1397-07-05 13:01
2305
15
57301
نسبت به جمعیت؛

بندرگز رتبه نخست سزارین در گلستان را داراست / فواید زایمان طبیعی

بیشترین آمار زایمان غیرطبیعی ( سزارین ) در استان گلستان نسبت به جمعیت ، به شهرستان بندرگز تعلق دارد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کناره ، با اطلاع از این واقعیت از شبکه بهداشت و درمان شهرستان  مقالعه ای برای ایجاد شناخت نسبت به فواید زایمان طبیعی برای شما  فراهم نمودیم.

پس از گذراندن 9 ماه بارداری و پشت سر گذاشتن تمام سختی های شیرین حمل نوزاد، پس از معاینه و گرفتن سونوگرافی برای مطمئن شدن از سلامت جنین و تعیین جنسیت نوزاد، نوبت به انتخاب یکی از این دو راه برای تولد فرزندشان می شوند: زایمان طبیعی یا سزارین؟ می توان بزرگ ترین دغدغه مادران در این دوران را شیوه به دنیا آوردن نوزاد عنوان کرد جالب است که بدانید ایران دومین کشور دنیا در آمار سزارین است. که البته آمارها ضد و نقیض است اما در هر حال اکنون  خوشبختانه این امار ها در سالهای اخیر نسبت به قبل روند نزولی داشته است اما این آمار در شهرستان بندرگز برخلاف امار کشوری روند صعودی داشته و بالاترین امار سزارین ( 75 % ) در استان را به خود اختصاص داده است که نیاز به تامل جدی در این زمینه دارد !؟.

هنگامی که یک زن تصمیم بگیرد بدون استفاده از هیچ دارو یا مداخله ای، کودک خود را به دنیا آورد، زایمان به صورت طبیعی انجام شده است.

در واقع به جای استفاده از این مداخلات ، او از تکنیک هایی مانند دم و بازدم کنترل شده و حالات تسکین دهنده درد برای مقابله با درد زایمان استفاده می کند. از طریق زایمان طبیعی، مادر بر بدن خود کنترل دارد و از طریق سیستم پشتیبانی انتخاب شده مراحل کار را هدایت می کند. زنانی که زایمان را به عنوان یک پدیده طبیعی مشاهده می کنند احساس می کنند که به واسطه این تجربه توانمند تر شده اند و لذا احساس رضایت بیشتری از خود خواهند داشت. بر طبق تحقیقات منتشر شده در مجله علمی زیست شناسی و پزشکی ییل، زایمان طبیعی یک سیستم فکری، هیجانی و آمادگی جسمانی برای زایمان است تا اطمینان حاصل شود که مادران از حاملگی و زایمان سالم و شادتر لذت می برند. با انتخاب زایمان طبیعی، زنان کاملا پدیده زایمان و فرزند آوری را لمس خواهند کرد و قادر به کنترل شرایط خود خواهند بود.

نتیجه تصویری برای فواید زایمان طبیعی

ایمنی در زایمان طبیعی :

اولین انتظار هر خانواده ای این است که فرزندشان در سلامت کامل به دنیا بیاید.

پژوهش های گسترده در حیطه زنان و زایمان گویای این مطلب هستند که زایمان طبیعی تا حد زیادی این خواسته والدین را تامین می کند و نه تنها برای نوزاد بلکه برای مادر هم به عنوان یکی از سالم ترین گزینه های زایمان محسوب می شود. به علاوه آمار و ارقام حاکی از آن هستند که میزان مرگ و میر مادر و نوزاد در زایمان طبیعی به مراتب پایین تر از سایر شیوه های زایمان است.

مراقبت و پرستاری آسان:

پزشکان و پرستارانی که متخصص در زایمان طبیعی هستند طوری آموزش دیده اند که پیش از ایجاد مشکل از وقوع آنها جلوگیری بعمل آورند به این ترتیب که پیش از زایمان، در حین وضع حمل، و پس از آن، آسیب های احتمالی را پیش بینی کرده و از وقوع آنها جلوگیری می کنند.

این درحالی است که پرستاران و پزشکانی که متخصص در امر سزارین هستند اینطور آموزش دیده اند که منتظر می مانند تا مشکلی پیش بیاید و سپس برای رفع آن اقدام می کنند و با اتکا شیوه های تکنولوژیک امروزی برای مرتفع ساختن مشکلات مادر و نوزاد تلاش می کنند.

هزینه کمتر زایمان طبیعی :

زایمان طبیعی هزینه بیهوشی و جراحی در بر ندارد و لازم نیست مادر و فرزند برای مدت زمان طولانی در بیمارستان بستری شوند. طبق برآوردهای اخیر،زایمان طبیعی چیزی در حدود50%الی75% (بسته به نوع بیمارستان)از هزینه های جانبی خانواده را کاهش می دهد.

درد کمتر در زایمان طبیعی :

درد زایمان طبیعی فقط زمان وضع حمل ایجاد شده و مادر پس از و ضع حمل درد چندانی احساس نمی کند و به تدریج بهبود می یابد. این درحالی است که درد زایمان های غیرطبیعی، درد کمر برای هفته ها باقی می ماند.

نتیجه تصویری برای فواید زایمان طبیعی

ارتباط عاطفی قوی تر:

مادرانی که به روش طبیعی کودکان خود را به دنیا می آورند خیلی زود تر می توانند با نوزاد انس بگیرند و با او ارتباط صمیمانه عاطفی برقرارکنند. از آنجایی که مادران با زایمان طبیعی سریعتر بهبودی پیدا می کنند، زودتر می توانند شیر دادن به نوزاد را شروع کنند و این مساله خود به عنوان یکی از مهمترین مزایای طبیعی به شمار می رود. احساس قدرت بیشتر:مادرانی که با کمک همسر خود زایمان طبیعی را تجربه می کنند، بیش از هر زمان دیگر احساس خوشبختی می کنند.

میزانی از اعتماد و اطمینان در وجودشان پدیدار می شود که قبلاً احساس نمی کرده اند. زایمان طبیعی بهترین هدیه ای است که والدین می توانند به خود و به نوزاد تازه متولد شده خود بدهند. جمع خانوادگی نیز پس از زایمان طبیعی از نظر عاطفی نزدیکی بیشتری را به یکدیگر پیدا می کنند.

بهبودی سریعتر در زایمان طبیعی :

چیزی که بیشتر خانواده ها از آن بی اطلاع هستند این است که تصور می کنند با بیهوشی می توانند خود را از درد کشیدن در زمان وضع حمل رها سازند. این در حالی است که در زایمان غیرطبیعی، درد مادر پس از بیهوشی شروع می شود و پس از آن هم باید دوران نقاهت خود را سپری و هم از نوزاد مراقبت و نگهداری کند. درصد ابتلای مادرانی که کودک خود را به شیوه طبیعی زایمان نمی کنند به مشکلاتی نظیر درد، پارگی، خونریزی، و عفونت پس از زایمان نیز به مراتب بیشتر است. خانم هایی که کودکان خود را به صورت طبیعی زایمان می کنند پس از به دنیا آمدن کودک درد کم و یا اصلاً هیچ دردی را احساس نمی کنند.

کاهش احتمال استفاده از دارو در آینده:

کودکانی که به صورت طبیعی و بدون استفاده از دارو به دنیا آمده اند، احتمال استفاده از دارو در آینده زندگی آنها نیز به مراتب کاهش پیدا می کند. موارد فوق تنها تعداد معدودی از مزایای زایمان طبیعی بودند. زمانیکه خانمی باردار می شود در قبال فرزند خود مسئول است و باید بالاترین میزان مراقبت و حمایتی را که از عهده آن برمی آید را به کودک خود اهدا کند.

تصویر مرتبط

نوزاد هشیارتر:

کودکانی که به صورت طبیعی به دنیا می آیند سریعتر با محیط ارتباط برقرار می کنند، هشیارترهستند، و واکنش های بیشتری از خود نشان می دهند. این درحالی است که اغلب نوزادان سزارینی می بایست احیا شوند.

چند توصیه به مادران باید تلاش کنید، از منابع مختلف اطلاعات جمع آوری کنید، و مسئولیت پذیرباشید. با همسر خود در مورد امورمختلف مشورت کنید تا او هم تا آنجایی که می تواند شما را حمایت و پشتیبانی نماید. سایراعضای خانواده هم می توانند به شما قوت قلب بدهند تا با اطمینان بیشتری این کار را انجام دهید.

البته این امکان هم وجود دارد که شما برای یک زایمان طبیعی برنامه ریزی کرده باشید اما متخصصان مجبورشوند که نوزاد را از طریق جراحی خارج کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.