1394-04-21 23:49
6231
10
17464
گلستان ما بررسي مي كند :

كلافه شدن مشتركين گلستاني از سرعت پایین اينترنت شرکت مخابرات ! / چرا شرکت های خصوصی از نظر سرعت با مشکل روبرو نیستند ؟

در هفته اخير سرعت اينترنت مشترکین شرکت مخابرات در استان گلستان به شدت پائين آمده است و كاربران اينترنت در اين خصوص گلايه هاي فراواني دارند.

به گزارش گلستان ما؛ امروزه فناوري اطلاعات به مدد فناوري ارتباطات فراگيرشده و جهان را دگرگون ساخته است. گسترش ارتباطات و تكنولوژي رايانه‌اي با همگرايي و وحدت اين دو فرايند پرتكاپو و پويا، شتابي مضاعف يافته و جامعه اطلاعاتي حاصل اين همراهي است.

مهمترين تغييراتي كه اين فناوري در جهان بوجود آورده، بوسيله مارشال مك لوهان در يك عبارت خلاصه شده است و آن "تبديل جهان به يك دهكده جهاني" است.بدين معنا كه مردم نقاط مختلف در كشورهاي سراسر كره زمين به مثابه ساكنان يك دهكده امكان برقراري ارتباط با يكديگر و اطلاع از اخبار و رويدادهاي جهاني را دارند.

پيشرفت‌هاي حاصله در فناوري‌هاي ارتباطباتي و تكنولوژي‌هاي مخابراتي در تقاطع خود يك فرايند كلان آفريد كه از دل آن پديده‌ اي محيرالعقول بنام اينترنت بوجود آمد.

ظهور اينترنت به عنوان يك ابزار جديد سريع و ارزان ارتباطي عرصه‌هاي مختلف زندگي بشر را دچار دگرگوني كرد و از بسياري جهات معنا و مفهوم جديدي به ابعاد آن بخشيد. اينترنت با درنورديدن فاصله‌هاي زماني و مكاني جهان را براي همه به عرصه حضور تبديل كرد.

با اين مقدمه بايد گفت امروزه نقش اينترنت در زندگي اجتماعي و در عرصه‌هاي علمي و فني، انكارناپذير بوده و در برنامه‌ريزي‌هاي توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي جايگاه ويژه‌اي به فناوري اطلاعات و ارتباطات داده مي‌شود چون مزاياي زيادي را براي كاربران خود فراهم كرده است.

اینترنت امروزه به یک جزء جدانشدنی زندگی تبدیل شده است چراکه زندگی روزمره و کار بسیاری از افراد جامعه به اینترنت گره خورده است و جزو لاینفک زندگی کنونی است.

کاربران اینترنت شرکت مخابرات استان گلستان در روزهای اخیر شاهد کاهش شديد سرعت اینترنت و همچنین در برخي از نقاط با قطعی مكرر اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اكثر كاربرانی که از اينترنت به اصطلاح پرسرعت این شرکت استفاده می کنند را را كلافه كرده و این وضعیت كه موجب نارضایتی کاربران و استفاده کننده از خدمات اینترنتی شده است.

اين امر در حالي در استان گلستان اتفاق افتاده است كه مسئولين وزارت ارتباطات از افزايش سرعت و كيفيت خدمات ارائه شده با ورود اینترنت شرکت مخابرات به عرصه فروش پهنای باند اینترنت پرسرعت خبر داده بودند. در صورتی که ارائه خدمات از سوی این شرکت از همان اویل با مشکلات بسیار روبرو بوده است. و شرکت های خصوصی اینترنت مانند پارس آنلاین و های وب و... در ارائه خدمات اینترنتی با سرعتی نسبتا بالا به مشترکین خود موفق تر بوده اند.

یکی دیگر از مشکلاتی که گریبانگیر مشترکین روستایی در سطح استان گلستان می باشد عدم پوشش این مشترکین توسط شرکت های خصوصی می باشد، یعنی این مشترکین تنها می توانند از اینترنت شرکت مخابرات استفاده کرده و حق انتخاب شرکت های دیگر از آن ها گرفته شده است و عملا در بخش روستای هیچ گونه رقابتی بین شرکت های ارائه اینترنت وجود ندارد.

یکی از کاربران اینترنت مخابرات که ساکن كردكوي است، گفت: من از اینترنت مخابرات استفاده می کنم واقعا خسته شدم سرعت بسیار پایین و گاهی هم قطع میشود. متاسفانه در روستای ما شرکت های خصوصی خدمات خود را هنوز گسترش نداده اند.

نرگس كاربر علي آبادي گفت: بیشتر روزها با نوسان اینترنت رو به رو هستیم گاهی باز کردن یک ایمیل ممکن نیست و سرعت پایین ما را کلافه کرده است. در صورتی که ما هزینه ای که پرداخت کرده ایم برای سرعت بالاست.

اميرحسين ناصري يكي از كاربران گرگاني اينترنت از سرعت پائين اينترنت گلايه مي كند و مي گويد در هفته اخير سرعت اينترنت بشدت پائين آمده است و براي كار هاي روزمره با اينترنت مشكل فراواني دارم.

وي ادامه داد: براي سرعت اينترنت تبليغات زيادي در رسانه ها و سطح شهر وجود دارد اما پس از فروش اینترنت به مشکل اینترنتی مشتریان توجه لازم صورت نمي گيرد و خواسته مشتری اهمیت کمتری دارد.

اين كاربر گرگاني افزود: سامانه تلفن ۲۰۲۰ مخابرات در پاسخ به اعتراض در خصوص پائين بودن سرعت اينترنت مي گويد مشکل بوجود آمده از طرف شرکت مخابرات بوده و در دست بررسی است و اين مشكل احتمال دارد در چند روز آينده نيز وجود داشته باشد و هيچ مشخص نيست تا به كي طول مي كشد.

محسن تاشيان از مشتركين بندرگزی افزود: متاسفانه در روستاها تنها می توانیم از اینترنت مخابرات استفاده کنیم و شرکت های خصوصی در بندرگز خدمات ارائه نمي دهند و علاوه بركاهش سرعت شديد قطع و وصل اينترنت نيز كاربران را ناراحت كرده است .

باي از راميان نيز از كاهش سرعت اينترنت انتقاد كرد و گفت: در چند روز اخير سرعت كاهش پيدا كرده و بايد زمان زيادي را پاي اينترنت باشيم تا بتوان از صفحات وب استفاده كرد.

این کاربر اینترنت مخابرات اظهارکرد:مسئولان نسبت به خرید اینترنت از سوی مخابرات تبلیغات رسانه‌ای می‌کنند در حالی‌ که پس از فروش ADSL اینترنت به مشکل اینترنتی توجهی نداشته و خواسته مشتری برای‌ شان اهمیت کمتری دارد.

مهدي نقوي مشترك يكي از روستاهاي اطراف گرگان گفت: اين كاهش سرعت اينترنت يادآور زمان است كه اينترنت ايران از نوع Dial-up بود و براي باز كردن صفخات وب بايد مدت ها زمان صرف مي كرديم.

وي ادامه داد: بايد توجه داشت كه استفاده از اينترنت امروز يكي از اجزاي زندگي مردم است و عدم وجود و مشكل در اين شبكه بسياري از امورات زندگي مردم را با مشكل مواجه مي كند كه اين موضوع نيازمند حمايت و دقت نظر بيشتر مسئولين است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

معبر سایبری فندرسک

من که واقعا در ایام نوروز نتونستم با اینترنت کاری کنم و از اینترنت مخابرات به یکی از شرکت های خصوصی پناه بردم که الحمدالله الان خیلی راضی هستم.متاسفانه اینترنت شرکت مخابرات هر سال بدتر از سال گذشته هست.

0
0
پاسخ
1394-04-21 12:17
علی حسین

باسلام چرا مخابرات گلستان پول اینترنت مثلا 1 مگ رو از ادم میگیره اما سرعت خدماتی که ارائه میده در حد 128 کیلوبایت نیست . اخه این پولها که از مردم بدبخت میگیرند حلاله ؟ سرعت adsl گستان مخصوصاً بندرگز افتضاح هستشخواهشاً اگر مسئوول دلسوزی هستش (( دلسوزا )) رسیدگی کنه ؟

0
0
پاسخ
1394-04-21 19:20
ailll

بابا هیچ مشکلی ندارن .مشکل شون اینه پهنای باند ندارن همین جوری مشترک میگیرن .شما صبح ساعت 8 ببین اینترنت عالیه اوج مصرف سرعت میاد پایین .اخه این پول هایی که از مردم میگیرید حلاله ؟ حروم عزیز من حرومه !!! دردمون رو به کی بگیم ؟

0
0
پاسخ
1394-04-21 19:47
مظاهر

علی حسین جان مگه ... شاخ و دم داره . اینم یک نوع ... است دیگه. مخابراتی ها هم زرنگ شدن . پول یک مگ و 2 مگ از ما میگیرن سرعت دانلود صفرهست .2 ماه پیش به 20 20 زنگ زدم گفتن تا یک ماه دیگه درست میشه...حداقل یکی بیاد از مردم استان عذرخواهی کنه .مردم مسخره شان که نیستن .آقای اولی تو که میگی مشکلی نداره یعنی کاربرای تهران از گلستان بیشترن مگه ؟

0
0
پاسخ
1394-04-21 20:21
علی

وافعا سرعت اینترنت مخابرات به طرز فجیعی افتضاح است مخصوصا برای ما که در روستا زندگی میکنیماگه می شد شرکت های خصوصی هم بیان و در بخش روستایی سرمایه گذاری کنن و مطمعن باشن که نه تنها ضرر نخواهند کرد بلکه من خودم اولین نفر هستم که با این شرکت ها قرار داد می بندم و خودم رو از شر اینترنت لاکپشتی مخابرات رها می کنمبه امید آن روز

0
0
پاسخ
1394-04-22 04:35
محسن

اخه شما فضا رو رقابتی کنید ببینید کی میاد اینترنت مخابرات بگیره . باید توهین کنم یا ... بس کنید دیگه هر چی ادم میگه از این گوش میاد از اون گوش میره .ارزه دارید فضا رو رقابتی کنید برازید مردم خودشون انتخاب کنن

0
0
پاسخ
1394-04-31 10:27
احسان پشمکی

شما برید خداتونه شکر کنید که همونو لاقل دارید ما چی ما که همونم نداریم چی کار کنیم،روستای قزلجه ماتی حدودا پنچ شیش ساله که خط تلفن ثابت نداره.اگه وایمکس هم بگیری اینجا آنتن نمیده.خلاصه... اینکه از مسولین میخوام این مسله رو پیگیری کنن.با تشکر...

0
0
پاسخ
1395-04-02 10:56
حسینی

اینترنت همش قطع میشه. بعد به مخابرات هم که میخوای زنگ بزنی باید کلی تو صف وایسی اخرش هم به نوبتت که میرسه قطع میشه

0
0
پاسخ
1396-01-17 14:27
حسینی

[quote name="علی حسین"]باسلام چرا مخابرات گلستان پول اینترنت مثلا 1 مگ رو از ادم میگیره اما سرعت خدماتی که ارائه میده در حد 128 کیلوبایت نیست . اخه این پولها که از مردم بدبخت میگیرند حلاله ؟ سرعت adsl گستان مخصوصاً بندرگز افتضاح هستشخواهشاً اگر مسئوول دلسوزی هستش (( دلسوزا )) رسیدگی کنه ؟[/quote]دوست عزیز اون 1 مگابیت بر ثانیه هست نه 1 مگابایت که اگه به کیلو بایت تبدیلش کنی میشه همون 128.

0
0
پاسخ
1396-01-17 14:29

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.