1395-03-06 03:25
5594
5
32576
گلستان ما بررسی می کند:

تقابل اندیشه دو منتخب گلستانی مجلس خبرگان در انتخاب رئیس جدید + تصاویر

گرایش آیت الله نورمفیدی به سمت آیت الله امینی و حسینی شاهرودی به سمت آیت الله جنتی در انتخاب ریاست خبرگان پنجم برای این دو منتخب گلستان صحنه تقابل دو اندیشه بود .

به گزارش گلستان ما ؛ انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در دو سال اول دوره پنجم عمر این مجلس برگزار شد . در این دوره از خبرگان با توجه به حذف برخی چهره های انقلابی و سرشناس از حوزه تهران و ائتلاف های پنهانی که هاشمی ایجاد کرده بود ، کمی بر حساسیت ماجرا افزود .

46520 703

اما خبرگان رهبری در این دوره نیز خبره گی و متانت خود را نشان داد و با انتخاب حضرت آیت الله احمد جنتی به عنوان رئیس دو ساله اول این مجلس نشان داد پیام مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مجلس خبرگان هویت انقلابی خود را حفظ کند، گرفته است .

اما در این میان بررسی رفتار و گرایشات دو نماینده منتخب مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری نیز می تواند جالب و عبرت آموز باشد .

آیت الله نورمفیدی و گرایش به سمت آیت الله امینی

برای جریانات سیاسی کشور محرز است که آیت الله نورمفیدی منتخب اول مردم استان گلستان در مجلس خبرگان گرایشاتی اصلاح طلبانه دارد و افکار وی خیلی به آیت الله هاشمی رفسنجانی نزدیک است .

آیت الله نورمفیدی دو روز مانده به انتخابات هیئت رئیسه خبرگان در گفتگویی با سایت انتخاب نزدیک به آیت الله هاشمی رسما آیت الله امینی(نامزد مورد حمایت طیف هاشمی) را به عنوان نامزد اصلح ریاست خبرگان معرفی کرد و دلیل خود را نیز سوابق درخشان انقلابی ایشان عنوان نمود .

20

تاکنون کمتر دیده شده بود که آیت الله نورمفیدی اینچنین صریح و رسما در اینگونه موارد مصداقا ورود کند چه اینکه ایشان نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز هست و همیشه تصمیماتی اتخاذ کرده که خارج از چارچوبهای سیاسی و مقاصد افراد خاص بوده اما در این مورد احتمالا یا شیطنت رسانه ای در کار بوده و یا تحت فشار طیف سیاسی هاشمی اقدام به مصاحبه نموده است چرا که قطعا ایشان از حال و هوای خبرگان اطلاع خبر داشت و احتمال می داد که اکثریت به آیت الله جنتی رای بدهند .

آیت الله حسینی شاهرودی و گرایش به سمت آیت الله جنتی

اما منتخب دوم استان گلستان یعنی آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی گرایشات متفاوت تری نسبت به نورمفیدی اتخاذ کرد .

حسینی شاهرودی هفته گذشته در جمع مدیران و خبرنگاران رسانه های بر خط (سایتهای خبری) استان گلستان در علی آباد کتول در جواب سوالی در خصوص هیئت رئیسه آتی خبرگان گفت : قطعا کسی به عنوان رئیس انتخاب خواهد شد که در سالهای اخیر دشمنان بیشترین هجمه را علیه وی داشته اند .

22

شاید خیلی از رسانه ها در آن مقطع از کنار این سخن صریح آیت الله شاهرودی گذشتند اما انتخاب آیت الله جنتی نشان داد که این سخن آیت الله شاهرودی عمیق و در پی یک تفکر و دور اندیشی خاصی گفته شده و سخنی است که حداقل در جمع اعضای خبرگان جدید مطرح شده که 51 نفر از 86 نفر به آیت الله جنتی رای می دهند.

وانگهی رای آیت الله شاهرودی منتخب مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری را باید نقطه عطفی در معادلات سیاسی اجتماعی ایران دانست که وی علیرغم اینکه باجناقش یعنی آیت الله هاشمی شاهرودی نیز نامزد ریاست مجلس خبرگان بود به طرف آیت الله جنتی رفت و رای خود را در جهت مطالبات رهبری به صندوق انداخت .

عبدالهادی حسینی شاهردوی در خصوص انتخاب هیئت رئیس مجلس خبرگان رهبری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گذشته نیز برای انتخاب رئیس مجلس خبرگان رای زیادی نداشت.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه خبرگان غیرت داشت که آیت‌الله جنتی را با آرای زیادی انتخاب کرد، گفت: بیگانگان و دشمنان بر علیه آیت الله جنتی بوق و کرنا کردند اما دوستان کاری کردند که آنها احساس ناامیدی کنند.

(تصاویر) آغاز به کار مجلس خبرگان رهبری

رهبری از ریاست یک عنصر انقلابی خشنود است

قطعا رای نیاوردن آیات عظام امینی و هاشمی شاهرودی نفی ارزشها و عظمت این دو بزرگوار نیست اما همگان شاهد بودند که رهبر معظم انقلاب از عدم حضور آیات یزدی و مصباح اظهار ناراحتی و خسران کرده بودند و معظم له قطعا در باب ریاست خبرگان نیز دغدغه های جدی داشتند تا پیکره خبرگان همچنان انقلابی بماند .

لذا حضرت آقا قطعا از انتخاب یک عنصر انقلابی که سالهاست به عنوان عمار انقلاب و ابوذر زمان سکانداری نقاط حساس نظام را بدست دارد قطعا خشنود است و در این راه رای متفکرانه و عاقلانه امثال آیت الله حسینی شاهرودی به همراه آن 50 نفر دیگر بی تاثیر نبوده است .

بدون شک رای قاطع مجلس خبرگان به آیت الله جنتی این عنصر انقلابی در مقابل کودتایی بود که در 7 اسفند 94 به دنبال حذف نیروهای انقلابی از مجلس خبرگان بود که سرمنشا آن بی بی سی خبیث و عمال انگلیسی بودند که از دلارهای سعودی ارتزاق می کنند .

23

21

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

تقوی

احسنت به درایت ایت الله حسینی شاهرودی نماینده معزز مردم استان در مجلس خبرگان رهبری

0
0
پاسخ
1395-03-06 03:49
معبر سایبری فندرسک

چند روز پیش در محضر آیت الله حسینی شاهرودی بودم با صحنه جالبی مواجه شدم.فردی که کار شخصی داشت مراجعه کردند محضر ایشون و خواستن دست ایشون رو ببوسند اما آیت الله شاهرودی ممانعت کردند.اون فرد ناراحت شد و دلیل اینکارو پرسید.آیت الله شاهرودی گفتن شما کار دنیایی داری و من اجازه نمیدم کسی برای کار دنیایی دست منو ببوسه اما اگه خواستی سوال شرعی بپرسی یا حرفی بشنوی و ... مانعی نداشت.خب مشخصه چنین شخصیتی واقعا به دنبال پست و مقام دنیوی نیست.امیدواریم همه بزرگواران و علما راه ایشون رو ادامه بدن.

0
0
پاسخ
1395-03-06 06:20
یک شهروند

رای مردم کودتاست؟

0
0
پاسخ
1395-03-06 19:14
جانباز محمد دامن باغ

حضرت ایت الله شاهرودی در اینده نگری موفق عمل کردند.ایشان مطیع رهبری . و ساده زیست . و دلبسته به دنیا نیستند . این را هر انسان عاقلی در اولین برخورد با معظم له در خواهد یافت .اما باز هم باید بیشتر مراقب باشند چون....

0
0
پاسخ
1395-03-07 19:52

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.