1397-07-04 15:32
5745
0
57277

نگاهی به شجاعت زنان ایران زمین در دوران دفاع مقدس

امام خمینی(ره) که بدون اغراق بزرگترین مرد تاریخ معاصر است در تجلیل از زنان و نقش مؤثر آنان در دفاع مقدس می فرمایند "از شجاعت زنان ایران احساس غرور می کنم" این جمله از زبان ابر مرد معاصر بی شک به نقش بی بدیل زنان در حفظ دستاوردهای انقلاب اشاره دارد نقشی که حتی از نقش مردان هم مهمتر و حساس تر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قم فردا، با یک نگاه کوتاه به نقشه های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند مشاهده کرد یکی از اصلی ترین هدف های دشمنان برنامه ریزی  علیه بانوان ایرانی است از هیاهو برای حجاب و چهارشنبه های سفید تا تلاش برای ورود بانوان به ورزشگاه آقایان و همه اینها در قالب دفاع از حقوق زنان مطرح می شود در حالی که اگر واقعا نگران حقوق زنان در ایران بودند به ضروری ترین نیازهای بانوان توجه می کردند به مادران که کودکان بیمارشان به خاطر تحریم های دارویی روی دستانشان پر پر می شود می پرداختند این حق زن ایرانی است که دارو به فرزندش برسد چرا اینها تحریم کنندگان را محکوم نمی کنند.

از آن طرف  اگر به دنبال دفاع از حقوق زنان هستند یک بانوی ایرانی را به جای تشویق برای حضور در ورزشگاه آقایان تشویق به حضور در ورزشگاه بانوان برای دفاع از هم جنس خود کنند اگر واقعا به دنبال حقوق زنان هستند زنان را دعوت به حضور در ورزشگاه های بانوان کنند تا از حق آن بانویی که وسط زمین برای سربلندی کشورش تلاش می کند حمایت کنند تلاش برای ورود به ورزشگاه آقایان دفاع از حق زنان نیست بلکه دفاع از آزادی فراتر از قانون برای مردان است.

نقش زنان در دفاع مقدس پررنگ تر از مردان است

سوال اینجاست چرا دشمنان از زنان ایرانی بیشتر از مردان ایرانی هراس دارد و مدام برایش نقشه می کشد؟ با نگاهی به تاریخ40ساله انقلاب می توان به جواب این سوال رسید قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زنان نقش فعالی در پیشبرد اهداف انقلاب و پیروزی انقلاب داشتند بعد از آن همه در دوران دفاع مقدس اوج نقش مثبت و تاثیر گذار زنان به چشم می خورد.

حتی اگر مردان در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند از تربیت مادرانه و گذشت همسران آنها بود که می توانستند در میدان های نبرد حضور داشته باشند اگر نبودند مادران متدین و با حیا که چنین مردانی تربیت کنند مطمئنا نتیجه جنگ طور دیگری رغم می خورد.

همچنین در اسلام به نقش و کارکرد زنان در صحنه‌های فعالیت اجتماعی ، سیاسی اهمیت و اعتبار کافی داده شده اما در طول تاریخ به دلایل متعددی این حقوق یا مخدوش یا تعمداً نقض گردیده است طوری که برخی می‌پندارند زنان فاقد این حقوقند. (حقوق زن) حضور فعالانه زنان در عرصه‌های انقلاب اسلامی و تجدید سازمان اجتماعی و نیز حضور پیشقدمانه آنها در رخدادهای جنگ و جبهه و مسائل سیاسی ، اجتماعی جامعه اسلامی به منزله نیمی از پیکره این جامعه همواره تأیید رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است.

ریشه دعوت و حرکت زنان به انجام دادن این قبیل فعالیتها به نقش الگویی زنان صدر اسلام و بانوان عصر پیامبر اسلام حضرت محمد(ع) بخصوص حضرت زهرا(ع) و حضرت زینب(ع) بر می‌گردد که بر اساس ایدئولوژی اسلامی و برنامه‌های اجتماعی اسلام قرار داشته است.

هراس دشمن از زن ایرانی

در بخشی از کتاب "من زنده ام" نوشته معصومه آباد یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که در جبهه به اسارت درآمده بود آمده است " بهترین و بالاترین لحظه برای من در این کتاب لحظاتی است که نیروهای بعثی من را که یک دختر امدادگر 17، 18 ساله بودم، دستگیرکردند. شنیدم که یکی از آنها که یک افسر بعثی بود با بیسیم صحبت می‌کرد و می‌گفت که یکی از ژنرال‌های زن ایرانی را دستگیر کرده‌ایم! من در آن لحظات از اقتدار و عظمت امام(ره) و انقلاب و مردم کشورم در چشم دشمنان ملت و سرزمینم افتخار می‌کردم."

با وجود مخالفت برای حضور بانوان در جبهه های جنگ سخت(به علت اهمیت به ناموس) عده ای از بانوان اسلحه به دست در جبهه ها حضور داشتند و بانوان بسیار زیاد دیگری در پشت جبهه ها فعالیت می کردند ،شرکت مستقیم در عملیات‏ها، پرستاری و امداد رسانی به مجروحین، عکاسی و خبرنگاری جنگ از جمله فعالیت های زنان در پشت جبهه بود البته مهمتری از حضور فیزیکی زنان در جبهه  بدون همدلی و همیاری آنان امکان نداشت مردان به تنهایی از عهده کلیه امور جنگ بر آیند.

دشمن سالهاست پی به این مسئله برده است که برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران باید زنان جامعه را از اهداف اصلی جامعه دور کرده و مشغول مسائل حاشیه ای و فرعی کرد و برای رسیدن به این هدف میلیارها دلار بودجه صرف می کند ، اگر مادران ، همسران و خواهران و دختران شهدا در بین ما نبودند و شاهد افتخار آن ها بر شهادت عزیزان شان نبودیم ، اینک به طور قطع و یقین ، فرهنگ ایثار و روحیه ی شهادت طلبی در میان مردان ، پسران ، جوانان و آحاد ملت نبود.

شجاعت های زنان ایران احساس غرور می کنم

شجاعت زن ایرانی هرگز با هجمه دشمنان کمرنگ نشده امروز هم همین مادران هستند که سربند یا زینب(س) را بر پیشانی فرزندانشان می بندد و راهی دفاع از حریم اهل بیت می کنند یعنی جایی فراتر از مرزهای جغرافیای ایران این یعنی زن ایرانی همچنان در صف اول دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی است.

مقام معظم رهبری در مورد نقش ارزشمند زنان در دفاع مقدس می فرمایند: یک مرحله ی دیگر هم در مبارزه زنان ما وجود دارد و آن مرحله ی بعد از پیروزی انقلاب است. همان طور که گفتیم چه در میدان های شور و احساس انقلابی و پاسخ گفتن و لبیک گفتن به خواست ها و دعوت های انقلابی و چه در تحریث و تحریک مردان و چه در اثبات مقاومت عمومی جامعه ی ما، یک نقش فوق العاده حساس و برجسته ای داشته اند، این مرحله، مرحله ی دیگری از حرکت های پرشور زنان انقلابی ماست.

امام خمینی(ره) در تجلیل از زنان و نقش مؤثر آنان در دفاع مقدس اشاره می فرمایند: اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملت ها گرفته شوند، ملت ها به شکست و انحطاط کشیده می شوند.

من از شجاعت های زنان ایران... احساس غرور می کنم. شما زنان دلیر در این پیروزی، پیش قدم بوده و هستید، شما مردان را تشجیع کردید. ما همگی مدیون شجاعت های شما، زنان شیردل هستیم.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.