1394-09-06 16:43
2127
0
23567
حجت الاسلام طاهری عنوان کرد:

درخواست ثبت 5 آذر گرگان در تقویم ملی / به جای ساماندهی 100 روزه مشکلات اقتصادی دچار رکود شدیم / در اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی اقدام قابل توجهی نشده

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت:متأسفانه تا کنون در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدام قابل توجهی نشده از این رو به طور حتم هر جا که از اوامر حضرت آقا پیروی کرده ایم توانستیم به موقعیت بزرگی مانند غنی سازی 20 درصد، موفقیت های هوا و فضا، پیشرفت های دفاعی، نانو و دانش بنیان نایل شویم.

به گزارش گلستان ما؛ حجت الاسلام سیدعلی طاهری ضمن گرامیداشت فرا رسیدن پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و اظهار کرد: در این روز قیام خونین مردم انقلابی گرگان که منجر به شهادت جمعی از مردم گلستان در سال 57 شده و مجددا از شورای فرهنگی عمومی کشور تقاضا داریم که این مناسبت را در تقویم ملی ثبت کنند.

وی ادامه داد: اخیرا دولت لایحه تنظیم بخشی از احکام برنامه‌های توسعه کشور را به مجلس تقدیم کرده است، به طور حتم این اقدام می تواند به ثبات برنامه‌های اساسی و مهم در پیشرفت کشور منجر شود اما متأسفانه در زمینه فرهنگ تقریبا در این لایحه هیچ توجهی نشده این در حالی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اصلاح فرهنگ اصلاح زیرساخت همه نیازهای مهم کشور است حال انتظار است دولت با خادمان مردم در روند بررسی این لایحه در مجلس دلسوزانه مساعدت کرده تا این نقیصه مهم لایحه برطرف شود.

وی ادامه داد: برجام با همه فراز و نشیب هایش تصویب شد و با نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای به دولت ابلاغ گردید اما با کمال تعجب و تأسف در پاسخ آقای روحانی هیچکدام از دغدغه‌ها را جدی نگرفت از این رو امیدواریم در اجرای این ابلاغیه شاهد برطرف شدن این ضعف های جدی باشیم.

طاهری تصریح کرد: مراسم حج تمتع امسال با کمال تأثر و تأسف با فاجعه ای بی نظیر همراه شد و تأسف بارتر اینکه مجامع بین المللی و حتی بسیاری از کشور های اسلامی هم در قبال این جنایت سکوتی خفت بار پیشه کردند از این رو از دولت می خواهیم به صورت جدی برای مجازات عاملان این قتل عام تلاش کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برخلاف وعده های تبلیغاتی آقای رئیس جمهور در ایام انتخابات 92 که قرار بود 100 روزه مسائل اقتصادی را ساماندهی کند اما بعد از گذشت بیش از 2 سال نه تنها اتفاق ویژه ای رخ نداده بلکه به بهانه کنترل تورم شاهد رکود کم سابقه ای در فعالیت های اقتصادی هستیم به عنوان مثال براساس نظر کارشناسان از دی ماه سال 92 روند نزولی در بازار سرمایه ایران شکل گرفت و 202 هزار میلیارد تومان معادل حدود 60 میلیارد دلار ارزش بورس از بین رفت.

124704 orig

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور کارشناسان اقتصادی حتی آنهایی که از نظر فکر سیاسی به دولت نزدیکند قایل به این نکته هستند که راه حل مشکلات اقتصادی کشور نگاه به دست بیگانگان نیست کما اینکه هم اکنون در دوران پسابرجام هستیم با این همه رفت و آمدهای هیأت های غربی هیچ اتفاق اقتصادی رخ نداده است از این رو راه حل مشکلات کشور تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب که همان اجرای اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: متأسفانه تا کنون در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدام قابل توجهی نشده از این رو به طور حتم هر جا که از اوامر حضرت آقا پیروی کرده ایم توانستیم به موقعیت بزرگی مانند غنی سازی 20 درصد، موفقیت های هوا و فضا، پیشرفت های دفاعی، نانو و دانش بنیان نایل شویم.

وی افزود: امروز یکی از دغدغه هایی که توسط معظم له هشدار داده  شده خطر نفوذ است حال ما از رئیس جمهور انتظار داشتیم که همانگونه که در سخن و حرف دایما از رهبری حرف می زنند در عمل هم این خطرات را جدی بگیرند نه اینکه اظهاراتی دشمن خوشحال بیان کنند زیرا اندیشکده امنیت آمریکای نوین در همین راستا خطاب به دولتمردان خود اعلام کرده که برای نفوذ، فرصت های مالی جدیدی برای بخش خصوصی، کارآفرینان و جامعه مدنی ایجاد کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم افزایش سقف وام ازدواج به جای اجرای سیاست های اشتباه مانند ارائه وام خودرو تأکید کرد و گفت: همچنین دولت باید در جهت افزایش قیمت گندم گلستان با توجه به اینکه این محصول دارای کیفیت بالایی بوده، برنامه ریزی دقیقی جهت بهبود کیفی نهاده های کشاورزی به ویژه بذر و نهال و نیز افزایش یارانه در بخش کشاورزی اقدام کند.

وی ادامه داد: دولت همچنین باید به بخش صنعت برای جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تجاری فعال و نیمه فعال و همچنین حل مشکل در مجتمع های آب شرب منطقه و توجه به پتروشیمی گلستان که خواسته به حق مردم است، توجه ویژه ای کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.