1394-07-17 06:41
3328
7
21599
در یک رویداد عجیب سیاسی صورت می گیرد ؛

سودای سبز بهارستانی برای انتقام سیاسی از برادر ، سهم خواهی از استانداری یا ... ! / کاندیداتوری یک عضو اصلی ستاد استانی سال 88 میرحسین در گلستان !

با وجود اینکه ممکن است این کاندیداتوری در وجوه مختلف خود ، نوعی انتقام یا خودزنی یا سهم خواهی سیاسی تلقی شود ، نیازمند بذل توجه بیشتر به تبعات و پیامدهای گوناگون احتمالی ناشی از این مساله است تا منجر به بروز نتایج نامناسب و زمینه سازی برای برداشت های ناصواب از آن فراهم نشود .

به گزارش گلستان ما، یکی از موضوعات حساس سیاسی پیش روی ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است که کمتر از 5 ماه دیگر تا برگزاری آن زمان باقی مانده است.

شنیده شده است که یکی از اعضاء اصلی ستاد استانی میرحسین موسوی در سال 88 درصدد کاندیدا شدن برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کلاله ، گالیکش ، مراوه تپه و مینودشت می باشد.

در برخی از سایت های محلی شرق استان گلستان در این خصوص مطالبی منتشر شد و گزارشات این سایت ها حاکی از بازار گرم تبلیغات کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی است ؛ تا جایی که در حوزه انتخابی چهار شهرستان شرق استان گلستان به بیش از 18 کاندیدا احتمالی اشاره شده است.

وجود کاندیداهای گوناگون سیاسی و قومی بر گرمی این تبلیغات غیر رسمی افزوده است و این موضوع نوید رقابتی سنگین بین این کاندیداها و حضور پرشور مردم پای صندوق های رای را می دهد.

هشدار جدی شورای نگهبان برای مرتبطین فتنه 88

در این انتخابات علاوه بر وجود اشخاص از طیف های مختلف ، شاهد حضور جناح های سیاسی نیز هستیم که افراد موجود در این جناح ها دارای نگرش های متفاوتی نسبت به رویکردهای نظام هستند که در گذشته بخصوص در انتخابات سال 88 شاهد بروز آشکارای نگرش های ضد یا ناهمسوی انقلابی برخی از این گزینه ها بودیم .

به گفته آیت الله جنتی رئیس شورای نگهبان ، کوچکترین ارتباط کاندیدهای احتمالی با فتنه سال 88 و سرکرده های فتنه از دید شورای نگهبان دور نخواهد ماند و در راستای این موضوع غلامی رئیس شورای نگهبان در مرکز استان گلستان نیز با تاکید بر اینکه خط مشی شورای نگهبان در استان گلستان خط مشی یاد شده توسط ایت الله جنتی است، برخورد شورای نگهبان با عوامل فتنه در استان گلستان را برخوردی قاطع اعلام کرد که این نوید قاطعیت شورای نگهبان در عدم تایید عوامل فتنه سال 88 برای کاندیداتوری مجلس را می دهد .

برادر فرماندار کلاله ، چهره ای جدید در عرصه انتخابات مجلس !

همانطور که یاد شد ، موضوع مورد بحث این مطلب بررسی اقدامات و رویکرد های کاندیدهای احتمالی شرق استان گلستان است که در این بین شاهد حضور چهره ای جدید در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و برای تبلیغات خود با نام تجاری خاص از طریق شماره پیامک های انبوه استفاده می کند که نمونه بارز آن در هفته های گذشته به بسیاری از کاربران سیم کارت های دائمی و اعتباری سطح شهرستان کلاله رسید.

نکته قابل توجه این است که وی از اعضاء اصلی ستاد استانی میرحسین موسوی در سال 88 بوده و به نوعی از این جریان سیاسی مستثنی نیست و با وجود آگاهی از این امر که شورای نگهبان با عوامل موثر و موارد مرتبط با فتنه در سال 88 با حساسیت زیادی مواجهه خواهد کرد ، تلاش ها برای مطرح شدن تداوم دارد .

این نکته در اینجا قابل تامل است که برخی افراد با چه پشتوانه و با چه امیدی به عرصه های سیاسی بسیار مهم و حساس ورود پیدا می کنند و در این هیاهوی پر زرق و برق سیاسی و اجتماعی چه چیزی را دنبال می کنند ؟

چالش در عرصه سیاسی شهرستان کلاله با زمینه سازی برکناری فرماندار کنونی !

اما حضور این کاندیدا در انتخابات آتی ، بدون در نظر گرفتن تایید یا عدم تایید وی از سوی شورای نگهبان ، باعث بروز برخی چالش ها در عرصه سیاسی شهرستان کلاله خواهد شد . به این صورت که با ورود او به عرصه یاد شده ، باعث برکناری برادر وی از کرسی فرمانداری می شود و این در نوع خود قابل توجه است و ممکن است از این اقدام به انتقام گیری سیاسی تلقی گردد .

با نگاهی عمیق تر به این موضوع می توان به پشت پرده های دیگر این اقدام نیز پی برد و اینکه شاید این تحرک خاص به شکلی تیری در تاریکی زدن تلقی شود که نوعی سهم خواهی از مسئولین ارشد استان در دل آن نهفته باشد و در نهایت به کسب امتیاز مدنظر با تحت فشار قرار دادن استانداری گلستان منتهی گردد .

در همین جا لازم به ذکر است طبق بررسی های انجام شده ، نصرت برزگر فرماندار کنونی جهت پیشبرد اهداف ترقی بخشی به شهرستان کلاله ، اقدامات قابل توجهی را انجام داده است که زمینه ساز مقبولیت مناسب و جا افتادن وی در فضای سیاسی و مدیریتی شهرستان شده است .

و حذف شدن وی در شرایط کنونی برای استانداری و بخصوص مردم شهرستان کلاله خسارات جبران ناپذیری همچون ایجاد سردرگمی سیاسی و مدیریتی ، به تعویق افتادن برخی پروژه های عمرانی و ... در بر داشته باشد .

دام سیاسی برای بیرون کردن سهم خواهان ؛ خودزنی سیاسی !

روی دیگر این سکه از چیز دیگری حکایت دارد و آن اینکه اگر این ادعا صحت داشته باشد ، این شگرد نوع دام سیاسی برای حذف دائمی وی از صحنه سیاست می تواند باشد که اگر در معرکه تایید صلاحیت شورای نگهبان نتواند مجوز شرکت در انتخابات را دریافت کند ، این شکست پایانی بر حیات سیاسی وی خواهد بود و موجب از دست رفتن و تخریب چهره سیاسی و اجتماعی اش در نزد مردم می شود .

شاید این گونه متصور باشد که برخی ها با این هدف ، وی را تحریک به ورود به عرصه انتخابات می کنند که در نهایت خودش ، به عنوان اولین و آخرین قربانی این بازی چند وجهی سیاسی قرار می گیرد و بدون اینکه کسی یا مجموعه ای هزینه ای بپردازد یک مدعی از سر راه برداشته شود .

با همه این تفاسیر و با وجود اینکه ممکن است این اقدام در وجوه مختلف خود نوعی " انتقام " یا " خودزنی " یا "سهم خواهی " سیاسی تلقی شود ، نیازمند بذل توجه بیشتر به تبعات و پیامدهای گوناگون احتمالی ناشی از این مساله است تا منجر به بروز نتایج نامناسب و زمینه سازی برای برداشت های ناصواب از آن فراهم نشود . که در شرایطی خاص ممکن است به بغرنج شدن موضوع و از بین بردن همه پل های پشت سر منتهی شود .

شاید استفاده از سرانگشت تقوا و تدبیر بتواند کلید راهگشای این معرکه باشد و زمینه فلاح و رستگاری را در زمانی که پیچیدگی های خاص سپهر سیاست ، شدت و غلظت یافته است ، فراهم نماید .

نهایتا اینکه باید منتظر گذر زمان ماند و دید که ادامه این روند به تحقق کدام یک از شقوق مختلف اشاره شده در این سیاهه خواهد انجامید .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

احمد

بسیار تحلیل ...ای بود . از این تحلیل خجالت نکشیدید .به چه روشهای ایتدایی قصد خارج کردن رقبای خود را دارید . مردم دارای فهم و درک هستند . چرا مردم رو ...فرض می کنید ؟

0
0
پاسخ
1394-07-17 09:08
amir

زور الکی میزنی گلستان ما مردم دیگر به افکاری به مانند شما نیازی ندارند و خود راه خوشان را تشخیص میدهند ..... انشاء الله که شاهد مجلسی همسو و همراه با دولت محترم هستیم

0
0
پاسخ
1394-07-17 09:42
مطلع

در این نوشته باید به قانون انتخابات اشاره می کردید:در هر حوزه انتخابیه نباید از بستگان درجه یک فرماندار آن شهرستان کسی جزء کاندیداها باشد .در صورت کاندیدا بودن یک فامیل درجه یک ، باید فرماندار استعفا بدهد .به این دلیل با آمدن یک برادر باید فرماندار کنونی خداحافظی کند.

0
0
پاسخ
1394-07-17 09:49
میرشکار

تبلیغات انتخاباتی در چند وقت اخیر از خیلی چیزها حکایت دارد .

0
0
پاسخ
1394-07-17 10:04
وحید

اتفاق تحلیل بسیار خوبی است .همه جهات یک تحرک سیاسی پیچیده و خاص را لحاظ کرده است .

0
0
پاسخ
1394-07-17 10:06
ثل

اقای ع ب کاندیدای حامی فتنه در شهرستان ... چندین شب قبل در صدا و سیما برنامه زنده اجرا کرد . لطفا پیگیری کنید

0
0
پاسخ
1394-07-17 17:23
منتقد

شورای محترم نگهبان بدون استثنا و بدون پرده پوشی لازم است از حریم ملت و خون شهدا دفاع کند و به محکمی جلوی تمامی عاملین و فتنه گران سال 88 را گرفته و هیچ روزنه ای برای ابراز وجود انها نگذارد.

0
0
پاسخ
1394-07-18 05:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.