1395-03-04 05:58
1997
1
32288
ایگدری :رای ترکمن ها را مصادره نکنید!

جوابیه فعال ترکمن به عبدالسلام مهیمنی : رای ترکمن ها در انتخابات مجلس، قبل از آنکه از جنس اصلاح طلبی باشد قومیتی بود

آنچه که به عینه قابل مشاهده است این واقعیت را نمایان می نماید که شاید تنها افراد اندکی از ترکمن ها به دلیل اصلاح طلبی یک نماینده ترکمن به او رای داده باشند.

به گزارش گلستان ما ؛ سعید ایگدری فعال فرهنگی اجتماعی ترکمن صحرا در جوابیه ای به عبدالسلام مهیمنی رئیس شورای اصلاح طلبان استان که رای ترکمن ها را اصلاح طلبی خوانده بود ، نوشت :بدنه اصلاح طلبی و شورای اصلاح طلبان استان رای ترکمن ها را با نام و نشان اصلاح طلبی مصادره نکنند!

آنچه در عرصه کلان سیاسی کشور نمایان است نزدیکی کلیه اقوام با تفکرات اعتدال و میانه روی است که به عینه در انتخابات دوره های گذشته ریاست جمهوری نمایان بوده و هست ، اما باید به این واقعیت اشاره نماییم که میزان رای مناطق سنتی ترکمن نشین در انتخابات مجلس شورای اسلامی نه رنگ و بوی اصلاح طلبی دارد و نه رنگ و بوی اصولگرایی.

آنچه در این بین وجود دارد رای ای از جنس قومیتی است که خود به تنهایی نه مخالفتی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دارد و نه با قوانین شرع مقدس اسلام.

امروزه برخی از فعالین اصلاح طلب مرکز نشین استان که خود را طلایه دار اصلاحات در استان می دانند به دفاع از حقوق اقوام ترکمن بر آمده اند ، که البته قابل یادآوری است که در زمان تصدی پست های دولتی توسط آنها انتقاداتی به جا و شایسته وجود دارد که جای بسی سوال است.

در این بین از این عزیزان خواهشمندم  به مصادره آرای ترکمن ها با نام و نشان اصلاح طلبی نپردازند، آنچه که به عینه قابل مشاهده است این واقعیت را نمایان می نماید که شاید تنها افراد اندکی از ترکمن ها به دلیل اصلاح طلبی یک نماینده ترکمن به او رای داده باشند، اما می توانم به جرات بیان نمایم که افرادی بسیاری از آنها به دلیل ترکمن بودن و نیز صلاحیت شخصی آنها و همچنین همراهی شوراهای یاشولی به آنها رای داده اند.

با بیان یک نکته می تواند این واقعیت را نمایان نمود که حمایت شورای اصلاح طلبان از آقای شهمرادی در حوزه انتخابیه شرق استان و حضور ایشان در لیست امید ، چرا رای ترکمن های اصلاح طلب این حوزه را به سوی آقای شهمرادی گسیل ننمود ، آری این واقعیت نمایان است که عامل اصلی انتخاب آقای مهندس غراوی به عنوان نماینده این حوزه ترکمن بودن و فردی از جنس خود مردم و همزبان بودن با آنها است.

به نقل از وب سایت شخصی : سعید ایگدری

آدرس وب سایت:  http://saeedigderi.ir/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

جانباز محمد دامن باغ

همه مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی رای دادند.وثابت کردند که برای حفظ ارزشها همیشه در صحنه هستند.نه برای خط و خطوط. .دیگر این نمد بافی ها برای کسی کلاه نمیشود.

0
0
پاسخ
1395-03-04 07:37

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.