1394-09-10 04:59
5663
2
23622
تحلیلی از انتخابات گرگان:

اقبال مردم غرب گرگان به نبی هزارجریبی و سید سبحان حسینی

مردم غرب گرگان که به یک گویش صحبت کرده و تقریبا فرهنگ یکسانی دارند اقبال بیشتری به کاندیداهایی از جنس خود نشان می دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از سرویس سیاسی رادکانا؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال شاهد عرصه رقابت گروههای مختلف سیاسی و اجتماعی خواهد بود.

اما آنچه که در استان 72 ملت یعنی گلستان در زمان انتخابات بیش از این چیزها اهمیت داشته و دارد قومیت ها ،گویش ها ، آداب و رسوم ،طوایف ، قبایل و اینطورچیزهاست و اصولا راست و چپ معنی ندارد.

اما در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا علاوه بر این موارد حتی شرق و غرب گرگان نیز کاندیداهای خاص خود را دارند چون آداب و رسوم و گویش مردم روستاهای شرق و غرب گرگان کاملا با هم تفاوت دارد .

در این راستا غرب گرگان به گویش محلی مازندرانی یعنی گیلکی صحبت کرده و فرهنگ آنها بیشتر به سمت گلوگاه ، بهشهر و بندرگز می رود .

در این خطه از گرگان یعنی غرب آن جمعیت زیادی زندگی می کنند که نزدیک به 40 هزار نفر می توانند رای بدهند و از این منظر می تواند نقطه اتکایی برای کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی باشد.

اما غرب گرگان همواره در انتخاباتهای مختلف به نامزدهای خودش اعتماد بیشتری داشته و سعی کرده نامزدهای دیگر را طرد کند ، امری که فی الواقع در این دوره نیز اتفاق افتاده است .

یعنی تاکنون مردم روستاهای لمسک، حیدرآباد، نودیجه، کفشگیری، کلاسنگیان، اسپومحله، سرکلاته، نوچمن، شموشک سفلی و علیا، سیدمیران، کلو، چالکی، کلاجان قاجار و سادات و … اقبال خوبی به سید سبحان حسینی حیدرآبادی که یک دوره هم در مجلس حضور داشت و مهندس نبی هزارجریبی دارند.

بنظر می رسد اگر این دو نفر بتوانند بخشی از رأی گرگان و حتی شرق گرگان را کسب کنند امید زیادی داشته باشند تا بتوانند کرسی نشین سبز مجلس شورای اسلامی بشوند.

باید منتظر ماند و دید تا 7 اسفندماه شرایط انتخابات و نامزدها به چه سمتی پیش می رود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.