1395-03-01 15:48
3159
0
32345
قابل توجه مدیران و مراکز خرید غلات ؛

صبر کامیون داران در صف انتظار تحویل "جو" لبریز شده / خوابی که برای کشاورزان هزینه دارد + تصاویر

صف کامیون هایی از مقابل کارخانه شروع شده و تا روستای پیچک محله ادامه دارد و رانندگانی که تا دیروز از گرما و انتظار کلافه بودند و امروز از بارش ناگهانی باران و احتمال آسیب به محصولی که در تریلی های خود به امانت دارند، هراسان شده اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، اینجا صف انتظار مرکز خرید غلات خاوردشت شهرستان علی آباد کتول است. صف کامیون هایی از مقابل کارخانه شروع شده و تا روستای پیچک محله ادامه دارد و رانندگانی که تا دیروز از گرما و انتظار کلافه بودند و امروز از بارش ناگهانی باران و احتمال آسیب به محصولی که در تریلی های خود به امانت دارند، هراسان شده اند.

چند تن از رانندگان هم چند متر مانده به ورودی درب مرکز خرید غلات در انتظارن هستند تا نوبتشان شود، زودتر بار خود را تحویل دهند و به مزارع دیگر کشاورزان بروند و بار دیگری را تحویل بگیرد.

صف انتظار 2 کیلومتر در خاوردشت

دِرازای صف انتظار حدوداً به 2 کیلومتر می رسد و طول انتظارشان کامیون های ایستاده در 2 طرف خیابان به بیش از 24 ساعت رسیده است که این انتظار در هر شبانه روز برای هر کشاورز حدوداً 150 هزار تومان آب می خورد. 

Kamion1

تقریباً از یک هفته پیش برداشت «جو» از مزارع استان گلستان آغاز شده است و کشاورزان با عنایت به هوای گرم تلاش می کنند تا با توجه به فصل بهار و ناپایداری هوای این روزها، هر چه سریعتر محصول خود را برداشت کنند. اما به دلیل طولانی شدن زمان تحویل محصول در مراکز خرید غلات و خواب طولانی کامیون ها و تراکتورهای باربر در صف ها باعث شده این روزها محصول «جُوی» کشاورزان یا در مزارع بماند و یا در صف تحویل که نگرانی کشاورزان را به دنبال داشته است. 

همچنین این صف های طولانی نگرانی رانندگان کامیون ها و تراکتورهای باربر را هم به دنبال داشته است به نحوی که این مساله کار آن ها را با کُندی مواجه کرده و رانندگانی که این روزها می خواهند کار کنند و درآمد حلالی برای گذران زندگی خود کسب کنند حالا بیش از یک شبانه روز در صف تحویل «جُو» در انتظار مانده اند.

افزایش 2 تا 3 برابری کرایه ها بخاطر زمان طولانی انتظار

احمد رحیمی یکی از رانندگان منتظر برای خالی شدن بار کامیونش می گوید: کرایه بارکشی در روزهای اول 20 تا 25 هزار تومان بود، اما این روزها که صف طولانی شده، کرایه ها به 40 -50 هزار تومان هم رسیده و برخی تا 70 هزار تومان هم از کشاورز دریافت کرده اند.

خوابی که 150 هزار تومان هزینه دارد

وی با بیان اینکه این صف طولانی باعث شده برای هر بار تحویل محصول «جُو» حداقل یک شبانه روز و گاهی هم بیشتر، کامیون های ما خواب داشته باشد، متذکر می شود: ما هم باید هزینه خود را در بیاوریم و خرج زندگی بدهیم، لذا مجبوریم به ازای هر شبانه روز از کشاورز 150 هزار تومان اجاره درخواست کنیم که البته بعضی از کشاورزان هم ندارند و این اجاره را به ما پرداخت نمی کنند.

شعبان یُلمه یکی دیگر از کامیون داران است که از آق قلا برای تحویل بار جوی خودش به علی آباد کتول آمده است. وی می گوید: یک روز در صف مرکز خرید آق قلا منتظر ماندم ولی آنجا بسیار شلوغ بود و به ناچار با طی مسیر طولانی به مرکز خرید خاوردشت علی آباد کتول آمدم اما اینجا هم صف طولانی است و حالا بیش از 24 ساعت می گذرد که منتظرم تا نوبتم شود و بارم را تحویل دهم.

Kamion1

احمد اسفندیاری نیز راننده دیگری است که می گوید: ازساعت 2 بعد از ظهر روز گذشته برای تحویل «جو» به خاوردشت آمده ام، یک روز گذشته و الان که ساعت 12 است هنوز نوبتم نشده است. خالی کردن بار از کامیون های باری 10 چرخ به صورت دستی انجام می شود، بیشتر این کامیون ها هم از همین نوع هستند و با توجه به اینکه بار هر کدامشان را تنها 2 کارگر خالی می کنند، خالی کردن بار هر کامیون حدود یک ساعت طول می کشد که زمان زیادی است.

مغازه داران معترضند

وی اضافه می کند: این صف طولانی که از مقابل مغازه ها می گذرد و تا ابتدای منطقه مسکونی روستای پیچک محله کشیده شده،  نارضایتی مغازه داران را نیز به دنبال داشته است. آن ها می گویند شما مزاحم کسب ما هستید و تعدادی از آن ها از روز گذشته با قرار دادن موانعی  از پارک کامیون ها جلوی مغازه هایشان ممانعت کرده اند که البته حق هم دارند و واقعاً پارک کامیون ها مانع کسب آن ها می شود.  

Kamion1

اسفندیاری در پایان با اشاره به بارش باران و ناپایداری شرایط جوی، گفت: تنها با افزایش تعداد کارگرهای مرکز خرید غلات در شهرستان، مشکل صف های طویل کامیون ها و انتظار طولانی رانندگان، نگرانی ناشی از ماندن محصول در مزارع کشاورزان  که بارش باران و سایر مسایل هر لحظه آن ها تهدید می کند و مزاحمتی که برای مغازه داران حوالی مرکز خرید ایجاده شده، حل می شود.

گفتنی است: مسئول تحویل محصول «جُو» کارخانه خاوردشت در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفته است: فعالیت آن ها از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 19 ادامه دارد و 10 کارگر مسئول خالی کردن بار کامیون ها در این مرکز هستند.

البته کامیوندارانی که در صف انتظار تحویل محصولشان هستند و تعدادشان به بیش از 150 تا 200 تن می رسد، معتقدند با توجه به آمار بالای مراجعه، 10 کارگر پاسخگوی نیاز نیست و باید تعدادشان افزایش یابد.

Kamion1

Kamion1

Kamion1

Kamion1

Kamion1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.