1397-04-16 06:17
4942
0
54971
رجب بهلکه؛

اولین شهید راه مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس

مادر گرامی شهید رجب بهلکه می گوید: شب قبل از شهادت شهید خواب دیدم من و رجب با هم رفتیم داخل رودخانه، وقتی وارد رودخانه شدیم رودخانه آب بسیار تندی داشت و ما قصد داشتیم خودمان را از سیلاب نجات بدهیم . در این هنگام رجب نردبان گذاشت و مرا فرستاد بالا اما وقتی...

به گزارش گلستان ما، شهید رجب بهلکه فرزند اراز در تاریخ 18آبان ماه1341 در ترکمن صحرا دیده به جهان گشود. در سن 7 سالگی همراه با تمام هم سن و سال هایش روانه مدرسه ابتدایی محل زندگی خود گردید.

هنوز زمان زیادی از رفتنش به مدرسه نگذشته بود که در همان هنگام پدرش بیمار گردید و او دیگر نتوانست بیشتر از کلاس اول راهنمایی درس بخواند.

از این رو درس و مدرسه را رها کرد و برای برطرف کردن بار سنگین مشکلات و مشقات سخت زندگی به کمک خانواده آمد. ایشان شب روز سرگرم کار بود تا اینکه سرانجام هنگام اعزام او به خدمت سربازی فرا رسید .

از این رو پس از گذراندن دوره آموزش نظامی از طریق ژاندارمری به ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

او از ابتدای خدمت ،صادقانه به انجام وظیفه پرداخته و شجاعانه در مقابل اشرار وسوداگران مرگ ایستاد تا اینکه سرانجام در تاریخ 5اردیبهشت1363در این راه به شهادت رسید و رستگار گردید.

نردبان نجات 

مادر گرامی شهید می گوید:شب قبل از شهادت شهید خواب دیدم من و رجب با هم رفتیم داخل رودخانه، وقتی وارد رودخانه شدیم رودخانه آب بسیار تندی داشت و ما قصد داشتیم خودمان را از سیلاب نجات بدهیم . در این هنگام رجب نردبان گذاشت و مرا فرستاد بالا اما وقتی خودش داشت بالا می آمد یک دفعه نردبان شکست و رجب افتاد داخل رودخانه و آب رجب را برد بعد از خواب بیدار شدم و فردا خبر شهادت رجب را به من دادند .

ایشان در ادامه می گوید: شهید با بچه های دیگر من خیلی فرق داشت و رفتارو کردار و سیرتش خیلی خوب بود.

برگرفته از کتاب در حال تدوین شهدای مبارزه با مواد مخدر گنبد کاووس اثر سید علی کریمیان

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.