1395-02-31 19:14
6794
3
32283
حواشی نکوداشت 283مین سالروز تولد مختومقلی فراغی؛

از پوشاندن لباس ترکمنی بر تن نوبخت تا کلاهی که استاندار بر سر معاون رئیس جمهور گذاشت ! + تصاویر

همایش نکوداشت دویست و هشتاد و سومین سالروز تولد مختومقلی فراغی با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دکتر صادقلو استاندار گلستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان مراوه تپه برگزار شد.

به گزارش گلستان ما، همایش نکوداشت دویست و هشتاد و سومین سالروز تولد مختومقلی فراغی با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دکتر صادقلو استاندار گلستان و سایر مدیران دستگاه های اجرایی در کنار مقبر این شاعر شهیر ترکمن واقع در شهرستان مراوه تپه برگزار شد و با حواشی جالبی همراه بود.

* دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور به همراه استاندار و مسئولین استانی به وسیله هلیکوپتر خودشان را به مراوتپه رساندند.

mkhtomgholi 1

* حضور معاون رئیس جمهور در این شهرستان با استقبال مردم روبرو شد.

mkhtomgholi 1

* نوبخت و هیئت همراه در بدو ورود به مقبره ی مختومقلی فراغی رفته و پس از قرائت فاتحه برای شادی روح آن شاعر شهیر به سمت محل برگزاری مراسم رفتند.

mkhtomgholi 1

* مراسم با خوش آمدگویی به زبان فارسی و ترکمنی توسط مجری آغاز و با قرائت قرآن و سرود مقدس کشورمان همراه بود.

mkhtomgholi 1

mkhtomgholi 1

* بعد از پخش سرود، ابتدا حجت الاسلام علی اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به جایگاه رفت و بعد از خوش آمد گویی، چند بیت از اشعار مخدومقلی را به زبان ترکمنی قرائت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

mkhtomgholi 1

* سپس استاندار گلستان پشت تریبون حاضر شد و ضمن تشکر از مردم و مسئولین برای شرکت در این مراسم به آن ها خوش آمد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

3 98

* پس از اجرای موسیقی زنده به زبان ترکمنی از معاون رییس جمهور دعوت شد تا برای سخنرانی، پست تریبون حاضر شود.

mkhtomgholi 1

* بعد از اتمام سخنرانی دکتر نوبخت، مجری از استاندار، مدیر کل ارشاد و چند تن دیگه درخواست کرد روی سن حاضر شوند.

mkhtomgholi 1

* استاندار پس از حضور بر روی سن لباس ترکمنی را که به نوبخت هدیه داده شده بود برتن وی کرد و کلاه آن را بر سر معاون رئیس جمهور گذاشت.

 mkhtomgholi 1

* استاندار در ادامه با اهدای قالیچه ای ترکمنی از خانم نوبخت تقدیر کرد.

 mkhtomgholi 1

* بعد از اهداء هدایا، از کتاب اشعار مختومقلی فراغی که به زبان فارسی ترجمه شده بود، رو نمایی شد.

mkhtomgholi 1 

گزارش و عکس: فائزه کابلی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

گلستان زاده

آقای استاندار لطفا بیشتر توضیح دهید !ایرنای استانی در خروجی خبر های خود در روز جمعه انتخاب 3 نماینده از هفت نماینده گلستان در مجلس دهم از قوم ترکمن نشانه تلاش صادقانه دولت برای صیانت از آرا و رعایت کامل اصل بی طرفی است.وی در ادامه تاکید کرد مجریان انتخابات مسوولیت و وظیفه خود را در قبال آرای مردم به خوبی انجام داده و زمینه اتحاد هر چه بیشتر مردم استان را فراهم کردند.این صحبت های استاندار گلستان می تواند ابهاماتی درباره مکانیسم های برگزاری انتخابات در نظام داشته باشد .معنایی که من به عنوان یک گلستانی از این صحبت ها برداشت کردم این است که چون این دوره انتخابات سالم و صحیح برگزار شد سه ترکمن به مجلس راه یافتند.شق مقابل این قصه هم این است که در انتخابات دوره های گذشته چون انتخابات با ابهاماتی برگزار شد ترکمنهای کمتری به مجلس راه یافتند!آقای استاندار آیا مقصود شما همین است ؟

0
0
پاسخ
1395-03-01 03:59
گلستان زاده

ادامه قبلی البته با توجه به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری مشخص است که استاندار گلستان تلاش کند در مناسبت های مختلف برای رئیس دولت تبلیغ نماید اما این تبلیغ نباید به بهای زیر سوال بردن اصالت های مهم ساختار سیاسی باشد .

0
0
پاسخ
1395-03-01 03:59
ش

ن که اقتصاد ایران را بدبخت کرد قدم نگون بختی اش گلستان را هم بدبخت تر خواهد کرد

0
0
پاسخ
1395-03-01 06:35

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.