1394-09-06 19:02
1530
0
23565
یادداشتی به قلم سید نعیم نریمانی:

واژه‌های « افراطی » و « انقلابی یک شبه و زندان ندیده » از کجا آمد ؟ / تفاوت « افراط مقبول » و « افراط مذموم »

مذموم» ظالمان جهت سرکوب و تخریب مدافعان امامان (ع) امثال ابوذر غفاری و میثم تمار را تندرو و هنجار شکن معرفی می‌کردند و همین را هم دلیلی بر شکنجه و شهادت آنان قرار دادند، بنابر این باکی از این نداریم که ما را با واژگانی مثل افراطی، هنجار شکن و ...

به گزارش گلستان ما ؛ از عمده مواردی که از سوی عده‌ای وابسته ی فکری و عقیدتی به غرب و جریان استکبار در داخل کشور شاهد آن هستیم این است که این جریان با تمام امکانات سیاسی و رسانه‌ای خود کمر به تخریب نیروهای حزب اللهی و مدافعان رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بسته‌اند و در این راه واژگانی مثل افراط و افراطی، انقلابی یک شبه، انقلابی زندان ندیده و امثالهم را مایه سرزنش و تخریب مدافعان امامت و رهبری معظم قرار می‌دهند در این خصوص بر ما لازم است موارد ذیل را جهت جلوگیری از نفوذ این تخریب‌ها در افکار مد نظر قرار دهیم، موارد بشرح ذیل خواهد بود:

1- امروز مردم کاملا واقف به وجود وابسته و سست عنصر مخالفان رهبری معظم هستند همچنین مردم می‌دانند و می‌فهمند چه کسی تمام قد در دفاع از کرامت و عزت آن‌ها ضمن جبران کوتاهی مدعیانِ حق مردم کاخ آل سعود را می لرزاند، آمریکا را که امروز برای منافع و منابع اقتصادی مردم عزیز ایران چنگ و دندان تیز کرده را با نامیدی روبرو کرده و حتی دست شیطان بزرگ را برای دیگر ملت‌های آزاده‌ی جهان رو کرده و اسرائیل غاصب و متوهم که روزی آرزوی رسیدن به ایران را در سر می‌پروراند را به بقا در همان سرزمین اشغالی راضی کرده است.

امروز مردم شریف ما می‌فهمند مفاهیمی مثل ساده زیستی را در مقابل اشرافی گری، می‌فهمند تلاش یک مقتدر مظلوم را برای تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی از جهانخواران خبیث و فاسد، این‌ها را مردم می‌فهمند چون می‌بینند خلف صالح پیر جماران را چون می‌بینند نگرانی‌های رهبری را که عزت مردم ایران را در مقام عمل جستجو می‌کند و همینطور مردم می‌دانند امروز چه کسانی نقطه‌ی مقابل امام خامنه‌ای قرار گرفته‌اند.

2- بنابر محتوای بند پیش گفته؛ مردم مومن، حزب اللهی و انقلابی با آگاهی از نقش رهبری در عزت و اقتدار ملت ایران و با اعتقاد از حریم رهبری دفاع می‌کنند و در این میان عده‌ای مثلا روشنفکر و مثلا آگاه مدافعان رهبری را با واژگانی مثل افراطی و... مورد هجمه و حمله قرار می‌دهند.

در این خصوص به آنها اینگونه جواب می‌دهیم:

2-1) افراط و تفریط هر دو از حرکات نادرست بوده و ما هم در این تردیدی نداریم و به شدت هر دو را محکوم می‌کنیم.

2-2) باید بدانیم افراط و تفریط اینگونه نیست که بخواهیم آن را خاص یک فرد و یک جریان بدانیم و مثلا فکر کنیم افراط خاص طیف اصولگرا و یا تفریط خاص طیف اصلاح طلب است، دلیلی هم بر این اقامه می‌کنیم و آن این است که امروز جریان‌های تندروی اصلاح طلب در رابطه با آمریکای خبیث افراطی عمل می‌کنند و این افراط را افراط مذموم می‌نامیم زیرا در اینجا افراط جهت تقویت استکبار و علیه حق مسلم بکار گرفته شده است.

2-3) با عنایت به بند ۲-۲ لازم است با شجاعت تمام ذکر کنیم افراط (نه در معنای ابزار سیاسی معاندان و مخالفان نظام و رهبری) گاهی مقدس و دارای اجر است، مثلا در امر دفاع از ارزش‌های حقه‌ی اسلامی باید تند باشم و افراطی عمل کنیم.

در تاریخ اسلام شخصیت‌هایی مثل ابوذر غفاری و میثم تمار برای ما شاخص و الگو هایی مسلم هستند این‌ها چه افرادی هستند چه شخصیت‌های والایی هستند. رمز تمایز این بزرگواران را باید در ویژگی برجسته‌ی مبارزاتی آنها جستجو نمائیم که این ویژگی برجسته «دفاع محکم و تند از حق مسلم زمان یعنی امام معصوم (ع)» است.

این ویژگی را می‌توان نعمتی دانست که خدای متعال به کمتر کسی در آن زمان داده بود و این نوع دفاع افراطی از حق دارای اجر و پاداش کثیر است که ما این را افراط مقبول و ماجور می‌نامیم که نقطه‌ی مقابل افراط مذموم است.

2-4) با عنایت به محتوای بند۲-۳ امروز در دفاع از میراث انبیاء و امامان(ع) یعنی جایگاه ولایت فقیه و رهبری که از ارزش‌های اساسی ما به شمار می‌رود باید تند و محکم باشیم و مانند ابوذر و میثم عمل کنیم و هجمه‌ها را هم به جان بخریم.

3- باید بدانیم که ظالمان جهت سرکوب و تخریب مدافعان امامان (ع) امثال ابوذر و میثم را تندرو و هنجار شکن معرفی می‌کردند و همین را هم دلیلی بر شکنجه و شهادت آنان قرار دادند. بنابر این باکی از این نداریم که ما را با واژگانی مثل افراطی، هنجار شکن و تندرو بکوبند بلکه محکم به آنها می‌گوییم اگر بناست ما را در دفاع از رهبری افراطی و تندرو بنامید به این حمله و هجمه‌ی شما افتخار می‌کنیم و به خود می‌بالیم.

4- در باره‌ی الفاظی مثل انقلابی یک شبه و انقلابی زندان ندیده هم باید توجه کرد اگر فرض را بر صحت ادعای هجمه کنندگان بگزاریم، اینکه یک شبه انقلابی شویم به مراتب بهتر از این است که یک شبه انقلاب را فراموش کنیم و دشمن ارزش‌های انقلاب شویم.

اگر انقلابی زندان ندیده باشیم ولی به ارزش‌های انقلابی وفادار بمانیم به مراتب بهتر است از این که انقلابی زندان دیده باشیم و بعدا از ارزش‌ها دست بکشیم. باید توجه کنیم منافقین کوردل هم در دوران ستم شاهی سابقه‌ی زندانی سیاسی داشتند اما همین افراد زندان دیده کمی بعد در زندان هوی و هوس در مسیر باطل وارد شدند و چه جنایاتی که از آن‌ها سر نزد.

آقای منتظری هم سابقه‌ی زندان در دوران مبارزاتی داشت اما او هم عاقبتی نداشت. بنابراین انقلابی ماندن مهم است نه انقلابی بودن. (در اینجا لازم به ذکر است الفاظی مثل انقلابی زندان ندیده و انقلابی یک شبه و...الفاظی کاملا سیاسی و خلاف واقع بوده چرا که اکثر افرادی را که آن‌ها با اینگونه الفاظ مورد حمله قرار می‌دهند غالبا در سابقه‌ی پیوستن به انقلاب و همراهی امام راحل و حتی تحمل زندان و شکنجه از بسیاری از مدعیان جلوترند، همچنین باید توجه کنیم یکی از سیاست‌های نظام سلطه پخش دروغ‌های بزرگ در جامعه است و در این خصوص می‌توان به نظام سلطه‌ی بنی امیه اشاره کرد که چگونه به امام حسین(ع) تهمت کفر و خروج از دین زده و با همین ابزار، مقدمات شهادت حضرت را فراهم نمودند.)

5- جوانان مومن و حزب اللهی، با بصیرت والایی آگاه به این هستند که برقراری اعتدال و در واقع میانه روی به معنای بی تفاوتی در مقابل یک انحراف نیست بلکه برخورد اعتقادی و محکم در مقابل انحراف بزرگ عامل برقراری اعتدال در معنای واقعی خواهد بود و چه انحرافی بالاتر از عناد و مخالفت با ولایت و رهبری؟ قطعا رفتار اعتدالی درمورد افرادی که در مقابل ولایت ایستادگی می‌کنند برخورد قاطع و محکم است و در اینجا برای معتقد عامل به این اصل، سرزنش سرزنش کنندگان موثر نخواهد بود.

6- از دیگر نکات مهم و لازم الذکر اینکه عناصر دلبسته‌ی افراطی به غرب و دنیای استکبار به کلی از تفریط و کوتاهی خود نسبت به حفظ ارزش‌های انقلابی چشم پوشیده‌اند در حالی که همواره افراط و تفریط در کنار هم قرار گرفته و هر دو آسیب زننده و مخرب و نکوهیده‌اند.

مثلا این افراد بیایند و کوتاهی محرز خود را در ماجرای فتنه ۸۸ در نظر بگیرند و....بیایند و کوتاهی(تفریط) آشکار خود را در مسائلی مثل حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و....مد نظر قرار دهند؛ بیایند و تسامح و تفریط بیجای خود را در مقابل آمریکا در نظر بگیرند و.....در اینجا باید توجه کنیم آنها به افرادی که در مقابل تمامی این موارد به وظیفه‌ی اعتدالی و انقلابی خود عمل می‌کنند افراطی می‌گویند و این را می‌توان اینگونه توجیه کرد که دوری از ارزش‌ها در اینها اینقدر زیاد بوده که مثلا یک جوان حزب اللهی را که نسبت به یک ارزش انقلابی به وظیفه‌ی شرعی و عادی خود عمل می‌کنند را افراطی می‌پندارند.

در پایان امید است که خدای تبارک و تعالی ما را در دفاع از امام خامنه ای(مدظله العالی) ثابت قدم‌تر از گذشته گرداند. و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم/ snn

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.