1397-05-09 08:53
22956
0
55711
پروژه موریانه ها؛

غرب و ۲۰ گام برای «تغییر از طریق صندوق آراء»

نگارنده پروژه موریانه ها را تحت ۲۰ گام برای « تغییر از طریق صندوق آراء» توسط غرب در کشورهای مستقل جهان برشمرده است.

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه،۲۰ گام برای « تغییر از طریق صندوق آراء» توسط غرب را در ادامه برشمرده است.

گام اول: عبور از پروژه های براندازانه سنتی، محدود و تاکتیکی سوخته و ورود به میدان «عدم تحريم انتخابات» و تاکيد بر مشارکت همه در انتخابات

گام دوم:  «فرآيند محوری – استراتژيک در براندازی» (براندازي استراتژيک به مجموعه سياست ها و برنامه هاي مستمري که براي جهت دهي به تناسب ميان وضعيت برون تشکيلاتي اپوزيسيون و توانمندي درون تشکيلاتي اپوزيسيون به سوي مقاصدي گسترده تر و نا محدود اطلاق مي شود)

گام سوم: اهتمام ویژه به «عمليات های نفوذ برنامه محور»  زنجیره ای در قالب برنامه کوتاه مدت، ميان مدت،و بلند مدت(یک دوره حداقل۱۰ساله)

گام چهارم: تبدیل کردن انتخابات (بعنوان مولفه اصلی ثبات سیاسی و ضامن امنيت ملي کشور هدف) به یک « پدیده بی ثبات وتهدید کننده امنیت ملی» در حوزه های مختلف(برآیند انتخابات به دلیل نفوذ موریانه ها به ضد خود در اداره امور کشور و استحاله از درون تبدیل می شود)

گام پنجم:حفظ انگاره های «انتخابات آزاد و تقلب در انتخابات» و نیز دفاع از افراد و اشخاص نماد ساز در این عرصه بعنوان مولد اصلی انسجام بخشی و یکپارچگی اپوزیسیون ( با عنایت به  وسعت، عمق، امکان جذب عناصري از درون حاکميت،بعد زماني، ابعاد بين المللي آن و... می تواند به بزرگترين سرمايه اجتماعي در سطح داخلی و خارجی  محسوب مي شود؛ ازينرو بر حفظ و تقويت اين سرمايه و خود داري از هرگونه عمل و اظهار نظر رسمي و غير رسمي که منتهي به تضعيف چنين سرمايه اي شود تاکيد و از آن به خط قرمز جريان ياد مي شود)

گام ششم:حمایت از «فعاليت های آزاد احزاب و سازمان هاي مدني و صنفي مستقل از نظام!» که فعاليت آنان از سوي نظام حاکم غيرقانوني اعلام و منحل شده اند!(معمولا تحت پوشش ها و ساختارهای نوین به فعالیت های خود ادامه می دهند)

گام هفتم :وضع يک قانون جديد و يا تفسير جديد از اصول قانون اساسي حاکم تحت «شعار آزادی»!

گام هشتم: «مداخله گری در فرآیند اجرا و نظارت بر انتخابات» از سوی احزاب و سازمان هاي مدني و صنفي مستقل از نظام حاکم!(زاویه دار با نظام حاکم و نهادهای آن) و نیز نهادهاي بين المللي!

گام نهم :فراهم کردن زمینه «آزادي مفرط رسانه ها »، تضمين و حمایت از آزادي بيان و عقيده و ترويج انديشه هاي مختلف! و حتی مخالف نظام حاکم!

گام دهم : «سرمايه گذاري و نفوذ در مناطق روستایی»، شهرهاي کوچک و اقشار متوسط تحت پوشش های مختلف

گام یازدهم: بهره گیری حداکثری از «آزادي هاي نامحدود پيش از انتخابات» تا برگزاري انتخابات! با توجه به فضاي تبليغاتي و بحث و گفتگوهاي نامزدها!

گام دوازدهم:دامن زدن به جو «بي نظمي و ناکارآمدي نظام اداري کشور، ترويج فساد، افزايش معضلات داخلي» و خارجي و...بعنوان عوامل برهم زننده تمرکز و کاهنده قدرت کنترل و نظارت موثر دستگاههاي اطلاعاتي و امنيتي نظام و در نتیجه مخدوش کردن اقتدار و کارآمدي نظام حاکم.

گام سیزدهم:توجه به جذب و «یارگیری از بخشي از حاکميت در فرآيند گذار به دموکراسي» بعنوان يک اصل و تاکيد بر حفظ و بکارگيري بعض نهادهاي موجود در حاکميت فعلي درافق اين گذار!

گام چهاردهم :طرح علني ملاحظات و «آسيب هاي مختلف اجتماعي در جامعه»،حضور فعالانه اعضاي شبکه هاي مناطق در جلسات و ستادهاي انتخاباتي و دامن زدن به شبهات،ترويج اصول و استانداردهاي بين المللي حقوق بشر، استفاده از روشهاي نمادين و نمادساز، بهره گيري از روش هاي موثر در ارتباط با محيط و ديگران از جمله شعر، کليپ، طنز و...

گام پانزدهم :ايجاد شجاعت، اميد و احساس توانمندي و در نتيجه «خروج از انفعال و سازمان دهي تشکيلاتي بدنه‌ي اجتماعي قشر خاکستري».

گام شانزدهم : انسجام و هم‌افزايي بين اپوزيسيون داخل و خارج کشور جهت برداشتن گامهاي موثر در تحميل استانداردهاي مورد نظر در « اجراي انتخابات آزاد »

گام هفدهم :تشديد اختلافات و بحران هاي داخلي و خارجي و برهم خوردن توازن قوا، «روي کار آمدن دولت فاقد اقتدار و توان لازم »برای چانه زني بالا در داخل و خارج آن کشور.

گام هجدهم: نگه داشتن نظام سیاسی حاکم در فضاي بحراني گذار و «ورود به یک فضای باز و آزاد از هر قید و بند!»

 گام نوزدهم :  «مخدوش شدن کارآمدي نظام حاکم» در نزد افکار عمومی، زير سؤال رفتن ويژگي های مردمي آن

گام بیستم : نفي نظام حاکم و زمينه سازی از درون براي «تغییر و گذار به دموکراسي ليبرال»!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.