1396-03-02 19:06
3083
0
39380
با شهدا شهرستان گالیکش؛

شهید محمد فردوس شاد: قبل از اینکه به جبهه بروم از تمام دنیا دل کندم + عکس

مروری بر وصیت‌نامه سردار شهید «محمد فردوس شاد» از شهدا شهرستان گالیکش.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، شهید محمد فردوس شاد 12 مردادماه 133، در روستای دشت شاد از توابع استان سمنان به دنیا آمد. پدرش حسن، کشاورز بود و مادرش صبور خانم (فوت 1356) نام داشت.

این شهید والامقام در گالیکش زندگی کرده است و در حال حاضر خانواده وی در گالیکش هستند. شهید فردوس شاد تا پایان دوره ابتدایی درس خواند. سال 1359 ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. 31 اردیبهشت‌ماه 1366، با سمت مسئول پایگاه خیبر در اسلام دشت مریوان براثر اصابت گلوله به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. او را علی‌محمد نیز می‌نامیدند.

nilkooh2417 1

مروری بر وصیت‌نامه سردار شهید محمد فردوس شاد

«ابن ابیطالب انس بالموت من الطفل بثه امه»

به خدا سوگند که انس پسر ابوطالب به مرگ بیشتر است از انس طفل به شیر مادرش با درود سلام به امام زمان و نایب برحقش امام خمینی و درود سلام به رزمندگان اسلام و درود سلام به شهیدان اسلام از صدر تاکنون و شما مردم شهیدپرور.

چند کلامی به‌عنوان وصیت‌نامه ذکر می‌کنم، ای مردم باایمان باشهامت سلام‌علیکم

آن زمان که عازم به جبهه شدم به خود گفتم که باید از همه‌چیز دنیا دل کند، تا که حسینی شود. استاد بزرگوار ما رهبر عظیم الشان انقلاب امام خمینی همواره توصیه می‌فرمودند: که دل‌بستگی‌ها را از بین ببرید از دنیا دل بکنید، از پول ریاست و تمام تعلقات دنیوی چشم‌پوشی و دوری نمایید اگر دل نکنید هنگام مرگ و جان دادی برای شما بسیار دشوار خواهد بود از سخنان امام بزرگوارمان خمینی عزیز.

ای مردم از هوی و آرزوی دراز دوری‌کنید زیرا پیروزی از هوی باعث روی گرداندن از خداوند می‌شود و آرزوی دراز موجب فراموشی آخرت.

سبب سوم ترس از مرگ این است که ما توشه راهی برای سفر آخرت مهیا نکرده‌ایم و عمل نیکی نداریم تا باعث ثبات ما شود.چقدر خوب است ما کمی به خود آیم و فکر کنیم خداوند چه نعمت بزرگ را به ما داده است و همیشه دعاگوی چنین نعمتی باشیم.

وقتی‌که ماه محرم می‌آید یکی از روحانیون بروی منبر می‌رود، و چند کلامی از قیام امام حسین علیهم‌السلام می‌خواند ما می‌گویم ای‌کاش ما هم در آن زمان بودیم و در رکاب امام حسین علیهم‌السلام به درجه شهادت می‌رسیدیم. اما همان زمان رسیده است و تکلیف شرعی ما است که تا می‌توانیم به جبهه‌ها بردیم و از خون امام حسین علیهم‌السلام ویارانش حمایت کنیم و همچنان یاری از زحمت‌های امام زین‌العابدین علیهم‌السلام و عمه بزرگوارش زینب سلام‌الله علیها.

پدر و مادرم و برادران و خواهران و خانواده‌ام و همچنان عموهایم و دائی‌هایم و خاله مهربانم و خویشانم برایم گریه نکنید گریه برای علی‌اکبر حسین علیهم‌السلام برای بی‌کسی علیهم‌السلام و همچنان اسیران یاران حسین علیهم‌السلام گریه کنید.

می‌دانید آن زمان که زینب سلام‌الله علیها وقتی آمد توی گودال بدن بی‌سر برادر عزیزش حسین را دید به زینب گذشت.

بازآی، بازآی هرچند هستی بازآی
گر کافر و کبر و بت‌پرستی بازآی
این درگه ما، درگه نامیدی نیست
همه بار اگر توبه شکستی بازآی

«والسلام‌ علیکم و رحمت‌الله برکاته»

ای مردم عزیز تا می‌توانید به جان چنین رهبری که خدا به ما داده است دعا کنید

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

nilkooh2417 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.