1394-01-27 02:54
3406
1
13327
برای اولین بار صورت گرفت:

ابلاغ بودجه شهرداری گرگان در سکوت خبری و غیبت مدیر کل دفتر شهری / استاندار گلستان : بزرگ نمایی اختلافات داخلی و ادبیات گفتاری برخی از اعضای شورا نسبت به هم بخشی از آسیب های سال 93 شورای شهرگرگان بود

بودجه205 میلیارد تومانی شهرداری برای سال 94 در دفتر استاندار گلستان با حضور استاندار، معاونت عمرانی استانداری و اعضای شورای شهر گرگان به شهردار ابلاغ شد.

به گزارش گلستان ما ؛ مراسم ابلاغ بودجه شهرداری گرگان امسال بر خلاف سنوات گذشته بدون حضور خبرنگاران استانی و در دفتر استاندار گلستان برگزار شد.

برخی تحلیلگران عدم حضور خبرنگاران در این جلسه را به دلیل بیان برخی سخنان مهم و خصوصی قلمداد کردند و گویا در این جلسه درخواستهای فیمابینی هم مطرح شده است از جمله اینکه گویا استاندار از اعضای شورا خواسته تا اختیارات پس گرفته شده از شهردار را دوباره به او باز گردانند اما گفته می شود اعضای شورا هم گلایه هایی را نسبت به شهردار داشتند و نهایتا اعلام شد هر کسی راه خودش را می رود.

همچنین غیبت عبدالرضا چراغعلی مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گلستان در این جلسه نیز از نکات جالب توجه این مراسم بود.

در این نشست که به منظور تبریک سال نو و بیان دغدغه ها و مشکلات شهری برگزار شد، رئیس شورای شهر گرگان ضمن تبریک سال نو، توافق استانداری با سازمان میراث فرهنگی کشور برای احیای آشوراده، اعلام منطقه آزاد اینچه برون و راه آهن ایران به آسیای میانه را از جمله اقدامات ارزنده ای برشمرد که طی سال گذشته انجام شد.

مهندس حسین ربیعی گفت: با توجه به نامگذاری سال 94 به نام دولت و ملت و همدلی و همزبانی تحقق این شعار را می توان بزرگترین پشتوانه دولت برای اجرای پروژه های بزرگ شهری دانست.

شهردار گرگان نیز در ادامه این جلسه با ارایه گزارشی ار وضعیت بودجه، بودجه 94 شهرداری گرگان را 205 میلیارد تومان عنوان کرد و علت افزایش 2.5 درصدی بودجه 94 را نسبت به سال گذشته شرایط اقتصادی و رکورد بازار برشمرد.

حسین صادقلو همچنین با اشاره به اولویت های پروژه های عمرانی سال 94 شهرداری گرگان گفت: ایجاد شهر بازی مدرن، پیگیری اجرای تله کابین، ایجاد 4 تقاطع غیر همسطح در گلشهر- ناهارخوران، بهارستان به بزرگراه شهید کلانتری، بلوار شهید صیاد شیرازی- ناهار خوران  و ابتدای بزرگراه شهید کلانتری (کمربندی) به 60  متری افسران از جمله پروژه های عمرانی در دست اقدام شهرداری برای سال جاری می باشد.

همچنین پیگیری کمربندی گرگان، تملک ملک اداره دخانیات، پتروشیمی، قانون مداری و توجه به نظرات کارشناسان در امور مختلف مدیریتی، جذب سرمایه گذاری های کلان، اشتغال زایی، ایجاد هماهنگی با ارگان ها برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر، تامین امنیت سالن های ورزشی در مسابقات بسکتبال و پرداخت حق السهم شهرداری از تخلفات رانندگی نیز از موارد مطرح شده توسط اعضای شورای شهر در این جلسه بود.

 

 در رویکرد سال 94 ایده ها را عملیاتی کنیم  

استاندار گلستان نیز در این دیدار ضمن تبریک سال نو گفت: از رویکردهای سال 94 ما این می باشد که ایده ها را به عملیات تبدیل کنیم و با این روند می توانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

حسن صادقلو توسعه مرکز استان را یکی از پایه های توسعه شهری دانست و افزود: توسعه شهری را بخشی از توسعه استان می بینم و بر این باورم که نباید در گذشته بمانیم و نگاه مان باید به آینده باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای دوره چهارم شورای فرهیخته ای است، اظهار داشت: یکی از زمان هایی که مردم باید به توسعه شهر امید داشته باشند در همین دوره است بنابراین آسیب های سال 93 باید شناسایی شود و نسبت به رفع آنها اقدام گردد.

استاندار گلستان بزرگ نمایی اختلافات داخلی و ادبیات گفتاری برخی از اعضای شورا نسبت به هم را بخشی از آسیب های سال 93 شورای شهر برشمرد و خاطر نشان کرد: مسائل داخلی شورا باید با مذاکره حل شود و اقدامات ماندگار و تاریخ سازی از شورای این دوره به جا بماند که با همت این شهرداری قطعاً اعضای شورا می توانند تاریخ ساز شوند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

حسن

علی کلاتی و قدس مفیدی نبودن ؟

0
0
پاسخ
1394-01-27 12:39

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.