند، اگر نماز مسلمان خراب شود، باقی اعمال او نیز خراب خواهد شد، برای شروع باید به اصلاح و توجه به نماز دقت کنیم.

وی  با بیان خاطره ای از یکی از بزرگان در زمینه نماز و ارزش گذاری به آن، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که می توان توجه ما را به خدا در نماز بیشتر کند، گفتن اذکار استغفار و به یاد خدا بودن در طول روز است و همچنین همنشینی با خوبان نیز باعث می شود تا آدمی یاد خدا را متذکر شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.