1395-11-27 19:02
1548
0
35289
نمایندۀ مردم استان گلستان:

خواستۀ مردم توسعۀ متوازن در حوزه‌های عمرانی است

کوسه غراوی با بیان اینکه خواستۀ مردم این منطقه توسعۀ متوازن در تمامی حوزه‌های عمرانی است، خاطرنشان کرد: «قرار است در آینده‌ای نزدیک کلنگ یک بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در استان گلستان زده شود که امیدواریم این مسئله تا پایان امسال انجام شود.»

به گزارش گلستان ما به نقل از هفته‌نامۀ «نماینده»، استان گلستان منطقه‌ای سرسبز و دارای نامی زیباست که علی‌رغم اینها از محرومیت بسیار بالا رنج می‌برد. اینها بخشی از صحبت‌های «شهرام کوسه غراوی» نمایندۀ مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه، از استان گلستان در دهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی است. وی که عضوی از کمیسیون عمران خانۀ ملت محسوب می‌شود، سابقۀ تدریس در دانشگاه و عضویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان گلستان را در کارنامۀ اجرایی‌اش دارد.

کوسه غراوی اظهار داشت: «شهرستان مراوه تپه، گالیکش، کلاله و مینودشت که حوزۀ انتخابیۀ بنده به‌شمار می‌روند ۷ هزار کیلومتر از ۲۰ هزار کیلومتر زیربنای استان یعنی یک سوم استان گلستان را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر  از ۱۰۰۰ روستای استان، ۴۴۰ روستا مربوط به این حوزۀ انتخابیه است.»
 وی معتقد است عدم توسعه و تقویت زیرساخت‌های عمرانی در این منطقه علی‌رغم تمامی ظرفیت‌های مطلوب، عامل اصلی محرومیت آن است.

کوسه غراوی افزود: «حوزه‌هایی همچون کشاورزی، صنعتی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی برای توسعۀ استان دارند اما هیچ‌گاه با نگاه ویژه و خاص نسبت به این ظرفیت‌ها نگریسته نشده است و همین مسئله موجب شده تا آن طور که باید این منطقه توسعه پیدا نکند.»

این نماینده در ارزیابی وضعیت کشاورزی حوزۀ انتخابیه‌اش تصریح کرد: «در حوزۀ کشاورزی شرایط بدی نداریم. بر اساس آمار امسال توانستیم حدود یک میلیون و اندی گندم تولید کنیم که این آمار نسبت به سال‌های گذشته حدود ۲ برابر رشد داشته است.»

کوسه غراوی تأکید کرد: «البته در حوزه‌های صنعتی چندان رشد نداشتیم چراکه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است.»

نمایندۀ مردم شرق استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای این استان، بیان داشت: «در حوزۀ گردشگری علی‌رغم ظرفیت‌های بسیار بالا هنوز نتوانستیم آنطور که باید از آن بهره‌برداری کنیم چراکه رسیدگی مناسبی انجام نشده است.»

وی برهمین اساس یادآور شد: «وجود جنگل‌های استان گلستان، آرامگاه خالد نبی، مختومقلی فراغی و... از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند که سالانه گردشگران فراوانی را به آنجا می‌کشانند. خالد نبی، مبلغ آئین مسیحیت بوده که چندین سال پیش از میلاد حضرت محمد(ص) آمده است. سالانه حدود ۱۷۰ هزار گردشگر از کل ایران و ۲۰۰ گردشگر از تمام دنیا برای بازدید از این منطقه می‌آیند. حتی برخی برای بازدید از این منطقه با دوچرخه این مسیر را می‌پیمایند.»

این نماینده معتقد است در صورت استفادۀ مطلوب از این ظرفیت‌ها می‌توان در حوزۀ گردشگری، تا حد بالایی زمینۀ اشتغال‌زایی را به‌وجود آورد. که این امر مستلزم تقویت و توسعۀ بخش زیرساختی است. وی تصریح کرد: «دولت باید در تمامی حوزه‌ها، همچون راه‌وشهرسازی، ورزشی، فرهنگ و... رسیدگی‌های لازم را انجام دهد تا امر توسعۀ متوازن کشوری ایجاد شود.»

کوسه غراوی تأکید کرد: «با وجود اینکه این حوزه، منطقۀ مرزی است اما یکی از امن‌ترین نقاط کشور است و دولت باید زمینه‌های لازم برای ایجاد اشتغال و توسعۀ دیگر بخش‌ها را ایجاد کند تا مردم در آرامش لازم باشند.»

وی پیرامون توسعۀ راه‌های مواصلاتی بیان داشت: «هنوز در بسیاری از روستاهای این منطقه از متوسط استانی پایین‌تر هستیم. به‌طور مثال درحالی‌که متوسط راه‌های استانی ۷۰ درصد است برخی از روستاهای استان گلستان به ۵۴ درصد می‌رسد که این مسئله یک معضل محسوب می‌شود.»

نمایندۀ مردم شرق استان گلستان پیرامون شرایط بهداشت این منطقه تصریح کرد: «درحالی‌که شهرستان مراوه تپه یک ششم مساحت استان را دارد اما هنوز فاقد بیمارستان یعنی نزدیک‌ترین شهرستان دارای بیمارستان به مراوه تپه ۹۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. امیدواریم مسئولان گوش شنوایی برای حل این مشکلات داشته باشند.»

وی با تأکید بر اینکه آمار بیکاری در این منطقه بسیار بسیار بالاست، ادامه داد: «حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان محسوب می‌شوند که باید با فعال کردنشان در ترمیم معضل بیکاری تلاش کنیم.»

کوسه غراوی در پایان با بیان اینکه خواستۀ مردم این منطقه توسعۀ متوازن در تمامی حوزه‌های عمرانی است، خاطرنشان کرد: «قرار است در آینده‌ای نزدیک کلنگ یک بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی در این حوزه زده شود که امیدواریم این مسئله تا پایان امسال انجام شود.»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.