1398-04-18 07:02
522
0
64238
گزارش؛

ناگفته‌های «مناف هاشمی» از سهم‌خواهی یک نماینده در گلستان

«مناف هاشمی» با بیان ناگفته‌های جالب توجه درباره سهم‌خواهی یکی از نمایندگان مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، نسبت به اظهارات این نماینده در نامه اخیرش به وزیر کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، کمتر از یک ماه گذشته و در تاریخ 24 خردادماه سال جاری، «نورمحمد تربتی‌نژاد» نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به وزیر کشور درباره انتخاب «هادی حق‌شناس» با عنوان استاندار غیربومی، انتقاد کرد.

 وی همچنین در این نامه گریزی به گذشته و انتخاب «مناف هاشمی» به عنوان استاندار وقت زده و بیان کرد در آن زمان نیز با وجود ارائه نظرات مشورتی نمایندگان مبنی بر انتصاب فرد واجد شرایط بومی، دولت محترم ایشان (سیدمناف هاشمی) را منصوب و نمایندگان مردم نیز نهایت همکاری و حمایت خود را از تصمیم دولت به عمل آوردند اما شاهد بودیم ایشان از همان ابتدا تعهد کافی به استان نداشته و هر روز در پی ارتقا خود در سطح ملی و انتقال به تهران بودند و حتی از استقرار خانواده خود به گلستان امتناع کرده و به صورت پروازی در استان مدیریت می‌کردند.

«تربتی‌نژاد» در بخش دیگری از این نامه با اشاره به جریان سیل اخیر در استان گلستان بر این نکته تاکید داشته که در جریان حادثه سیل «سیدمناف هاشمی» محل خدمت خود را ترک کرده و به خارج از کشور سفر کرد و با واگذاری مسوولیت به معاون خود (میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان) که از کارآمدی و توانمندی کافی در مدیریت بحران برخودار نبود باعث تنها گذاشتن مردم استان و شهرستان آق‌قلا و وارد آمدن خسارت شدید اقتصادی به استان به خصوص شهرستان مذکور شد.

وی همچنین در بخش‌های دیگر این نامه انتقادات تندی نسبت به انتخاب «هادی حق‌شناس» استاندار جدید گلستان بیان کرد که تصویر این نامه را در ذیل می‌بینید.

* اینکه سیدمناف هاشمی بدون نظر اجماع نمایندگان استان در هیئت دولت رای اعتماد گرفته خلاف حقیقت است

اما «سیدمناف هاشمی» استاندار سابق گلستان در واکنش به این نامه «نورمحمد تربتی‌نژاد» نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی پرده از اتفاقات خاص در زمان انتصابش برداشته و به خصوص بر سهم‌خواهی «تربتی‌نژاد» اشاره کرده است.

«سیدمناف هاشمی» در این نامه خطاب به «نورمحمد تربتی‌نژاد» نوشت: همانطور که مطلع هستید از تاریخ سوم فروردین ماه 1398، توفیق خدمت برای مردم عزیز استان گلستان به خاطر جوسازی عده‌ای فرصت‌طلب که با جعل اخبار، تهمت‌ها و دروغ‌ها در فضای مجازی توسط شبکه‌های معاند داخلی و خارجی از اینجانب سلب شده است.

از آن زمان تاکنون تنها بنابر توصیه مسوولان عالی رتبه کشور، احترام به خون شهدا و حفظ وحدت اقوام که از توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری است و تاکنون نیز با محوریت آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه به نحو احسن حفظ شده، با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکردم و خود را سرباز نظام دانسته و می‌دانم.

هاشمی در ادامه با اشاره به 6 ادعای خلاف واقع در نامه «نورمحمد تربتی‌‌نژاد» و محفوظ دانستن حق خود در مراجع قضایی و نظارتی برای تنویر افکار عمومی به نکاتی اشاره کرد.

هاشمی درباره این نکته که سیدمناف هاشمی بدون نظر اجماع نمایندگان استان در هیئت دولت رای اعتماد گرفته بیان کرد: این مطلب خلاف حقیقت است و اینجانب پس از اخذ نظر اکثر نمایندگان و کسب نظر مثبت از نماینده محترم ولی فقیه در استان و جلسه مشترک با ایشان، با افتخار و با انگیزه بالا به عنوان خادم مردم استان گلستان دوره مسوولیتم را شروع کردم.

* جنابعالی فقط به دنبال سهم‌خواهی بودید و کوچک‌ترین اثرگذاری از شما در توسعه شاخص‌های استان ندیده‌ام

در ادامه این مکتوبه آمده است: ادعا کردید که به عنوان نماینده مردم گرگان و آق‌قلا نهایت همکاری را با اینجانب داشته‌اید که این مطلب نیز ادعای صحیحی نیست؛ جنابعالی فقط به دنبال سهم‌خواهی بودید و کوچکترین اثرگذاری از شما در توسعه شاخص‌های استان ندیده‌ام و از روزی که اینجانب احراز صلاحیت فرزند شما را به دلایل قانونی به عنوان شهردار کردکوی تائید نکردم و نیز فردی که توسط یکی از نمایندگان دیگر به عنوان فرماندارآق‌قلا معرفی شده بود را نیز موافقت نکردم، از فرصت پیش آمده بعد از سیلاب 26 و 27 اسفندماه به دلیل عدم حضور دو روزه اینجانب (به علت مرخصی استحقاقی و قانونی) و نیز درز اخبار مربوط به مسوولیت جدید و ملی اینجانب، با جوسازی عمومی و نیز تخریب نماینده عالی دولت نزد همکاران اداری، ظلم و بی‌انصافی بزرگی روا داشتید که به طور قطع رفتار شما که در پیشگاه خداوند متعال و ملت قسم یاد نموده‌اید، توسط مردم شریف استان گلستان بدون پاسخ نخواهد ماند.

محسن تربتی نژاد

سیدمناف هاشمی در ادامه این مکتوبه درباره ادعای «تربتی‌نژاد» در خصوص نداشتن تعهد کافی «هاشمی» تاکید کرد: غیرمنصفانه ادعا کرده‌اید که بنده تعهد کافی در مسوولیت نداشته‌ام که در این زمینه شواهد کافی است تا افکار عمومی و مردم شریف استان گلستان نسبت به نادرست بودن ادعای واهی شما پی ببرند.

*مبارزه و برخورد با فساد ریشه‌دار 39 ساله کسری گندم در گلستان

شاخصه‌های توسعه استان همچون کارآفرینی و اشتغال رتبه اول کشور در سال 1397 کسب کرد؛ رونق تولید که در پیام نوروزی سال 1398 مقام معظم رهبری به عنوان اصلی‌ترین دغدغه کشور مطرح شد در سال گذشته استان گلستان رتبه سوم کشور را کسب و نرخ بیکاری استان از 13.6 به زیر 10 رسید و در 18 ماه تلاش اینجانب و همکارانم بالغ بر 50 هزار اشتغال در اداره کل کار استان ثبت شد.

یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و کارهای عمرانی گلستان در سال 1395 در سفر رئیس جمهور محترم و در هفته دولت و در دهه فجر در سال 1397 به 10 هزار میلیارد تومان (10 برابر) رسید.

تفاهمنامه‌های امضا شده با بخش خصوصی، نهادها، بنیاد مستضعفان، بانک‌ها، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، کمیته امداد و بهزیستی در حضور رئیس جمهور از مرز 20 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

با مداخله مستقیم اینجانب، هیچگونه کسری گندم در استان به ثبت نرسید

مبارزه و برخورد با فساد ریشه‌دار 39 ساله کسری گندم در گلستان که مورد توجه رئیس جمهور محترم قرار گرفت؛ در این خصوص در سال 1397 با نظارت انجام گرفته و مداخله مستقیم اینجانب، هیچگونه کسری گندم در استان به ثبت نرسید.

صادرات سال 1397 گلستان 46 درصد نسبت به سال 1396 افزایش و تولیدات میگو در محروم‌ترین نقطه گلستان نسبت به سال قبل خود 70 درصد رشد داشته است.

امکان گردشگری و بومگردی از 15 مرکز به 150 مرکز در سال 1397 رسیده و در سال 1396-1397 به تنهایی گلستان با کمک برادر خوبم آقای مهندس سعیدی‌کیا (رئیس بنیاد مستضعفان) 50 درصد اسناد بنیاد علوی کشور تحویل عزیزان تراکمه در این استان شد که مورد توجه و تقدیر دفتر مقام معظم رهبری در اسفندماه سال 1397 قرار گرفت.

در زمان مسوولیت اینجانب بیشترین ارتقا و جایگاه و توجه اقوام، جوانان و بانوان انجام گرفت و دکتر روحانی رئیس جمهور در سفر به گلستان به این مطلب اذعان کردند.

موارد فوق و مجوز پارک پسماند و مجوز جزیره آشوراده و ده‌ها مجوز دیگر به واقع بی‌تعهدی محسوب می‌شود؟

* ادعای پروازی خطاب کردن «مناف هاشمی» توسط «تربتی‌نژاد» کذب محض است

«مناف هاشمی» درباره پروازی خطاب کردنش توسط «تربتی‌نژاد» در نامه ارسالی به وزیر کشور، تاکید کرد: این مطلب کذب محض است، بنده به جز روزهای دوشنبه و مواقعی که ضروری بوده تا امور استان را پیگیری نمایم، به تهران سفر می‌کرده و در غیر اینصورت تمام ایام هفته را در شهرستان‌ها و مرکز استان حضور داشتم، اینجانب بسیاری از جلسات و بازدیدها را حتی در ایام تعطیل و روزهای جمعه نیز انجام می‌دادم که مدیران دستگاه‌های اجرایی و همکارانم در استانداری شاهد هستند.

وی درباره مطلب «تربتی‌نژاد» درخصوص سفرش به خارج از کشور متذکر شد: اینکه شما در نامه فوق اعلام کردید در حین سیلاب استان را ترک کردم، خلاف حقیقت است، بنده و همکارانم از 24 اسفندماه 1397 تا یکم فروردین سال جاری به شکل شبانه‌روزی در آماده‌باش کامل بودیم و با کمک همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی، اعضای شورای تامین، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و هوشیاری مردم در اسفندماه در بزرگترین سیلاب ثبت شده در تاریخ گلستان، در جاده خوش‌ییلاق و گنبدکاووس و نقاط دیگر استان هیچ تلفات انسانی نداشته‌ایم؛ افکار عمومی و مردم گلستان و ایران می‌دانند در سال‌های گذشته و در سیلاب‌های کوچکتر از این در استان گلستان ده‌ها نفر کشته داشته و به طور قطع رجوع به آمار در این زمینه ادعای اینجانب را اثبات می‌کند.

* با اجازه وزیر کشور با تعیین جانشین به مرخصی استحقاقی رفتم

هاشمی درباره علت و چگونگی انجام سفرش به خارج از کشور گفت: اینجانب به علت پیش‌بینی‌های غلط و دریافت اطلاعات نادقیق توسط دستگاه‌های ذیربط دال بر عبور از وضعیت بحرانی، چهار روز بعد از سیلاب بزرگ اول، با اجازه وزیر محترم کشور و تعیین جانشین به مرخصی استحقاقی رفته بودم که بعد از اطلاع از وضعیت آبگرفتگی‌های بعد از سیلاب، سفرم را لغو و کمتر از 48 ساعت به محل ماموریت بازگشتم.

وی بیان کرد: همچنین در نامه فوق جانشین اینجانب آقای مهندس غراوی را فردی ناکارآمد خطاب کردید که باید عرض کنم ایشان به اندازه سابقه خدمت جنابعالی در سمت‌هایی مانند معاون عمرانی استان‌ها، استاندار و یا معاون وزیر بوده که فقط به عشق خدمت به هم استانی‌های خود و اصرار اینجانب، پیشنهاد را پذیرفت و به عنوان معاون عمرانی و جانشین اینجانب انجام وظیفه کرد که جا دارد از این طریق از زحمات ایشان و همه مدیران و کارکنان استانداری و دستگاه‌های اجرایی در 18 ماه همکاری با اینجانب تقدیر و تشکر کنم.

هاشمی در پایان تاکید کرد: امیدوارم صداقت، انصاف و خدمت را از زندگی بزرگان دین و شهدا یاد بگیریم و برای مقام‌های دنیایی و منافع شخصی به آسانی با آبروی یک مسلمان بازی نکنیم؛ از خداوند متعال برای خود و جنابعالی عاقبت‌بخیری طلب می‌کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.