1398-05-30 17:50
2291
0
65073
نقدی بر اظهارات اخیر علی اصغری ؛

ذهن خلاق دبیر خودخوانده !!!

به نظر می رسد اختلاف ها در اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان آنقدر زیاد است که حتی نمی توانند در رابطه به یک عکس یک نظر واحد بدهند البته  خودکرده را تدبیر نیست .

به گزارش گلستان ما ؛ گردهمایی سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان در روزهای گذشته در اردوگاه توسکستان برگزار شد ، این اتحادیه که میراث دار انقلابیون روستایی شرق و غرب گرگان در ابتدای انقلاب است تاکنون از همین درخت تناور استفاده کرده و با موج سواری بر نام هایی چون شهیدان قندهاری و هزارجریبی توانسته به حیات مصنوعی خود ادامه دهد.

 البته اخیرا یک عضو شورای احزاب اصلاح طلب استان هم اعلام کرد که این تشکل به دلیل نداشتن مجوز و شماره ثبت حق حضور در جلسات  شورای احزاب اصلاح طلب را ندارد و ظاهرا قاطبه ی اعضای این تشکل و به خصوص موسسین این تشکل مخالف حزب شدن این تشکل قدیمی هستند و خواهان ادامه فعالیت به همان شکل سنتی و پایه گذاری شده توسط شهید قندهاری هستند که مراتب در فضای مجازی در قالب بیانیه های متعدد اعلام شده است .

در ماههای اخیر موج انتقادات به دبیر خودخوانده و مادام العمر این تشکل که گفته می شود بدون هیچ انتخاباتی سالهاست زعامت این تشکل را بر عهده دارد ، فزونی یافته و بنیانگذاران اتحادیه و تنی چند از فعالین سیاسی اصلاح طلب مبنادار خط خود را از دبیر آن جدا کرده اند ، دبیری که در سال 88 علیرغم مخالفت بسیاری از اعضای اتحادیه ، با حمایت از کروبی ،  زخم بزرگ انشقاق را بر پیکره اتحادیه زد .

اما گردهمایی سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان نیز متاثر از همین انتقادات و دعواهای مجازی بود و احتمال داده می شد بخشی از این انتقادات و درگیری ها به فضای واقعی و متن این گردهمایی کشیده شود، البته انتشار عکسی از این گردهمایی شبیه یک لشکر شکست خورده و غیرمنسجم در یکی از کانالهای تلگرامی موجی از واکنش ها را به همراه داشت .

photo 2019 08 21 00 07 50

"محمد حسین علی اصغری خطاب به مدیر این کانال نوشت : ذهن خلاق جواد ، با این تحلیل، امروز آرزو کردم ای کاش آقا جواد عموزاد بجای خبرنگار، داستان نویس می‌شد. جناب عموزاد! تا به حال در جمعی نبودید که شخصی وارد شود و اکثر نگاه ها به سمت او برود ؟"

photo 2019 08 21 15 12 38

علی اصغری مدعی شد که این عکس زمانی گرفته شده که فرد مهمی وارد مجلس شد و همه به احترام او بلند شدند در حالیکه در چنین همایش هایی اگر شخصیتی وارد شود فقط چند ردیف جلو بلند شده و عقب ترها می نشینند وانگهی چرا برخی ها آن طرف و برخی ها این طرفی اند که باز هم نشان دهنده به محلی به مهمانی است که در حال وارد شدن است ( اگر بپذیریم که فردی آمد).

اما این جمله علی اصغری دقایقی بعد توسط یکی از حامیان اتحادیه و حاضرین در گردهمایی نقض شد . این فرد نوشت : جناب ذهن لشکر شکست خورده  ؛ این جمعیت نه برای سرود ایستاده نه برای صلوات ! بلکه توسط مجری برنامه سلامی دادن به امام  هشتم موسی الرضا ؛ که این هم محل اشکال است ، مگر چند تا بارگاه امام رضا(ع) داریم که عده ای آن طرفی و عده ای طرف دیگر سلام می دهند .

photo 2019 08 21 15 12 39

اما در خصوص دعوت از اعضا ؛ دبیر اتحادیه و اتاق فکرش!! با فهم این موضوع ، دست پیش گرفتند و دست به سهمیه بندی دعوت شوندگان زدند و به دروغ گفتند به دلیل اشتیاق و علاقه زیاد برای حضور در این گردهمایی مجبور به سهمیه بندی هستیم و با این تدبیر برخی مخالفین که احتمال می رفت در این گردهمایی شلوغ کنند یا حرفی علیه وی بزنند ، از گردونه حذف شدند .

درآمدهای اتحادیه خرج کجا می شود

مشکلات اقتصادی و نبود پول هم که نمی تواند مبنای درستی برای عدم دعوت از همه اعضای اتحادیه باشد چرا که اولا توی این دولت ، اینها اقتصاد خودشان را با استفاده از روابط محکم کرده اند ثانیا اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی استان گلستان 5 هکتار زمین کشاورزی دارد که بنا بوده درآمدهای آن در راه اسلام و انقلاب هزینه شود حال اینکه معلوم نیست کجا هزینه میشود و چه بسا در فتنه ۸۸ نیز از همین پولها هزینه شده است (هر چند گفته شده این زمین مصادره ایست) و از طرفی دو مغازه  زیر دفتر اتحادیه که لوازم ورزشی می فروشند ، متعلق به اتحادیه است که به دلیل موقعیت بسیار خوب دور میدان شهرداری گرگان اجاره خیلی خوبی هم بابت این دو مغازه دریافت می شود و گفته می شود که حتی کمربند فروشی زیر پله های دفتر اتحادیه نیز بابت اینکه از آنجا استفاده می کند ، اجاره می دهد .

در حالیکه فضای زیاد و خالی  پشت سر جمعیت وجود داشت تا چندبرابر این تعداد افراد دعوت شوند اما دبیر اتحادیه به همین مقدار محدود بسنده کرد تا از گزند حواشی احتمالی فرار کرده و این گردهمایی را با کمترین چالش سیاسی برگزار کند .

به گفته یکی از اعضای اتحادیه عمده این افراد هم به دلایلی چون دعوت بنیانگذاران اتحادیه که نفوذ بالایی در شهرستان و روستاها دارند  ،  و حضور فرزند شهید شیخ قربان قندهاری(سعید قندهاری)  در این مراسم و اینکه اعلام شده بود در این گردهمایی قرار است مقدمات انتخابات دبیری صحبت شود  و علی اصغری جای خود را به فرد دیگر بدهد ، و بسیاری از جوانان نیز با وعده های توخالی علی اصغری جهت اشتغال و مسائل شخصی شان آمدند و نمیدانند که علی اصغری فقط برای خود و نزدیکانش کار میکند نظیر اشتغال  دخترش در اداره کل بهزیستی گلستان   .

فریب بزرگ سخنرانی استاندار

همچنین به دروغ تبلیغات شد که دکتر حق شناس استاندار گلستان سخنران این گردهمایی است ، همین امر باعث شد تا برخی مدیران نیز خود را به این جلسه برسانند و این حربه دبیر بود تا برخی مدیران را با خود همراه سازد و با این وعده که این تشکل نزد استاندار صاحب نفوذ است از این مدیران امتیاز بگیرد .

در ادامه باید گفت ادعای حمایت از آرمانهای امام و مقام معظم رهبری هم یک سناریوی نخ نما شده است ، این جریان اگر تابع رهبری بود بایستی کروبی و موسوی را به دلیل ایجاد فتنه در سال 88 مورد سرزنش و انتقاد قرار می دادند که هنوز این کار را نکردند که هیچ ، بعضا از آنها حمایت هم می کنند وبرای رفع حصر آنها تلاش می کنند .

گفته میشود این روزها دبیر خودخوانده به شدت تحت فشار برای برگزاری انتخابات دبیری اتحادیه است و واهمه از عدم اقبال اعضا دارد و به شدت مقاومت میکند و سوال این است که با این همه شعار جوانگرایی از سوی ایشان چرا از خودشان شروع نمیکند و داوطلبانه دبیری را به جوانان این تشکل واگذار نمیکنند ! 

علی اصغری خوب میداند که پایان عمر سیاسی اش با رفتن از سمت دبیری اتحادیه فرا می رسد و به تبع آن قدرت و مانور سیاسی و فعالیتهای اقتصادی اش پایان خواهد یافت .

آقای علی اصغری دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را .....

photo 2019 08 21 15 12 36

photo 2019 08 21 15 12 41

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.