1398-04-15 04:35
851
0
64165
معاونت اجتماعی سپاه نینوا:

امروز سخت ترین کار ازدواج جوانان است / ایجاد دهکده سلامت در استان گلستان

معاونت اجتماعی سپاه نینوا گفت: ازدواج آسان در حد شعار مانده امروز سخت ترین کار برای جوانان ازدواج است.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، حجة الاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی معاونت اجتماعی سپاه نینوا گلستان صبح امروز در دیدار با مدیر و اعضای موسسه حس برتر زندگی اظهارکرد: آمارهایی که از اعتیاد وجود دارد نشانگر این است که اعتیاد برای سن خاصی نیست برای همه سنین مخرب و خطرناک است.

معاونت اجتماعی سپاه نینوا با بیان اینکه امروزه مواد مخدر از حالت صنعتی بودن فراتر رفته عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما مواد مخدری به نام "فلاکا" رواج پیدا کرده که حرارت بدن را به شدت افزایش می دهد که چینی ها به آن زامبی می گویند که در فضای مجازی خیلی آسان و ارزان قیمت بدست افراد می رسد. کسانی هم که در این زمینه فعالیت می کنند و سعی در مقابله آن دارند هیچ گونه حمایتی از هیچ دستگاهی نمی شود.

ریاحی افزود: معاونت اجتماعی امسال زمینه و برنامه های مناسبی برای کودکان کار تدارک دیده تا برای آنها رفاه مناسبی فراهم نماید. متاسفانه آمار زیادی از سوءاستفاده جنسی این کودکان وجود دارد و اینها قطعاً در آینده دچار برخی بیماری جسمی و جنسی و دچار آسیب اجتماعی و در نهایت به عنوان یک بزه اجتماعی تبدیل می شوند.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از محله های در معرض خطر شهرستان ها ادامه داد: برای نقاطی از شهرستان ها و حاشیه نشین ها برنامه هایی برای رفع محرومیت و اشتغال زایی تهیه شده تا محرومیت و نیازهای مردم را به حداقل برسانیم.

وی ضمن گلایه از آماری که از ثبت احوال از ازدواج و طلاق منتشر می کند خاطر نشان کرد: وقتی آماری از ازدواج و طلاق اداره ثبت احوال کشور منتشر می کند می گوید آمار طلاق ما توقف پیدا کرده، ولی اینکه سن ازدواج بالا رفته یا نه چیزی نمی گوید. وقتی ازدواج کمتر شود از آن طرف قطعا آمار طلاق کمتر و یا متوقف می شود. در حال حاضر ازدواج آسان در حد شعار شده در صورتی که در واقعیت ازدواج یکی از سخت ترین کارهای جوانان شده است.

معاونت اجتماعی سپاه نینوا با بیان اینکه در استان ۲۳ محله های کم برخوردار وجود دارد تصریح کرد: محله هایی مثل اوزینه، انجیراب، کوی عرفان و ... محله هایی هستند که مغفول مانده اند. سال گذشته در کوی محتشم به بهانه کار فرهنگی، شهرداری پله های محله هایی را رنگامیزی کرد که باعث اعتراض افراد آن محله شده که افرادی با اوضاع بسیار بد فقط برای سلفی گرفتن به اینجا می آیند که هیچ دردی از اهالی آن منطقه نخورده است. این چه کمکی برای مردم بود.

ریاحی تاکید کرد: امسال خوشبختانه توانستیم جزء یکی از ۱۰ استانی باشیم که مجوز تاسیس یک دهکده سلامت را بگیریم. مساحت زمین به وسعت ۷۰۶۰ متر مربع را تهیه کردیم و تقریبا حدود ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه گرفتیم تا این دهکده برای 400 معتاد راه اندازی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در دهکده سلامت به هیچ وجه از داروی شیمیایی استفاده نمی شود بیان کرد؛ سم زدایی در این دهکده کاملاً سنتی انجام می شود و عوارضی نخواهد داشت.

ریاحی در پایان گفت: ما بیشترین آمار طلاق رو در سن پیش دانشگاهی داریم تا مقطع فوق دیپلم به طور مثال در سال ۹۶ تعداد۱۲۴۰ طلاق در این سن داشتیم و حدود ۳۴۲ نفر در سن لیسانس داشتیم که البته این هم به نسبت جمعیتشان خیلی زیاد است پس سن خیلی ملاک اصلی این زمینه نیست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.