1398-06-27 09:36
578
0
65516
مدیرکل حفظ آثار گلستان خبرداد؛

پیش بینی 2000 برنامه درهفته دفاع مقدس گلستان /پیشرفت فیزیکی 42 درصدی باغ موزه دفاع مقدس گلستان/ حذف نام شهید از کوچه ها تفکر لیبرالی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان از پیش بینی 2000 برنامه در سراسر گلستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبرداد.

به گزارش گلستان ما، علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه منظور تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: استان گلستان بالغ بر 48 هزار و 650 نفر جمعیت ایثار گر دارد که 4 هزار نفر به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 117 هزار آزاده در استان گلستان وجود دارد، 14 هزار نفر جانباز جنگ تحمیلی، 18 شهید مدافع حرم، 320 رزمنده زن، 75 شهید روحانی از مفاخر استان گلستان است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان با تشریح برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در استان، تصریح کرد: 31 شهریور نخستین روز از هفته دفاع مقدس شروع رژه یگان‌های مسلح را خواهیم داشت که با محوریت سپاه نینوا در میدان بسیج برگزار می‌شود که نمایش قدرت نیروهای مسلح را به رخ دشمنان خواهد کشید.

ملک شاهکوهی اضافه کرد: نمایشگاه رزمی عملیات ثامن الائمه «شکست حصر آبادان» توسط تیپ مردم پایه سپاه نینوا در زمین رزمایش آق قلا از پنج الی هفتم مهر برگزار می‌شود.

وی به مراسم عطرافشانی قبور شهدا همزمان با سراسر استان در عصر روز چهارم مهرماه جاری خبرداد و گفت: در میعادگاه نمازجمعه نیز فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس به سخنرانی خواهند پرداخت.

خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در 220 مدرسه

ملک شاهکوهی اذعان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در 220 مدرسه در مقاطع مختلف و در حوزه‌های علمیه انجام می‌گیرد. دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود.

به گفته وی؛ دیدار با خانواده‌های شهدا، یادواره شهدا به ویژه شهدای روحانی، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت، نمایشگاه کتاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و همایش سبک زندگی اسلامی، گردهمایی خواهران، همسران و مادران شهدا به عنوان پیام آوران عاشورایی در هفته دفاع مقدس، طرح آفتاب محله، پخش مستند تولیدی نقش زنان در دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی، مراسم عصر شعر، همایش پیشکسوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس استان خواهد بود.

ملک شاهکوهی گفت: 11 عنوان کتاب پیرامون دفاع مقدس در این هفته رونمایی می‌شودو تا پایان امسال 50 عنوان کتاب با موضوع هفته دفاع مقدس به چاپ خواهد رسید.

نفوذ تفکر لیبرالی با حذف واژه شهید از برخی خیابان ها

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان از حذف نام شهدا در محلات تهران انتقاد کرد و گفت: ما مخالف نامگذاری معابر و خیابانها بنام هنرمندان نیستیم اما چرا در تهران خیابان استاد محمدرضا شجریان یا استاد جمشید مشایخی را کامل و درشت می نویسند اما وقتی به نام شهید اندرزگو می رسند می‌نویسند، اندرزگو یا می نویسند،خیابان مدرس و لفظ شهید برداشته می شود .

وی ادامه داد: چطور خواننده و هنرمند را کامل می نویسند اما برای شهدا کم کاری می کنند ، قطعا ما و همه خانواده های شهدا سکوت نخواهیم کرد چرا که خون های زیادی برای بقای نظام و ارزش ها ریخته شد، منشا این حرکتها تفکرات لیبرالی است که دنبال جدایی دین از سیاست اند.

ملک شاهکویی بیان کرد: در مقطع حساسی از انقلاب قرار داریم و اگر از ایده های دفاع مقدس در اداره جامعه استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

پیشرفت فیزیکی42 درصدی باغ موزه دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان از پیشرفت فیزیکی42 درصدی باغ موزه دفاع مقدس در تپه نورالشهدا خبرداد و گفت: از تاریخ پنجم فروردین ۹۸ کار اجرایی آن شروع و در سفر رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان به آن اختصاص یافت که ۱۰ میلیارد تومان آن که شامل دو قسط است، سال ۹۸ پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.