1395-03-02 19:29
2030
0
32395
متن کامل سخنرانی احمدی نژاد در زنجان:

نظام سلطه آزادی اندیشه و اراده انسان‎ها را برنمی‎تابد/ هر ملتی بخواهد عزيز زندگی کند مورد بغض مستکبرين است

رئیس دولتهای نهم و دهم گفت: شیطان ها و مستکبران، همگان را حقیر و درمانده می خواهند تا بر آنها مسلط شوند تا آنجا که امروز هر ملتی بخواهد با عزت و برپایه کرامت انسانی خویش زندگی کند ، مورد بغض مستکبرین و شیطانهاست.

به گزارش گلستان ما به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمود احمدی نژاد" رئیس دولتهای نهم و دهم امروز و به مناسبت نیمه شعبان در اجتماع بزرگ مردم خداجوی زنجان ، به بیان برخی از ویژگی ها از حاکمیت امام عصر حضرت مهدی موعود(عج) پرداخت و آن را عین حاکمیت مردم ، توحید و عبودیت ، اوج آزادی انسانها ، حاکمیت کامل عدالت، مهر و محبت ، حاکمیت علم و شکوفایی دانش بشری ، تضمین کننده عزت و کرامت انسانی وحداکثری شدن سطح رفاه و برخورداری انسانها و نیز تامین آرامش و صلح و امنیت برای بشریت دانست.

بخشی از فرازهای مهم سخنان دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است :

• انسانها بر اساس فطرت الهی خویش ، همیشه در جست و جوی امام و در تلاش برای رسیدن به امام هستند و شیطان در پی مانع تراشی ، غافل کردن انسانها و جلوگیری از این پیوند الهی و سرنوشت ساز است و در این کشاکش ، خداوند مهربان سنت های عالم را در راستای یاری انسانها مقرر فرموده و انسانها را به طور مستمر یاری می کند و نهایت این تقابل با اراده قطعی الهی ، به استقرار حاکمیت انسان کامل و امام عصر (ع) در همه جهان منجر خواهد شد.

• آزادی انسانها عینیت توحید در زندگی اجتماعی و پایه، بستر و شرط تحقق دیگر ارزشهای الهی و انسانی در جامعه بشری است. انبیاء و اولیاء برای آزادی انسان و بازکردن غل و زنجیر از اندیشه ، عقل و فطرت انسانها آمده اند.

• خلق عالم برای آزاد شدن و کمال انسانهاست. همه سنت های الهی در راستای آزادی انسانها از زنجیر غرایز، خودخواهی ها، برتری جویی ها، حسادت ها، شرک ها، جهالت ها ، تعصبات گوناگون و قالب های خودساخته و تحمیلی و حاکمیت های طاغوتی و استکباری و استبدادی است.

• آزادی اندیشه و آزادی اراده و انتخاب ؛ رمز و راز شکوفا شدن انسانها و لازمه معرفت به انسان کامل و توحید و هدایت و کمال است.

• اساس حاکمیت مستکبران و سلطه گران بین المللی بر اسارت و محدودیت انسانها استوار است و اصولاً آزادی اندیشه و اراده انسانها را برنمی تابند، بنابراین کوچکترین تولید فکری علیه خود را با شدیدترین و خشن ترین روش ها سرکوب می کنند و حتی اجازه نمی دهند که انسانها در باره حوادث تاریخی و جریانات روز عالم آزادانه بیندیشند و در باره عوامل فقر ، فاصله طبقاتی و ظلم و تحقیر انسانها اظهار نظر و یا سوال کنند.

• آزادی اندیشه و آزادی اراده در نقطه مقابل استکبار و استعمار و سلطهء خودخواهان و خودپرستان است و به همین دلیل است که تمام دیکتاتورهای جهان مورد حمایت و دوست نزدیک آنان هستند.

• مستکبرین با انواع حیله ها و ترفندهای تبلیغاتی، یک نظام و ساختار ظالمانه را بر جهان مسلط ساخته و آن را به عنوان برترین و تنها گزینه معرفی و تحمیل می کنند و امکان انتخابی جز آن را عملاَ از بین می برند. آنان برای جلوگیری از رشد و توسعه مطالبات حقیقی مردم و خروج ملت ها از نظام سلطه ، با هر نوع اندیشه و مطالبه و فریاد عدالت- خواهی در نهایت خشونت رفتار می کنند.

• مستکبران و طواغیت ، اول متهم می کنند و سپس لشکر رسانه ای و عناصر اجیرشده را به حملات بی امان تبلیغی و جنگ روانی وامی دارند و در صورت نیاز ، جنگ به راه می اندازند و سرکوب می کنند.

• شیاطین به دروغ ، عدالت خواهی را به توزیع فقر متهم می کنند ، در حالیکه عدالت مقدمه و عامل رشد و شکوفایی ثروت است و فقر نتیجه مستقیم بی عدالتی است. امام می آید و با اراده مردم عدالت حقیقی را به جامعه عرضه می کند و ریشه های ظلم و تبعیض را می خشکاند.

• به هر میزان که محبت در قلبها وارد شود ، زیبایی، عدالت ، وحدت و برادری حاکم می شود و به هر میزان که دلها از محبت خالی شود ، ظلم، تبعیض ، تحقیر و زورگویی ، تفرقه ، کینه و جنگ حاکم می گردد. مطالبه عدالت و آزادی و هر خوبی دیگری برای انسانها ، ناشی از مهر و عشق و محبت در دل و جان آدمی است.

• پیروان امام ، عدالت خواهان و آزادی طلبان به دنبال توسعه مهر ورزی و همدلی و وحدت هستند و در مقابل ، مستکبران موجودیت و دوام سلطه شیطانی خود را در تفرقه و کینه و جنگ بین انسانها جست و جو می کنند. هدف شیطان برای جلوگیری از خدایی شدن انسانها جز با کینه ورزی و اختلاف محقق نمی شود.

• شیاطین و مستکبران به دنبال گسترش جهل و عقب ماندگی اند و پایه های قدرتشان بر جهل و بی اطلاعی استوار است. اصولاَ محصول کار شیطان و سلطه گران بسط و داوم جهل و عقب ماندگی است. آنان حتی از علم برای سرکوب مردم و عقب نگهداشتن ملت ها استفاده می کنند. با پیشرفت علمی ملت ها مخالفند و علم را فقط در خدمت مطامع پست خود و در انحصار خود می خواهند.

• شیطان ها و مستکبران با درهم کوبیدن عزت و کرامت انسانها و با تحقیر آنان پایه های حاکمیت خود را مستقر می کنند. آنها ، همگان را حقیر و درمانده می خواهند تا بر اندیشه و زندگی و اراده و سرنوشت آنها مسلط شوند تا آنجا که امروز هر ملتی بخواهد با عزت و برپایه کرامت انسانی خویش زندگی کند ، مورد بغض مستکبرین و شیطانهاست.

• از غیرمنطقی ترین سخنان این است که عده ای بگویند : خداوند نعمت های بیکران را خلق کرده و انسانها را فقط به تماشا و عبور از آنها فراخوانده و در ازای حسرت و محرومیت از بهره برداری از نعمت ها ، وعده پاداش در دنیای دیگر را داده است.

• خداوند فقر و نداری و حسرت و گرسنگی و بدهکاری را نپسندیده است چرا که همه این ها ، عزت انسانی را مخدوش می کند. خداوند نخواسته است که یک خانواده همه عمر خود را در محرومیت و فشار زندگی کند و در حسرت آرزوی استفاده از حداقل ها بسوزد و بسازد.

• متاسفانه به واسطه حاکمیت مستکبران و رواج ظلم و بی عدالتی ؛ از یک سو قله های ثروت برافراشته شده و از سوی دیگر ، میلیاردها انسان در فقر و در حسرت تحقق کوچکترین آرزوها عمر خود را سپری می کنند.

• فقر ، گرسنگی ، ضعف و ناداری خواست شیطان است. شیطان به دنبال تحقیر و تحمیل ذلت به انسان است و فقر یکی از بهترین راهها برای ممانعت از عزت انسان ، تفکر آزاد و حرکت او به سوی کمال است.

• محصول حاکمیت مستکبران و تبعیض و بی عدالتی در جهان ، پیدایش میلیاردها فقیر و گرسنه و ناتوان است در حالی که جهان پر از ثروت و امکانات لازم برای رفاه همگان است.

• امام با یاری انسانها امنیت و صلح کامل را برای همه بشر و در تمام زمین مستقر می کند. او می آید و با استقرار توحید ، عدالت ، عشق ، علم ، عزت و رفاه و کوتاه کردن دست مستکبران ، ناامنی و جنگ را برای همیشه ریشه کن می سازد.

• شیطان و مستکبران که عمر خود را با حاکمیت امام پایان یافته می بینند، با فریبکاری و تبلیغات وسیع ، حاکمیت امام و قیام به عدالت و مطالبه امام را مترادف با جنگ و ناامنی معرفی می نمایند. آنها صدها فیلم سینمایی می سازند و هزاران روایت دروغ جعل می کنند و هزاران رسانه و کتاب و مقاله و حنجره را به استخدام در می آورند تا بزرگترین دروغ تاریخ را در ذهن ها جا بیندازند.

• جنگ و ناامنی و کشتار محصول تبعیض و بی- عدالتی ، زیاده خواهی ، فقر و استکبار است و صلح و امنیت محصول عدالت و آزادی و توحید و مهرورزی است و امام پرچمدار توحید و عدالت و عشق و آزادی است.

• امام با جنگ ، صلح را مستقر نمی سازد بلکه با کامل کردن و آزاد کردن عقل ها و شکوفا کردن گل انسانی ، صلح و امنیت را به بشر هدیه می کند.

• امام می آید تا به یک تاریخ ظلم و تبعیض و در نتیجه جنگ و تجاوز و زورگویی و محرومیت و فقر تحمیلی از ناحیه مستکبران ، پایان دهد و آغازگر تاریخی سرشار از امید و شور و نشاط و مهربانی و امنیت و صلح و عزت و برخورداری برای همگان باشد و آن روز چه روز زیبایی است.

متن کامل سخنان دکتر احمدی نژاد به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خداوند بزرگ را سپاسگزارم که در نیمه شعبان یعنی در بهترین روز سال و در سالروز آزادی خرمشهر ، توفیق حضور در جمع شما عزیزان را عنایت فرمود.

عید عظیم نیمه شعبان ، تولد همه حقیقت و زیبایی و عشق ، میلاد امام عصر(ع) را به شما و ملت ایران ، رهبری عزیز و همه بشریت تبریک عرض می نمایم.

زنجان دیار غیرت و تلاش و مهربانی است. دیار شجاعت و عزت و فداکاری است. دیار مردان و زنان بزرگ و نام آور و قطعه ای درخشان از تاریخ پر افتخار ملت ایران و پایگاه شور و شعور حسینی و اندیشه بلند علوی و حسینی و مهدوی است. دیار غواصان پرآوازه ولی گمنام است.

سلام و درود خداوند بر شما مردم مومن و عزت آفرین زنجان و همه شهرها و روستاهای استان

عزیزان من!

امروز بزرگترین حادثه تاریخ و معنای خلقت عالم و رمز کمال انسان بوقوع پیوسته است.

وجود نازنین امام عصر (عج) بالاترین هدیه خداوند به عالم و زیباترین گل وجود و واسطه جریان همه زیبایی ها و رحمت ها و نعمت ها به جهان است . او تجلی اَتَمّ خداوند در هستی است.

او نتیجه مجاهدات انبیاء و اولیاء و سرآمد صالحان و مصلحان عالم است.

امام مهمترین و محوری ترین مساله عالم و فلسفه خلقت است.

همه بحث ها ، ارسال پیامبران ، دعوت ها ، مجاهدت ها و همه هدایت ها در موضوع انسان کامل و برای امام عصر (ع) است.

بدون امام عصر(ع) خلق این عالم بی معنا می شود.

نقطه امید وعامل انگیزش انسانها برای حرکت وکمال ، امام عصر (ع) است. امام به همه خلقت معنا می دهد و هدف از خلقت را به طور کامل محقق می سازد.

امام از یک سو کاملترین تجلی همه اسماء خداوند و از سوی دیگر ظهور همه حقیقت انسان در عالم است . پس نقطه پیوند است.

امام حلقه وصل و واسطه جاری شدن تمام رحمت الهی در جامعه بشری و هستی است.

امام راه و راهنما و قله کمال است.

اما تحقق و عینیت این حقیقت در پیوند کامل انسانها با امام است که منجر به برپایی نظام امامت در جهان می شود که کاملترین و مردمی ترین نظام و مدیریت است.

در آن شرایط ، اتصال جامعه بشری به آسمان به تمام و کمال ایجاد می شود و اسماء الهی در اندیشه و عمل انسانها به طور کامل جاری می گردد.

حاکمیت امام و برپایی امامت نقطه نهایی آرزوهای انسان در این عالم و سکوی پرش به بینهایت است . همه آرزوهای او در آن دوران به واقعیت می پیوندد.

روشن است که هدف اصلی و نهایی انقلاب ملت ایران نیز تحقق همین آرمان است.

موعود و حاکمیت امام ، موضوع اصلی و همیشگی تاریخ است . هر روز یک گام به آن نزدیک تر می شویم و طبیعتاً بحث ها داغ تر و مهمتر می شود.

موضوع موعود ، محور دستور کار دائمی انسان از یک سو و شیطان ها و طاغوت ها از سوی دیگر بوده است.

نوع انسان همه وجود و کمال خود را در امام جست و جو می کند و شیطان نیز مرگ خود را در حاکمیت امام می بیند.

انسانها بر اساس فطرت الهی همیشه در جست و جوی امام و در تلاش برای رسیدن به امام هستند و شیطان در پی مانع تراشی ، غافل کردن انسانها و جلوگیری از این پیوند الهی و سرنوشت ساز است.

در این کشاکش ، خداوند مهربان سنت های عالم را در راستای یاری انسانها مقرر فرموده و انسانها را به طور مستمر یاری می کند.

تاریخ انسان ، صحنه تقابل انسانهای خداخواه و کمال جو از یک سو و مستکبران و طاغوتیان شیطانی از سوی دیگر است.

با اراده قطعی الهی ، نهایت این تقابل قطعاً به نفع انسانها رقم خواهد خورد و حاکمیت انسان کامل و امام عصر (ع) در همه جهان مستقر خواهد شد.

اما از آنجا که در طول تاریخ تمام توان دستگاه تبلیغی و جنگ روانی مستکبران و شیاطین و در دوره حاضر دولت آمریکا و صهیونیسم بین الملل بر تحریف و دروغ پردازی در باره حاکمیت امام متمرکز شده است ، در محضر شما می خواهم به چند حقیقت و ویژگی از عظمت های بی شمار دوران امام عصر(ع) اشاره نمایم.

ویژگی 1 :حاکمیت امام عینیت حاکمیت مردم است.

در نظام امامت ، امام و امت دو عنصر جدا از هم نیستند. امام در حقیقت تجلی اراده امت برای تحقق ارزشهای الهی است.

به میزان معرفت مردم از امام و به تناسب اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی ، امامت امام در جامعه محقق و جاری میشود.

باید مردم اراده کنند تا امامت مستقر و جاری شود.

جهان هیچگاه از امام خالی نبوده است و دیر زمانی است که امام آمده است و لیکن مردم باید جلوتر بیایند و خود را به او برسانند و او را بشناسند و مطالبه کنند.

زمانی که مردم به جایگاه معرفت و مطالبه همه فیض وجودی امام برسند ، نظام امامت در عالم مستقر خواهد شد. اگر مردم نیایند و نرسند و اراده نکنند، امام علی (ع) هم که امام مبین و افتخار خلقت است اگر در راس جامعه قرار گیرد، امامت و برکات امام در جامعه جاری نمی شود. فیض هست اما دریافت وجود ندارد .

نظام امامت ، تحمیل و اکراه نیست. بلکه تبلور خواست و اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی است.

استقرار امامت ؛ طلب از سوی مردم و اجابت از سوی خداوند است. زیبایی کار خداوند در هدایت انسانها به سوی کمال در همین نکته نهفته است.

شیاطین و طاغوتیان بر خلاف ادعاهای پر زرق و برق ، مانع از جاری شدن اراده و خواست حقیقی مردم هستند. آنها گرچه اقلیت محض هستند اما دائما خود را به مردم تحمیل می کنند. وضع عالم را ببینید ؛ در نظام استکباری همه چیز به نام مردم و به کام اقلیت سلطه گر است.

اما خداوند اراده کرده است که در نهایت ، خواست و اراده مردم در قامت حاکمیت امام در جهان مستقر شود.

"وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ"

ویژگی 2 - حاکمیت امام ، حاکمیت توحید و عبودیت است.

توحید ، اصل حاکم بر تمام شئون عالم است.

عالم مظهر و تجلی اراده خداوند است . تنها اراده خداوند در عالم جاری است.

همه قدرتها ، علم ها و زیبایی ها از ناحیه خداست و کسی از خودش چیزی ندارد.

همه فقیرند و غنی مطلق خداوند علی اعلا است.

تمام ارزشهای انسانی و الهی و تمام زیبایی ها و خوبی ها در این عالم، تجلی و عینیت توحید در زندگی انسانی اند.

حاکمیت کامل امام در واقع تجلّی کامل توحید در ابعاد گوناگون زندگی و روابط اجتماعی جامعه بشری است.

عبودیت هم انعکاس توحید در رابطه عینی انسانها با خداوند یگانه است.

دعوت امام ، دعوت به توحید و همه زیبایی ها و حقیقت و فطرت الهی انسان است . در مقابل ، دعوت شیطان و طاغوت ؛ دعوت به شرک یعنی سقوط در برهوت خودپرستی و دیگر پرستی و محو شدن حقیقت انسانی در اسارت های گوناگون است.

ویژگی 3 - حاکمیت امام اوج آزادی انسانهاست.

آزادی انسانها عینیت توحید در زندگی اجتماعی است. آزادی پایه و بستر و شرط تحقق دیگر ارزشهای الهی وا نسانی در جامعه بشری است.

انبیاء و اولیاء برای آزادی انسانها آمده اند.

آمده اند تا غل و زنجیرها را از اندیشه و عقل و فطرت انسانها بردارند و حقیقت انسانی را آزاد کنند.

ویَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأَغْلاَلَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ

خلق عالم برای آزاد شدن و کمال انسانهاست. همه سنت های الهی در راستای آزادی انسانها از زنجیر غرایز ، خودخواهی ها ، برتری جویی ها ، حسادت ها ، شرک ها ، جهالت ها ، تعصبات گوناگون و قالب های خودساخته و تحمیلی و حاکمیت های طاغوتی و استکباری و استبدادی است.

بروز وظهور حقیقت انسانی در گرو آزادی او از اسارت هاست.

آزادی اندیشه و آزادی اراده و انتخاب ؛ رمز و راز شکوفا شدن انسانها و لازمه معرفت به انسان کامل و توحید و هدایت و کمال است.

دعوت امام به آزادی انسان و دعوت شیطان و مستکبران به اسارت های گوناگون و مهمتر از همه اسارت اندیشه و تفکر است.

امام تجلّی آزادی کامل انسان است.

مستکبران اصرار دارند شیوه ای خاص از اندیشه و تفکر و در نتیجه شیوه خاصی از زندگی را بر همگان تحمیل نمایند.

وقتی شبکه رسانه ای و ثروت و قدرت و ساختارهای امنیتی و سیاسی و اقتصادی جهان به طور انحصاری در اختیار عده ای معدود خودخواه، خودبرتربین و اسیر در تمایلات پست مادی و غریزی است و آنان از همه امکانات برای تحمیل خود و خواسته های خود بر جامعه بشری بهره می برند ، اصولاً فرصت آزادی اندیشه و آزادی اراده از انسانها سلب می شود و این بالاترین اسارت است .

تعریف آنها از آزادی و آزادی اندیشه در واقع محدود کردن جامعه انسانی در مسیر تحقق خواست مستکبرین و طاغوت ها وشیطان هاست.

آنان اجازه می دهند که مردم به هرچه می خواهند بیندیشند و هر کاری می خواهند انجام دهند، لیکن به توحید و عدالت و آزادی ، به حقیقت انسانی خود ، به سرنوشت جامعه ، به نظام حاکم بین المللی ، به ظلم ها و جنایت های جاری در زمین و به تحقیر انسانها نیندیشند.

به اشغال سرزمین ها ، به علت جنگ ها و فروش سلاح برای پر کردن جیب مستکبران ، به نظام بانکی ربوی بین المللی و غارت سیستماتیک ثروت ملت ها به نقشه های استعماری و به نابود کردن نسل ها برای منافع عده ای خاص نیندیشند.

مستکبران و سلطه گران بین المللی اصولاً آزادی اندیشه و اراده انسانها را برنمی تابند. آنان کوچکترین تولید فکری علیه خود را با شدیدترین و خشن ترین روش ها سرکوب می کنند. اساس حاکمیت آنان بر اسارت و محدودیت انسانها استوار است.

آنان حتی اجازه نمی دهند که انسانها در باره حوادث تاریخی و جریانات روز عالم آزادانه بیندیشند و در باره عوامل فقر ، فاصله طبقاتی و ظلم و تحقیر انسانها اظهار نظر و یا سوال کنند.

تمام دیکتاتورهای جهان مورد حمایت و دوست نزدیک آنان هستند.

آزادی اندیشه و آزادی اراده در نقطه مقابل استکبار و استعمار و سلطهء خودخواهان و خودپرستان است.

اگر انسانها حقیقتا آزاد باشند، برآیند اندیشه و اراده آزاد مردم ، مطالبه کمال و ارزشهای الهی و انسانی است.

حاکمیت امام از یک سو محصول آزادی حقیقی انسانها و از سوی دیگر عامل و تضمین کننده آن است.

ویژگی 4 - حاکمیت امام حاکمیت کامل عدالت است.

عدالت شرط لازم برای شکوفایی ، رشد و کمال انسان و پایه تحقق ارزشهای الهی و انسانی است.

عدالت موجب دوستی و مهربانی و عامل نزول رحمت و برکت الهی است.

استقرار عدالت بالاترین و مهمترین ماموریت اجتماعی صالحان است. عدالت عینیّت توحید در روابط اجتماعی است. استقرار عدالت بستر و سرآغاز حرکت کمالی جامعه و رشد و شکوفایی انسانهاست.

همه انبیاء و اولیاء پس از دعوت به توحید ، انسانها را به برپایی عدالت دعوت کرده اند. دو دعوت داشته اند : 1- ان اعبدوالله و 2- لیقوم الناس بالقسط.

استقرار عدالت باید با خواست مردم و به دست مردم انجام شود و این نیازمند آزادی اندیشه و اراده مردم برای انتخاب عدالت در برابر ظلم و تبعیض است.

امام با زدودن اسارت ها و فراهم کردن بستر آزادی اندیشه و اراده در حقیقت اراده انسانها را در مسیر مطالبه عدالت هدایت می کند.

مستکبرین یک نظام و ساختار ظالمانه را بر جهان مسلط می کنند و با انواع حیله ها و ترفندهای تبلیغاتی آن را به عنوان برترین و تنها گزینه معرفی و تحمیل می کنند و امکان انتخابی جز آن را عملاَ از بین میبرند.

آنان برای ،سته سجده فرشتگان و تبریک خداوند و تجلی اسم احسن الخالقین است.

اصولاَ شان انسانی شان عزت و کرامت است . جامعه سعادتمند محصول احیای کرامت و عزت انسانی در بالاترین مرتبه است.

خداوند ، حقارت را برای بدترین انسانها نیز نپسندیده و خواسته است که همه عزیز باشند. حتی در برخورد با فرعون که جزو بدترین های تاریخ است ، حفظ کرامت و عزت او را به حضرت موسی و هارون مورد تاکید قرار می دهد.

اساساَ دعوت انبیاء بر عزت و کرامت انسانی پایه گذاری شده و تحقق ارزشها ، هم مبتنی بر عزت است و هم برای تامین عزت انسانهاست.

در مقابل ، شیطان ها و مستکبران با درهم کوبیدن عزت و کرامت انسانها و با تحقیر آنان پایه های حاکمیت خود را مستقر می کنند.

شیطان همگان را حقیر و درمانده می خواهد. اول انسانها را تحقیر میکند ، عزت و اعتماد به نفس و خودباوری آنان را سلب می کند و سپس بر اندیشه و زندگی و اراده و سرنوشت آنها مسلط می شود.

دنیا را ببینید ، هر ملتی که بخواهد عزیز زندگی کند ، مورد بغض مستکبرین و شیطانهاست. حتی اگر یک فرد بخواهد عزتمند زندگی کند ، مورد کینه شیطان و هدف تهاجم اوست.

امروز وجود میلیاردها انسان مستضعف و فقیر و درمانده و محروم محصول حاکمیت مستکبران است.

ویژگی 8 - حاکمیت امام ، حاکمیت رفاه و برخورداری حداکثری است.

داشتن رفاه و آسایش ؛ خواستی فطری و آرزوی هر انسان است. از لوازم عزت ، زندگی مرفه و آبرومند است.

خداوند همه نعمت های عالم را برای بهره مندی بشر آفریده است.

از غیرمنطقی ترین سخنان این است که عده ای بگویند : خداوند نعمت های بیکران را خلق کرده و انسانها را فقط به تماشای آنها و عبور از آنها دعوت کرده و در ازای حسرت و محرومیت از بهره برداری از نعمت ها ، وعده پاداش در دنیای دیگر را داده است.

معلوم است که این حرف غلط است ، خداوند نعمت ها را برای بهره- مندی بشر خلق کرده است.

خداوند فقر و نداری و حسرت و گرسنگی و بدهکاری را نپسندیده است چرا که همه این ها ، عزت انسانی را مخدوش می کند.

خداوند نخواسته است که یک خانواده همه عمر خود را در محرومیت و فشار زندگی کند تا بتواند یک آپارتمان 60 یا 70 متری داشته باشد.

خداوند نخواسته است که انسانها در حسرت آرزوی استفاده از حداقل ها بسوزند و بسازند.

متاسفانه به واسطه حاکمیت مستکبران و رواج ظلم و بی عدالتی ؛ از یک سو قله های ثروت برافراشته شده و از سوی دیگر ، میلیاردها انسان در فقر و در حسرت تحقق کوچکترین آرزوها عمر خود را سپری می کنند.

فقط بیش از یک میلیارد و دویست میلیون نفر روزانه حتی از یک وعده غذای حداقلی نیز برخوردار نیستند.

خداوند زمین را گسترده خلق کرده و عالم را مسخر انسان قرار داده است. نعمت های بی پایان برای استفاده انسان آفریده و او را در استفاده از آنها توانا و مخیر ساخته است.

فقر ، گرسنگی ، ضعف و ناداری خواست شیطان است. شیطان به دنبال تحقیر و تحمیل ذلت به انسان است وفقر یکی از بهترین راههاست.

فقر مانع تفکر آزاد و حرکت به سوی کمال است . (کَادَ الْفَقْرُ أَنْ یَکُونَ کُفْراً)

محصول حاکمیت مستکبران و تبعیض و بی عدالتی در جهان ، پیدایش میلیاردها فقیر و گرسنه و ناتوان است در حالی که جهان پر از ثروت و امکانات لازم برای رفاه همگان است.

اصولا انسانها وارث و مالک زمین و ثروت خدادادی اند.

امام می آید و همه ثروت زمین را به انسانها عرضه می کند و همگان را به اوج رفاه و برخورداری می رساند.

در حکومت امام هیچ فقیر و نیازمندی وجود ندارد و همه با هم در راه عبودیت خدا و کمال انسانی تلاش می کنند.

مستکبران و شیاطین با فریبکاری ، حاکمیت امام را که اوج برخورداری و رفاه انسانهاست ، به فقر متهم می کنند.

فقر محصول بی عدالتی و عمل شیطان است .

امام می آید تا فقر و ناتوانی و محرومیت ، به طور کامل و برای همیشه ریشه کن شود.

ویژگی 9 - حاکمیت امام یعنی حاکمیت آرامش ، صلح و امنیت برای همه

تاریخ پر از جنگ و کشتار و نا امنی و جنایات بی شمار است.

برخورداری از صلح و امنیت پایدار آرزوی فطری و تاریخی انسانها است.

امام با یاری انسانها امنیت و صلح کامل را برای همه بشر و در تمام زمین مستقر می سازد. او می آید و با استقرار توحید ، عدالت ، عشق ، علم ، عزت و رفاه و کوتاه کردن دست مستکبران ، ناامنی و جنگ را برای همیشه ریشه کن می سازد.

امام یعنی آرامش ، امام یعنی امنیت و امام یعنی صلح برای همه ، لیکن شیطان و مستکبران که عمر خود را با حاکمیت امام پایان یافته میبینند، با فریبکاری و تبلیغات وسیع ، حاکمیت امام و قیام به عدالت و مطالبه امام را مترادف با جنگ و ناامنی معرفی می نمایند.

صدها فیلم سینمایی می سازند و هزاران روایت دروغ جعل می کنند و هزاران رسانه و کتاب و مقاله و حنجره را به استخدام در می آورند تا بزرگترین دروغ تاریخ را در ذهن ها جا بیندازند.

این در حالی است که جنگ و ناامنی و کشتار محصول تبعیض و بی- عدالتی ، زیاده خواهی ، فقر و استکبار است و صلح و امنیت محصول عدالت و آزادی و توحید و مهرورزی است.

و امام پرچمدار توحید و عدالت و عشق و آزادی است.

امام با جنگ ، صلح را مستقر نمی سازد بلکه با کامل کردن و آزاد کردن عقل ها و شکوفا کردن گل انسانی ، صلح و امنیت را به بشر هدیه میکند.

امام می آید تا به یک تاریخ ظلم و تبعیض و در نتیجه جنگ و تجاوز و زورگویی و محرومیت و فقر تحمیلی از ناحیه مستکبران ، پایان دهد و آغازگر تاریخی سرشار از امید و شور و نشاط و مهربانی و امنیت و صلح و عزت و برخورداری برای همگان باشد و آن روز چه روز زیبایی است.

حاکمیت امام ، یعنی روزی که انسانها در مسیر کمال به امام می رسند و دست در دست او برای ساختن انسان و جهان تلاش می کنند و آن روز در واقع سرآغاز زندگی حقیقی نوع انسان در این عالم است.

آن روز زیباترین روزها ، روز خدا ، روز انسان و روز امام است و روزی است که همه عالم یکصدا فریاد می زنند ... فتبارک الله احسن الخالقین

عزیزان من ؛

وظیفه صالحان و به ویژه ملت بزرگ ایران و به خصوص در دوره برپایی جمهوری اسلامی تلاش در راستای همین ارزشهاست که زمینه ساز حاکمیت جهانی امام است .

تلاش برای گسترش توحید و آزادی انسانها ، بسط عدالت و رفع ظلم ، توسعه فرهنگ امامت و ولایت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش ، افزایش رفاه و سعادت مردم ، رواج مهرورزی و عطوفت و صلح و امنیت و عزت و کرامت انسانی و توسعه علمی ، در واقع حرکت در راه حاکمیت امام و نزدیک تر شدن به امام است.

روشن است مستکبران و سلطه گران مخالف این امور هستند و با همه وجود مانع تراشی می کنند.

آنان می خواهند مانع از گسترش معرفت به امام و مطالبه حاکمیت امام شوند اما به فضل الهی ، ملتها با قدرت و اتحاد این مسیر نورانی را طی می کنند و دشمنان بشریت را مایوس خواهند کرد.

آنان می خواهند ملت عظیم القدر ایران ، که پیشگام فرهنگ امامت و ولایت و دعوت کننده جهان به حاکمیت امام عصر(ع) است ، را عقب نگهدارند و او را تحقیر و در بند کنند . اما به لطف خداوند و خواست ملت ایران ، آنان در این اراده شیطانی خود ، به طور کامل شکست خواهند خورد.

آنان می خواهند با انواع ترفندهای تبلیغاتی و فشارهای گوناگون ، ملت ایران را مایوس و خسته کنند ، لیکن به فضل الهی ملت ایران با هوشمندی ، وحدت و ایستادگی خود همه مستکبران و شیاطین را خسته و مایوس خواهد کرد .

آنان می خواهند با ایجاد تفرقه و کینه و با گسترش جهل و خرافه ، جامعه بشری را عقب نگهدارند ، لیکن به فضل الهی و با گسترش آگاهی و در یک همگرایی جهانی ، همه ملت ها ، عدالت و آزادی را فریاد می کنند و جهان را برای مستکبرین تیره و تار خواهند ساخت.

آنان می خواهند با گسترش سلطه خود ، همه ملت ها را در بند و اسیر کنند و راه رسیدن آنان به امام را سد کنند اما به لطف خداوند و با آگاهی و اراده ملت ها به زودی عطر امام همه وجود جهان را سرشار خواهد کرد و شمیم آزادی حقیقی در جهان خواهد پیچید و دشمنان بشریت راهی جز تسلیم نخواهند داشت.

به فضل الهی ، ملت ها با همدلی و اتحاد ، سلطه شیطانی قدرت و ثروت و رسانه را در هم خواهند کوبید و به زودی پرچم بلند توحید و عدالت را در برابر امام در بالاترین قله های عالم به اهتزاز در خواهند آورد.

سلام و درود خداوند بر امام راحل ، شهیدان ، جانبازان و ایثارگران و ملت بزرگ ایران و رهبری گرانقدر انقلاب که با فداکاری این راه درخشان را در برابر بشریت گشودند.

خدایا راه انسانها را برای شناخت و رسیدن به انسان کامل ، امام عصر(ع) باز کن و موانع را برطرف فرما

خدایا او را به دست مردم و با مطالبه عمومی ملت ها ظاهر و حاکم کن

با حاکمیت او همه زیبایی ها را حاکم و همه زشتی ها را زایل کن

با او همه آرزو های تاریخی بشر را محقق کن

با ظهور او همه اسماء حسنای خودت را در اندیشه و عمل انسانها متجلی کن

به واسطه او همه مشکلات را بر طرف فرما و همه رحمت و لطف خود را شامل کن

ملت بزرگ ایران و همه ملت ها به ویژه جوانان عزیز را در سایه لطف خودت حفظ کن

رهبری عزیز و گرانقدر انقلاب را تحت عنایت امام زمان (عج) موید و منصور بدار.

از همه دست اندرکاران و کسانی که زحمت برپایی این مراسم باشکوه را کشیدند و همه شما مردم عزیز حاضر در مسجد و تمام خیابان ها و میدان اطراف و مردم بزرگوار استان سپاسگزارم .

عزیز و سربلند باشید

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.