1396-09-25 04:26
2842
0
47864
دوشنبه‎های بنفش در بابلسر!

احیای رسمی «بداخلاقی» در سایه غفلت مسئولان + تصاویر

پس از چهارشنبه‌های سفید، این‌بار در گوشه و کنار همین شهر در برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها، طرح دوشنبه‌های بنفش و اختلاط آزادانه دختران و پسران جوان با نام روابط دوستانه و اجتماعی مقدمه‌ای بر احیای رسمی کاباره‌هاست.

به گزارش گلستان ما به نقل از مشهدسر، امروزه با تاثیر فراوان رسانه در جوامع بشری و نقش انکارناپذیر آن در انتقال اطلاعات و افکار، در کنار جنبه‌ها و کارکردهای مثبت آن، غفلت از تاثیرات منفی و استفاده‌های نامطلوب از این شبکه‌ها نمود بیشتری یافته است.

گسترش شبکه‌های مجازی با توجه به اینکه دیدار چهره به چهره در آن صورت نمی‌گیرد، متاسفانه سبب از بین رفتن پرده حجب و حیا در بین بسیاری از کاربران این فضا شده است.

به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای شخصی در فضای مجازی در حالی رو به گسترش است که تا قبل از این، بسیاری از افراد سعی در حفظ حریم و لو نرفتن عکس‌های شخصی داشتند.

تب به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوهای شخصی به ویژه در نوجوانان و جوانان سبب شده برخی از افراد سودجو از آن به عنوان راهی برای اشاعه بی‌بند و باری در جامعه استفاده کنند.

متاسفانه در شهر بابلسر، فعالیت یک کانال تلگرامی که عضویت در آن به شدت تحت کنترل گردانندگان کانال است، با هدف جذب نوجوانان و جوانان و تهیه ویدئوهایی سرگرم کننده از اعضای کانال، به صورت هفتگی با عنوان صندلی داغ، به دور از چشم نظاره‌گر خانواده و یا در سایه غفلت آنها، مروج تجربه‌های ارتباط نامشروع دختران و پسران عضو کانال است.

تجربه‌هایی که گاهاً با پرسش‌های مصاحبه کننده به سوی مسائل جنسی ختم می‌شود.

برخورد سهل‌انگارانه والدین سبب شده تا دانش‌آموزان بابلسری بسیاری در این کانال عضو شده و از تجربیات لذت‌بخش خود در ارتباط با دوست غیرهمجنس به صورت مستند؛ روایت‌هایی داشته باشند.

اما خارج از فضای مجازی و پس از چهارشنبه‌های سفید، این‌بار در گوشه و کنار همین شهر در برخی از کافه‌ها و رستوران‌ها، طرح دوشنبه‌های بنفش و اختلاط آزادانه دختران و پسران جوان با نام روابط دوستانه و اجتماعی مقدمه‌ای بر احیای رسمی کاباره‌هاست.

شهری کوچک که گسترش چراغ خاموش بی‌بندوباری و تبلیغ این پدیده مذموم در فضای مجازی در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی و متاسفانه در پی ضعف نظارتی مدیریت ارشد شهرستان، فرصت مناسبی پیدا کرده است.

ضعف نظارتی بر شهرک‌هایی چون دریاکنار و خزرشهر، بابلسر را به شهری امن برای دایر کردن پارتی‌ها مختلط میان جوانان و نوجوانان تبدیل کرده است.

متاسفانه در میان مسئولان شهرستان بابلسر، همت جدی برای برخورد با این پدیده‌های ضد فرهنگی دیده نمی‌شود.

در خرداد ماه امسال بانوان بابلسری در اعتراض به وضعیت حجاب و سهل‌انگاری مسئولان، در حرکتی خودجوش، با تجمع در مقابل فرمانداری خواستار حضور فرماندار شهرستان و اقدام فوری مسئولان شدند اما این تجمع؛ بدون حضور فرماندار و تنها با امضای طوماری از سوی بانوان بابلسری خاتمه یافت.

حال باید دید برخورد فرماندار بابلسر و مسئولان مربوطه با روند خزنده احیای مراکز بی‌بند و باری و فعالیت هدفمند کانال‌ ترویج فساد در میان دانش‌آموزان بابلسری چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.