1398-05-27 10:05
2701
0
65014
مدیر آموزش و پرورش گرگان پاسخ داد؛

تحصیل 26000 دانش آموز در مدارس غیردولتی گرگان/ انتقال ساختمان اداری آموزش و پرورش به مدرسه استرآبادی موقتی است/ تهاتر زمین مدرسه طالقانی

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه 26000 دانش آموز در مدارس غیردولتی گرگان تحصیل می کنند گفت: انتقال ساختمان اداره آموزش و پرورش گرگان به مدرسه استر آبادی موقتی است.

به گزارش گلستان ما، بهجت تربتی نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 26 هزار نفر از دانش آموزان گرگان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند که 17 درصد از کل دانش آموزان این شهرستان هستند.

وی افزود: مدارس غیردولتی کمک کار خیلی جدی برای آموزش و پرورش هستند و سعی بر این است که علاوه بر آن از کمک های بیشتر خیرین در این حوزه بهره ببریم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه شهریه مدارس غیر دولتی براساس مصوبات وزارت آموزش و پرورش است و شهرستان دخالتی در آن ندارد، افزود: با توجه به شاخص های اعلامی نرخ شهریه ها تعیین می شود و ما بر اخذ شهریه و میزان کیفیت آموزشی و تربتی مدارس نظارت می کنیم.

تربتی نژاد به نرخ پوشش تخصیلی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به دلیل مهاجرت نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی به بیش از 109 درصد رسید اما در دبیرستان کمتر از این میزان بوده است.

IMG 5910

ثبت نام 94 درصد دانش آموزان ابتدایی برای سال جدید

وی ادامه داد: تاکنون حدود 94درصد دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس ثبت نام کرده اند و مابقی در حال ثبت نام هستند، بر اساس پیش بینی صورت گرفته امسال 8هزار و 357 دانش آموز کلاس اولی به مدرسه می روند.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال 600نفر از همکاران بازنشسته شدند، تاکید کرد: برای جبران این معلمان 170نفر درخواست استمرار خدمت داشتند و مابقی از طریق معلمان تمام وقت، استخدام معلمان حق التدریسی و معلمان پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی تامین شود و امسال در اول مهر کمبود معلم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به کسب رتبه های کنکور توسط دانش آموزان، گفت: امسال حدود 63 درصد رتبه ها به رتبه های زیر هزار افزایش یافته و از 55نفر به حدود 90نفر رسیده است.

تربتی نژاد ادامه داد: امسال گرگان رتبه 23 کشوری و رتبه 10منطقه 2 را در کنکور کسب کرده است.

وی با اشاره وضعیت مدارس تخریبی گرگان، گفت: در سال تحصیلی 97-98هشت مدرسه با 80کلاس درس به فضاهای آموزشی شهرستان گرگان اضافه شد و تا اول مهر در مجموع 6 مدرسه، سه مدرسه روستایی و سه مدرسه شهری نیز افتتاح می شوند.

تربتی نژاد اذعان کرد: از اعتبارات سال گذشته 60 درصد تخصیص یافت که رقم خوبی است و امیدواریم امسال نیز 8 مدرسه را  به مرحله افتتاح برسانیم.

وی پروژه های افتتاحی آموزش و گرورش گرگان در امسال را ، دبستان سجادیه، ساختمان فناوری و رشد، هنرستان  امام علی، (ع) و هنرستان  تربیت بدنی، روستای جعفر آباد  و کماسی بیان کرد.

اضافه شده 110 کلاس درس

مدیر آموزش و پرورش گرگان افزود: امسال به هیچ عنوان کلاس کانکسی نداریم، در مجموع 110 کلاس در سال 97-98 اضافه شد که با اضافه شدن 30تک کلاس، کلاس های کانکسی حذف شدند، اما همچنان حدود 30 در ثد از مدارس ما تخریبی و نیازمند تخریب و مقاوم سازی است.

وی سرانه آموزشی برای دانش آموزان را 2/5 مترمربع اعلام کرد و گفت: با توجه به تخریب و ساخت مدارس در سال های اخیر و تک شیف شدن و خروج دانش آموزان از مدارس غیر دولتی به دلیل مشکلات اقتصادی، تراکم دانش آموزی افزایش یافته است اما به مرورور با اضافه شدن کلاس ها تا حدودی این موضوع حل می شود.

انتقال  موقتی ساختمان آموزش و پرورش گرگان به مدرسه استرآبادی

تربتی نژاد در خصوص حواشی انتقال ساختمان آموزش و پرورش به مدرسه استر آبادی، بیان کرد: انتقال ساختمان آموزش و پرورش گرگان به مدرسه استرآبادی موقتی است و بعد از نوسازی ساختمان اداری از آنجا خارج می شویم.

وی ادامه داد: به دلیل پراکنده بودن ساختمان های اداری آموزش و پرورش که باعث پایین آمدن کیفیت خدمت رسانی به مراجعه کنندگان می شد تصمیم گرفتیم که فعلاً در این مدرسه مستقر شویم،با ساخت ساختمان جدید آموزش و پرورش از بر تجاری آن نیز برای در آمد پایدار استفاده خواهیم کرداما اکنون در حال رایزنی با سرمایه گذار هستیم.

تربتی نژاد درخصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان گفت: سیاست آموزش و پرورش بر این است که دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای سوق دهد و در برنامه ششم توسعه این رقم باید به 50درصد کل دانش آموزان برسد که اکنون این رقم 37درصد است.

IMG 5910

هزینه های هنگفت تامین تجهیزات هنرستان

وی به هزینه های هنگفت تامین تجهیزات هنرستان هم اشاره و خاطرنشان کرد: تجهیزات این مدارس گرانقیمت هستند و نمی توان هنرستان ها را بودجه فعلی تجهیز کردو این بخش را با برون سپاری به مراکز فنی و حرفه ای و کمک گرفتن از خانواده ها و خیرین تامین می کنیم.

به گفته تربتی نژاد ؛ تنها هنرستان شهید نصیری که یکی از بزرگترین هنرستان کشور هم محسوب می شود نیازمند15 میلیارد تجهیزات اولیه است که امیدواریم بتوانیم آن را با کمک خیرین تامین کنیم.

وی اضافه کرد: ددر سل گذشته بالغ بر 150 میلیون تومان به مدارس تزریق شد و همین مقدار نیز خود مدارس از طریق مشارکت های مردمی تامین کرده اند.

اجرای طرح روستا مرکزی به منظور کاهش ترک تجصیل

تربتی نژاد طرح روستا مرکزی به منظور کاهش ترک تحصیل اعلام کرد و گفت: 4 ممدرسه در غرب و یک مدرسه در شرق گرگان را برای این منظور اختصاص دادیم و ایاب ذهاب دانش آموزان نیز برعهده آموزش و پرورش و رایگان بود.

IMG 5911

تهاتر زمین مدرسه طالقانی

تربتی نژاد افزود: زمین آموزش و پرورش جنب فرمانداری(مدرسه طالقانی قدیم) نوستالوژی خانواده های گرگانی بوده و مذاکراتی در خصوص تهاتر آن با شهرداری انجام شده است اما هنوز نهایی نشده است.

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: برای ایجاد در آمد پایدار استفاده تجاری از قسمتی از مدار س 11 مدرسه را معرفی کردیم که با بررسی کمیسیون ماده 5 تعیین تکلیف خواهند شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.