1395-03-25 15:11
4852
6
33584
درخواست افکار عمومی استان :

فیش های حقوقی مدیران دانشگاه علوم پزشکی گلستان بررسی و در صورت لزوم رسانه ای شود/ "کارانه" به جیب چه کسانی می رود؟

در استان گلستان نیز طبق اخبار موثق برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی ، روسای بیمارستانها و مدیران میانی از طرح تحول سلامت حقوق های میلیونی دریافت می کنند.

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از مسائل مهم و پرحاشیه این روزهای کشور بحث حقوق های چند صد میلیونی برخی مدیران است که با لو رفتن میزان حقوق مدیران بیمه مرکزی رسانه ای شد و در صدر اخبار مورد علاقه مردم قرار گرفت.

در واقع مدیرانی در زیر لایه های مخفی مدیریتی داشتند از حقوق چند صد میلیونی بیت المال استفاده می کردند در حالیکه بسیاری از مردم حتی در حقوق حداقلی اداره کار یعنی 800 هزار تومان مانده اند .

این موضوع باعث شده تا روح جامعه خدشه دار شده و به تبع آن مسئولان بازرسی و محاسباتی و دولتمردان به سرعت وارد کار شده و فکری برای این قضیه بکنند و با متخلفان برخورد قانونی بکنند .

توجیهی ندارد در شرایطی که کشور با شرایط سخت اقتصادی روبروست و بسیاری از مردم در تامین مایحتاج خود مانده اند و در شرایطی که رهبر معظم انقلاب فریاد اقتصاد مقاومتی سر می دهد و البته مهمتر در مکتب عدالت ، برخی پزشکان بخواهند از حقوق های میلیونی بهره مند شوند .

متاسفانه از ابتدای شروع دولت تدبیر و امید طرحی با عنوان تحول سلامت روی زبانها افتاد که به دنبال رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت بود و قرار بود تحرکی در پزشکان و مدیریت بیمارستانها و نظام پرستاری و ... ایجاد کند اما این طرح هر چه گذشت به کام پزشکان شد و آنها را از مواهب میلیونی خود شادمان کرد.

در استان گلستان نیز طبق اخبار موثق برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی ، روسای بیمارستانها و مدیران میانی از طرح تحول سلامت حقوق های میلیونی دریافت می کنند .این در حالی است که صدای انتقاد پرستاران بلند شده که حتی نان شب شان را محتاج شده اند و برای تامین لباس تابستان خود هزینه ندارند .

البته اگر به فیش این افراد نگاهی بیندازید شاید با مبالغ قابل قبولی مواجه شوید اما موضوعی بنام "کارانه" باعث شده تا تحت این عنوان ماهیانه میلیون ها تومان به حساب آنها واریز شود .

گفته می شود همسر یکی از مقامات سابق استان که در شرق استان سکونت دارد در طول یک سال نزدیک به یک میلیارد "کارانه" گرفته که این موضوع اگر صحت داشته باشد باید از سوی مراجع استانی بررسی و پیگیری شود .

موضوع دیگر سری بودن سیستم پرداخت حقوق مدیران حوزه بهداشت و درمان است که داد دبیر کل نظام پرستاری را هم در آورده است .

شریفی مقدم می گوید : وقتی برخی پزشکان 70 تا 90 میلیون تومان دریافتی دارند و پرداخت‌های بیشتر از این هم در برخی موارد وجود دارد؛ مسلم است که این مساله باعث می‌شود که وزارت بهداشت نتواند؛ هزینه‌هایش را تامین کند و به دنبال منابع دیگر باشند. 

وی با بیان اینکه در حالی که با کمبود منابع در کشور رو به رو هستیم و حقوق کارگر زیر یک میلیون تومان تعریف می‌شود؛ پرداختی‌های میلیونی در وزارت بهداشت هیچ توجیهی ندارد؛ گفت: این نحوه پرداخت وزارت بهداشت در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد، چرا که در برخی موارد پزشک حتی در بیمارستان حضور ندارد و دستیار و رزیدنت وظیفه او را انجام می‌دهد و تنها به دلیل استفاده از مهر پزشک پول آن به جیب پزشک می‌رود که این خلاف قانون است.

14 12 26 13313613930929163832614 PhotoL

نحوه هزینه کرد اعتبار 10 هزار میلیاردی طرح تحول بررسی شود

دبیر کل خانه پرستار افزود: در وزارت بهداشت مدیریت منابع وجود ندارد و مسئولان این وزارتخانه بودجه را بی‌حد و حصر به اشکال مختلف هزینه می‌کنند؛ بنابراین لازم است که وزارت اقتصاد به عنوان بالاترین مقام اجرایی اقتصادی کشور که دسترسی به سیستم‌های پرداخت دارد، به همان نحوی که در اقدامی قابل قدردانی  به مساله فیش‌های حقوقی بیمه ورود کردند به سیستم های پرداخت وزارت بهداشت به پزشکان نیز ورود کند.

 قائم مقام سازمان نظام پرستاری همچنین تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیز باید بررسی کنند که اعتبار 10 هزار میلیاردی که سال گذشته به وزارت بهداشت تزریق شده؛ چگونه هزینه شده است، در حالی که تغییر محسوسی در سیستم پزشکی و ارایه خدمات پزشکی و درمانی مشاهده نمی‌شود.

محمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار چند روز بعد در نامه‌ای به  طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به دریافت‌های میلیونی و بی حساب و کتاب در وزارت بهداشت نوشت:«نظام سلامت کشور حتی در بخش دولتی شاهد پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی نیز هست و این در حالی است که دریافت کنندگان این ارقام کمترین تاثیر را در فرآیند درمانی مردم دارند.»

در بخش دیگری از این نامه آمده است:« به‌نظر می‌رسد لابی قدرت و ثروت باعث شده تا علیرغم پیگیری ها و اعتراضات گسترده در وزارت بهداشت تا کنون هیچ قدرتی نتواند این طبقه را ملزم به پاسخگویی نماید.»

شریفی مقدم در پایان این نامه از وزیر اقتصاد درخواست کرده است:« با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، نهادها، دستگاه های نظارتی و امنیتی و سایر دولت مردان به سیستم غیر قابل دسترسی پرداخت ها در وزارت بهداشت ورود کرده و با برخوردی مدبرانه روند رو به رشد این اختلاف ظالمانه طبقاتی را متوقف کند.»

منتظر شفافیت و اعلام میزان فیش حقوقی مدیران حوزه سلامت استان گلستان هستیم تا با شفاف سازی به موقع جلوی شبهات در این خصوص گرفته شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

رضا

البته کارانه فرمول خودش رو داره. و هرگز بالای 30 تومن نمیشه. و بیشتر از نصف اون گیر خود بیمارستان میاد. به هر حال باید به پزشکان دولتی حقوق ثابت و حتی کم پرداخت بشه تا فقط پزشکان دلسوز ور سیستم دولتی بمونن.

0
0
پاسخ
1395-03-25 16:04
ناشناس

سایت محترم گلستان ما. قضیه همسر یکی از مقامات شرق استان کاملا صحت دارد متاسفانه. ایشان با اعمال نفوذ سیاسی همسرش کل آنکالی های بیمارستان منطقه را به نام خودش زد در حالیکه یک دهم آن کشیکها را حضور نداشت و از این محل بالای یک میلیارد در یک سال کارانه گرفت.. مستنداتش هم در معاونت درمان دانشگاه موجود است. حتی با لابی گری در وزارت بهداشت درحالیکه هنوز تعهد خدمتش تمام نشده بود در آزمون فوق تخصص شرکت کرد و تمام قوانین را پشت پا گذاشت... این است وضع برخی ... خدوم ما... به نام مردم به کام حضرات...

0
0
پاسخ
1395-03-25 16:22
moeen

از گزارشها و اخبار خوب و با ارزش گلستان ما کمال تشکر را دارم .امیدوارم مسئولین نظارتی کشور و استان هم کمی دغدغه های شما را داشته باشند چرا که بعضا مشاهده می شود برخی از این سیستم های نظارتی ... این افراد متخلف می شوند و با تمام قوا از آنها حمایت می کنند که دانشگاه علوم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست . از کلیه کارکنان ادارات و سازمانهای استان می خواهم در ایجاد کمپینی تحت عنوان فیش های حقوقی مدیران و مسئولین استانی پرده از موارد حاکم بر برخی از این ادارات خصوصا دانشگاه علوم پزشکی استان بردارند .... در دانشگاه علوم پزشکی غوغا می کند اما متأسفانه هیچ یک از مسئولین نظارتی دغدغه ای در این خصوص ندارند و حتی برخی از آنها که در بین کارکنان زبانزد هستند در تقویت این ... و ..... نقش عظیمی دارند .

0
0
پاسخ
1395-03-25 18:30
sayad

صدای انتقاد پرستاران وماماها وکلیه امور درمان وپیراپزشکان.... بلند شده که حتی نان شب شان را محتاج شده اند و برای تامین لباس تابستان خود هزینه ندارند.یه نگاهی به پرداخت واریزی از مراکز به حساب پزشکان ومدیران کنید خودتون متوجه میشید چه جنایتی داره میشه وچه اختلافی وجود داره واینکه کار ازکیه وپول به جیب کیا میره....تازه بعضی از آنها فقط مریض را به هر دلیلی از مراکز دولتی راهی مطبهای پرپول خود میکنند...وحتی پزشکان سونوگرافی هم در مراکز دولتی یه تعداد محدودی را میبینند وخیلی زود خسته میشن ولی مطب های خود از صبح تاشب خسته نمیشن وهمچنین آن دسته از پزشکانی که مطب دارن...متاسفانه دلسوز مردم نداریم البته نباید نادیده گرفت یه عده ازپزشکانی که وجدان دارن وقابل ستایش هستن واز اون طرح های میلیونی هم خبری نیست براشون.....

0
0
پاسخ
1395-03-26 05:28
sayad

تا جایی که بنده خبر دارم این طرح قاصدک نحوه محاسبه آن برای پرسنل شفاف نیست وهرکس هرجوری که بخواد محاسبه میکنند وآخرشم از این همه اعتراض نسبت به اختلاف حقوق وسختی کار زورشون به ما میرسه نه پزشکان..پزشکی سراغ داشتم ازمرکزی هم طرح انکالی میگرفت هم مقیمی...خودمون رو سنگ رو یخ کردیم

0
0
پاسخ
1395-03-26 05:36
دکتر علی

نوش جونمون زحمت میکشیم درس خوندیم پول هم در میاریم

0
0
پاسخ
1395-03-26 10:19

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.