1395-03-31 01:31
3967
2
33814
گلستان ما بررسی می کند:

استاندار سابق گلستان رئیس کمیسیون کشاورزی شد / اسدالله قره خانی سخنگوی کمیسیون انرژی / حضور ضعیف نمایندگان گلستان در کمیسیون ها

ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون های مجلس مشخص شدو نمایندگان گلستان بجز قره خانی حضور ضعیفی داشته اند ، ضمن اینکه شاعری استاندارسابق گلستان رئیس کمیسیون کشاورزی شد .

به گزارش گلستان ما ؛ مجلس شورای اسلامی با بررسی های متعدد روسای شعب 15 گانه در نهایت ترکیب کمیسیون های تخصصی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شد .

7 نماینده استان گلستان که عمدتا جوان و برای اولین بار به مجلس راه یافته بودند نهایتا نتوانستند آنچنان که باید در ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون ها جای بگیرند .

تنها اسدالله قره خانی الوستانی نماینده علی آباد کتول و دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان که سابقه دو دوره دیگر مجلس را دارد و در کمیسیون انرژی نیز حضور داشته توانسته با 20 رای سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شود .

همچنین علی محمد شاعری نماینده بهشهر و نکا در مجلس که سابقه استانداری گلستان را در کارنامه خود دارد و از نمایندگان اصولگرای مجلس به شمار می رود توانست با 10 رای به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی ، منابع طبیعی و آبخیزداری مجلس شود .

برای ریاست این کمیسیون دکتر تربتی نژاد نماینده گرگان و آق قلا از طرف لیست امید کاندیدا شده بود و حتی مجمع آذری زبان های ایران نیز طی بیانیه ای از تربتی نژاد حمایت کرده بودند اما این شاعری بود که رئیس کمیسیون شد .

کمیسیون اموزش و تحقیقات

در کمیسیون آموزش و  تحقیقات مجلس  محمدمهدی زاهدی با 13 رأی به عنوان رییس کمیسیون انتخاب شد در حالیکه محمد رضا عارف سرلیست امید نیز در این کمیسیون حضور دارد ، معلوم نیست چرا عارف در ترکیب هیئت رئیسه این کمیسیون جایی ندارد . در این کمیسیون نماینده ای از گلستان وجود ندارد.

کمیسیون اجتماعی

با برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان با 11 رای به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. در این کمیسیون نماینده ای از گلستان نداریم .

کمیسیون اقتصادی

 انتخابات هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی دوره دهم مجلس شورای اسلامی برگزار و ترکیب اعضای هیئت رئیسه کمیسیون مشخص شد. در این جلسه  محمدرضا پورابراهیمی با 11 رای به عنوان رییس کمیسیون تعیین شد .

قره جه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی عضو این کمیسیون می باشد .

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

 علاءالدین بروجردی با کسب 15 رای  به عنوان رییس کمیسیون تعیین شد و همچنین مصطفی کواکبیان که برای ریاست کمیسیون کاندیدا شده بود موفق به کسب 8 رای شد و مجلس برای حضور او در هیئت رئیسه این کمیسیون مهم رای اعتماد نداد.

بر اساس این گزارش کمال دهقانی و ابوالفضل حسن بیگی نیز به عنوان نواب رییس این کمیسیون انتخاب شدند. سید حسین نقوی حسینی به عنوان سخنگوی و به ترتیب جمالی و سید محسن علوی به عنوان دبیران کمیسیون انتخاب شدند.

همچنین از استان گلستان در این کمیسیون نماینده ای نداریم .

کمیسیون انرژی

در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فریدون حسنوند با 21 رای به عنوان رییس کمیسیون تعیین شد و همچنین حسین امیری خامکانی با 20رای،علی ادیانی راد با 19 رای به عنوان نواب رییس اول و دوم شدند.

همچنین کرم پور با 18 رای و خدری با 17 رای ،به عنوان دبیر اول و دوم واسدالله قره‌خانی با 20 رای سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، انتخاب شدند.

"قره خانی" دبیر مجمع نمایندگان استان و عضو دوره های هفتم و هشتم مجلس نیز می باشد و سابقه حضور در این کمیسیون را نیز دارد .

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

در  انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس غلامرضا تاجگردون با 21 رای به عنوان رئیس، جهانبخش محبی‌نیا با 13 رای به عنوان نایب رئیس اول، هادی قوامی با 11 رای به عنوان نایب رئیس دوم، محمدمهدی مفتح با 21 رای به عنوان سخنگو، محمد فیضی با 11 رای  به عنوان دبیر اول و محسن بیگلری با 8 رای به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

در این کمیسیون" نبی هزارجریبی نماینده گرگان و آق قلا"به عنوان عضو حضور دارد . هزارجریبی منتخب اول شهر گرگان در انتخابات مرحله دوم یعنی 10 اردیبهشت ماه از لیست امید می باشد .

کمیسیون بهداشت و درمان

علی نوبخت با 13 رای ریاست کمیسیون بهداشت و درمان را به دست آورد. بر اساس رای گیری صورت گرفته  سیدمرتضی خاتمی و محمدحسین قربانی به ترتیب با 18 رای و 16 رای به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم انتخاب شدند.

در این کمیسیون نماینده ای از استان گلستان نداریم .

کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور

بر این اساس برگزاری انتخابات هیات رئیسه،  محمد جواد کولیوند با 12 رای به عنوان رییس کمیسیون تعیین شد و همچنین پروانه مافی با 11 رای و حمید رضا کاظمی 8 رای به ترتیب به عنوان نواب رییس اول و دوم انتخاب شدند.

علاوه بر این حسین مقصودی 8 رای  به عنوان سخنگوی، اصغری سلیمی با 17 رای و سهراب گیلانی با 13 رای به ترتیب دبیر اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند.

از استان گلستان هیچ نماینده یا عضو این کمیسیون نشد .

کمیسیون صنایع و معادن

در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن عزیز اکبریان با 13 رای به عنوان رییس کمیسیون تعیین شد و همچنین داریوش اسماعیلی با 14 رای و فریدون احمدی با 9 رای به عنوان نواب رییس اول و دوم انتخاب شدند .

سید جواد حسینی‌کیا با 12 رای دبیر اول و سیده حمیده زرآبادی با 12 رای  دبیر دوم وسعید باستانی  با 10 رای به عنوان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، انتخاب شدند.

از استان گلستان "رامین نورقلی پور "نماینده کردکوی ، بندرترکمن ، بندرگز و گمیشان عضو این کمیسیون می باشد .

کمیسیون عمران

در انتخابات امروز هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس محمدرضا رضایی کوچی با کسب 10 رای به عنوان رئیس، علی یارمحمدی با کسب  11 رای به عنوان نایب رئیس اول وهچنین سیدهادی بهادری با کسب 7 رای نایب رئیس دوم، صدیف بدری با کسب 14 رای سخنگو، حسین نیازآذری،با کسب 13 رای دبیر اول، شادمهر کاظم‌زاده با کسب 14 رای دبیر دوم کمیسیون انتخاب شدند.

شهرام کوسه غراوی نماینده مینودشت ، کلاله ، مراوه تپه و گالیکش عضو این کمیسیون می باشد .

کمیسیون فرهنگی

کمیسیون فرهنگی هم بدست اصولگرایان افتاد ؛ نصرالله پژمان فر با 9 رأی در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ریاست کمیسیون فرهنگی شد و احمد سالک با 10 رأی و جمشید جعفرپور با 9 رأی به ترتیب به‌عنوان نایب رییس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین علی ابراهیمی با 9 رأی و سیده فاطمه ذوالقدر با 9 رأی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون فرهنگی، معرفی شدند و احد آزادی‌خواه نیز با 10 رأی در جایگاه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم شورای اسلامی قرار گرفت.

در این کمیسیون استان گلستان در دوره های قبلی" سید علی طاهری" را داشت اما در مجلس دهم نماینده ای ندارد . همچنین علی مطهری و شیخ احمد مازنی از لیست امید هیچ توفیقی برای حضور در هیئت رئیسه این کمیسیون نیافتند .

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی ،اب و منابع طبیعی  مجلس برگزار شد، در این انتخابات "علی محمد شاعری" 10 رای به عنوان رئیس، جلال محمود زاده با15 رای به عنوان نایب رئیس اول، نظر افضلی با12 رای  نایب رئیس دوم،  علی وقف چی  به عنوان سخنگو،   محمدباقر سعادت  به عنوان دبیر اول و  علی بختیاری به عنوان دبیر دوم انتخاب شدند.

با این حساب می توان گفت اکثر کمیسیون ها نیز به بدست نمایندگان اصولگرای مجلس دهم افتاد و لیست امید نتوانست انتظارات را در این زمینه برآورده کند . نمایندگان گلستان هم بجز قره خانی بقیه فقط عضو کمیسیون ها هستند ؛ حالب باید دید در مرور زمان نمایندگان فعلی چه برنامه ای برای توسعه و تحول استان گلستان دارند .

انتهای یپام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رجبی

اقایان نمایندگان لیست امید در گرگان و اق قلا که قرار بود با حمایت شوالیه های سیاسی استان همچون (م) و (ع) و (ا) و همچنین با کمک (ن) ، مسندهای مناسبی در مجلس کسب کنند و دم از ریاست در کمییون ها می زدند.چه شد پس ؟!!!خدا رو شکراز همین الان لاف زدن های سیاسی انها برای مردم رو شد !!

0
0
پاسخ
1395-03-31 05:10
احمد طوسی

از لیست امید چه انتظاراتی که ندارید!!!بابا لیست امید یک بازیچه بود و افتخار میکنم به عنوان یک اصلاح طلب از لیست امید حمایت نکردم و خیلی ها سنگ این لیست را به سینه زدن که این یک لیست نا امید استزنده باد اصلاحات در حمایت از احمدی نژاد

0
0
پاسخ
1395-03-31 13:02

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.