1398-04-17 10:09
1569
0
64212
مسئولان آموزشی و فرهنگی مطرح کردند؛

سهم ناچیز گلستان در آموزش هنرهای زیبا/ کوچ هنردوستان از استان/تاسیس هنرستان ضرورت دارد

سهم گلستان در آموزش هنرهای زیبا بسیار پایین است  و برای تاسیس هنرستان  باید اهتمام جدی صورت گیرد.

به گزارش  گلستان ما؛ احسان گوهری راد درباره تاسیس تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا در  نشستی تخصصی در گرگان اظهار کرد:  ارتباط و تعامل آموزش و پرورش با اداره کل ارشاد از قبل وجود داشته و با توجه به سیاست های افزایش توازن و مهارت آموزی در کشور، تاسیس هنرستان هنرهای زیبا را جزو اولویت های برنامه این اداره کل قرار گیرد و از دیگر دستگاه های اجرایی نیز می خواهیم تا تاسیس این هنرستان ها در کنار آموزش و پرورش باشند.

وی افزود: با توجه به اشباع شدن رشته های خدمات در استان و توسعه رشته های هنری با توجه به 16 قوم  مختلف در این استان، تاسیس این هنرستان ها  فرصتی مناسب برای شکوفایی استعداد دانش آموزان این منطقه است که زمینه های شغلی و کارآفرینی را برای فارغ التحصیلان این رشته در استان خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: شرط تاسیس هنرستان های هنرهای زیبا، طرح مساله در شورای آموزش و پرورش استان و انعقاد تفاهم نامه بین دو دستگاه آموزش و پرورش و ارشاد است.

رشته های هنری وابسته به ارشاد در استان وجود ندارد

عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هم دراین باره بیان کرد: تاکنون استان گلستان هنرستان هنرهای زیبا نداشته است و چه بسیار خانواده ها که مجبور به کوچ از این استان با توجه به علایق فرزندانشان شده اند.

 کشمیری با بیان اینکه رشته های هنری وابسته به ارشاد در استان وجود ندارد، دو طرح فرهنگ یار و مشارکت های هنری در کانون های فرهنگی هنری را پیشنهادکرد و گفت: در رابطه با ظرفیت هایی که در اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی وجود دارد نیروی انسانی متخصص به اندازه کافی در استان موجود  است و با توجه به اقوام مختلف نیاز توسعه رشته های هنری حتی در سطح دانشگاهی امری مهم است.

کمبود فضا و تجهیزات رشته های هنری دراستان

ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش گلستان، با اشاره به ضرورت ایجاد رشته های هنری وابسته به ارشاد اظهار کرد: در حال حاضر 24 استان در کشور، هنرستان هنرهای زیبا دارند و از اداره کل ارشاد تقاضا داریم تا تاسیس این هنرستان ها را در اولویت قرار دهد. 

وی ضمن ارائه گزارشی از فارغ التحصیلان رشته های هنری و میزان بازار کار برای این هنرجویان گفت: جای این فرصت در استان ما خالی است و سهم آموزش های استان گلستان در زمینه های هنری بسیار پایین بوده و توسعه آن  جزو سیاست های اداره فنی و حرفه ای و کاردانش است.

حاجیلری افزود: کمبود فضا و تجهیزاتی که رشته های هنری نیاز دارند چالشی بزرگ در راه اندازی این رشته ها می باشد و از آنجا که رشته های هنری  وابسته به ارشاد شامل موسیقی –نوازندگی و ساز ایرانی، موسیقی – نوازندگی و ساز جهانی، سینما و نمایش می باشد که نبود این رشته ها در استان موجب انتقال هنرجویان علاقمند به استان های دیگر شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.