1394-07-13 09:33
2937
0
21512
امير خمر در حاشيه مراسم تشييع جانباختگان منا در گرگان؛

حادثه منا، یک برنامه از پیش تعیین شده بود / عدم امداد رسانی تعداد تلفات را بیشتر کرد

ارشد آجا در استانهای گلستان و مازندران که خود شاهد حادثه عظیم منا بود گفت: این حادثه، یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از كاسب امين ؛ امیر منصور خمری، ارشد آجا در استانهای گلستان و مازندران در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص حادثه عظیم منا که خود به عنوان یکی از شاهدان این حادثه بود، گفت: اگر ما بخواهیم یک تجزیه و تحلیل منطقی از این حادثه داشته باشیم، آنها برای جان انسانها، ارزشی قائل نیستند.

فرود هلیکوپتر شاهزاده سعودی، باعث مسدود شدن مسیر حجاج بوده است

وی گفت: زمانی که این حادثه در سرزمین منا روی داد، کاروان ما ۳۰ دقیقه قبل تر از این حادثه، اعمال رمی جمرات را انجام داد که در مسیر برگشت کاروان ما، در آن ساعت یکی از شاهزاده های آل سعود با یک فروند هلیکوپتر در محل فرود آمد و در همین باب، شرطه های آل سعود مبادرت به بحث امنیت مسیر ها کرده و جاده ها را بسته بودند که این اتفاق بزرگ به علت بسته شدن مسیر اصلی حجاج و حضور مردم از راه های فرعی، ازدحام حجاج را در برداشت و جمعیت زیاد باعث شد که حجاج زیادی در آن ساعت جان خود را از دست دهند.

ارشد آجا در استانهای گلستان و مازندران در خصوص علت کشته شدن زیاد حجاج در آن ساعت، کمبود اکسیژن، ازدحام مردم و گرمای طاقت فرسا اعلام کرد.

عدم امداد رسانی ماموران آل سعود، تعداد تلفات را بیشتر کرد

امیرخمری با انتقاد شدید از مسئولین امداد رسان دولت عربستان که در همان ساعت اولیه میتوانستند جان بسیاری از انسانها را نجات دهند، افزود: بعد از این شرایط امدادگران می توانستند عملیات امداد رسانی به زائران خانه خدا را انجام دهند اما آنها این کار را نکرده بودند و علت مرگ این حجاج عدم امداد رسانی از سوی دولت عربستان بوده است.

دولت سعودی باید پاسخگوی این جنایت بشری باشد

وی تاکید کرد: دولت سعودی بایستی پاسخگوی این جنایت بزرگ باشد.

ارشد آجا در ادامه تصریح کرد: کلام نورانی حضرت آقا در همان ساعت اولیه این حادثه خطاب به دولت آل سعود، انسجام و وحدت مسلمین را در بر داشت و این امر باعث آن شد که آل سعود از این موقعیت استفاده کنند ودر همین راستا رهبر انقلاب فرموند که ما برای این حادثه دولت سعودی را مسئول میدانیم و برخورد خشن خواهیم کرد و دشمنان بدانند که ما در هر شرایطی وحدت و انسجام خود را داریم.

گفتنی است، در حادثه منا امسال هزاران نفر از حجاج کشورهای مسلمان در اثر بی کفایتی دولت آل سعود در تامین امنیت زائران خانه خدا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.