1398-06-27 04:39
1739
0
65506
رئیس دانشگاه گلستان :

برخی پانسیون دارها فضا را ملتهب می کنند / از استاندار می خواهیم تعرفه پانسیون ها آموزشی محسوب شود/ افزایش 40 درصدی هزینه پانسیون ها را قبول نداریم

رئیس دانشگاه گلستان گفت :  درخواست ما از مراجع نظارتی و استاندار اینست که پانسیون ها از تعرفه آموزشی استفاده کنند تا به دانشجو فشار نیاید  و اگر فشاری از بابت مسائل اقتصادی  هست باید بین پانسیون دار ، دانشگاه و دانشجو تقسیم شود.

به گزارش گلستان ما ؛ فرهاد یغمایی رئیس دانشگاه گلستان صبح امروز چهارشنبه 27 شهریورماه در گفت و گو با این پایگاه خبری در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص خوابگاه دانشجویان این دانشگاه اظهار کرد : اولین نکته اینست که عده ای با ملتهب کردن و شلوغ کردن فضا منافعی دارند و دانشجو در این بازی ابزاری برای آنهاست تا به اهداف خود برسند ، البته دانشجو بیدار است اما برخی ها ممکن است آگاهی نداشته باشند و وارد این بازی شوند .

یغمایی افزود : درست است که دانشگاه گلستان دولتی است ولی از همان ابتدای شکل گیری و بعد از جدایی از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان سهمی از خوابگاه ها به ما داده نشده و این موضوع همواره محل مناقشه است .

وی ادامه داد : از ابتدای تفکیک دانشگاه گلستان از منابع طبیعی تعدادی از دانشجویان دانشگاه گلستان در خوابگاه ها حضور داشتند اما به تدریج فارغ التحصیل شدند و رفتند و متاسفانه مدیران وقت دانشگاه گلستان ، دانشجویان جدید را جایگزین نکرده و رفته رفته سهمیه ما از دست رفت .

رئیس دانشگاه جامع گلستان خاطرنشان کرد : ما همواره در دفترچه دانشگاه آوردیم که دانشگاه گلستان فاقد خوابگاه بوده و با هماهنگی شورای صنفی تعدادی از پانسیون ها را به دانشجویان معرفی می کردیم و البته در کنار آن نظارت هم می کردیم تا حق دانشجویان ضایع نشود .

یغمایی با بیان اینکه تا به حال افزایش قیمت پانسیون ها منطقی بود اما امسال با رشد حدود 40 تا 50 درصدی مواجه شد که این مبلغ برای دانشجویان سخت است و باید بپذیریم امکانات و خدماتی که در این پانسیون ها به دانشجویان داده می شود آیا واقعا رضایت آنها را در پی داشته است ؟

وی تاکید کرد : قیمت گذاری پانسیون ها و خوابگاه ها بر عهده شورای صنفی نظارت است و این شورا متشکل از همه دانشگاه های استان هستند اما پانسیون دارها می گویند ما تعرفه شورای صنفی را قول نداریم و مواردی چون بهای بالای برق ، آب و گاز و شوینده ها و ... را مطرح می کنند .

یغمایی تصریح داشت : البته پانسیون دارها هم در مواردی درست می گویند و تامین هزینه ها کمی سخت شده اما همه باید به قانون تمکین کنیم و اگر شورای صنفی نظارت رقمی را تصویب کرده همان را اجرا کنیم و اگر واقعا تعرفه آب ، برق و گاز زیاد است بهتر است شورای تامین استان و استاندار از مدیران متولی بخواهند هزینه پانسیون ها هم مانند مساجد و خوابگاه ها آموزشی محسوب شود .

این رئیس دانشگاه اذعان کرد : درخواست ما از مراجع نظارتی و استاندار اینست که پانسیون ها هم از تعرفه آموزشی استفاده کنند تا به دانشجو فشار نیاید  و اگر فشاری از بابت مسائل اقتصادی  هست باید بین پانسیون دار ، دانشگاه و دانشجو تقسیم شود.

یغمایی افزود : عمده پانسیون های ما در اختیار دختران قرار دارند چون خانواده ها نمی پذیرند که دخترانشان خارج از محیط خوابگاه و دانشگاه باشد و مشکلاتی هم برای این قشر در سطح جامعه وجود دارد که باعث می شود به این قشر بیشتر توجه شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.