1398-03-23 04:42
1663
0
63841
به قلم داود خاندوزی؛

هفت‌خان رستم پیشروی استاندار جدید گلستان / ادای حق مردم سیل‎زده نخستین گام «حق‎شناس»

استاندار گلستان برای اثبات خود باید هفت‌خان رستم را در گلستان پشت سر بگذارد.

به گزارش گستان ما ؛ بالاخره کلید استاندار گلستان درحالی‌که مخالفت‌های زیادی برای انتخاب استاندار غیربومی وحود داشت به دست «حق‌شناس» افتاد و حال باید برخورد سیاسیون مخالف را با استاندار غیربومی در روزهای آینده بررسی کرد.

شاید در بین مجموعه مدیریتی کشور استاندار گلستان شدن را باید سخت‎ترین کار دانست، «هادی حق‌شناس» که از بنادر گیلان دل کنده و دل به دریای استان گلستان زده به‌زودی بر عرشه استانداری گلستان ناخدایی خواهد کرد و باید بداند که دریای پرتلاطم استان گلستان در چه شرایطی جوی قرار دارد.

زخم‌های سیلاب بر چهره استان گلستان هنوز در پساسیل باقی‌مانده و مردم زخم‌خورده از خشم طبیعت، اعمال کاری و ترک فعل مسئولان انتظار دارند حضور استاندار التیامی بر دردهایی آنها باشد.

خان اول؛ استاندار گلستان را شاید موضوع رسیدگی بر سیل‌زدگان که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرارگرفته و تکلیف را برای هر سرباز انقلابی که بنا باشد بر استان گلستان حاکمیت کند مشخص کرده باید دانست و حق‌شناس باید حق مردم درد دیده ترکمن را در نخستین گام ادا کند.

قطعاً عملکرد استاندار جدید گلستان بر رسیدگی به موضوع سیل‌زدگان نخستین خانی است که مردم می‌توانند استاندار جدید را بهتر بشناسند.

خان دوم؛ استاندار گلستان ایجاد نظم درمجموع آشفته استانداری و دستگاه‌های اجرایی است که به نظر می‌رسد این بی‌نظمی به دلیل اعمال‌نفوذ نمایندگان مجلس تا وابستگان به قدرت پایتخت‌نشینان است.

پای خیلی‌ها در کفش استاندار است

کمتر تغییری است که در استان بر اساس پیگیری یکی از نمایندگان و یا سیاسیون احزاب در استان نباشد و این مهم نشان می‌دهد پای خیلی‌ها در کفش استاندار گلستان است و قطعاً این‌گونه امتیازها خارج از حوزه خدمت صادقانه و مردمی قرار دارد و شاید این گام بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین اقدام باشد که استاندار گلستان باید حتی با پرداخت هزینه آن را بردارد و آن را به یک رفتار تبدیل کند.

خان سوم؛ استاندار جدید گلستان را احیای آبروی ازدست‌رفته باید دانست که برخی سیاسیون اقتصادی استان این هزینه را به وجود آوردند.

موضوعاتی مثل منطقه آزاد اینچه‌برون، بندر خشک، کریدور آسیای میانه، کارخانه فولاد، مرکز بزرگ تجاری شمال کشور، بندر خواجه نفس، پروژه گردشگری آشوراده که از ابتدای دولت بارها و بارها به‌عنوان وعده تیتر رسانه‌های استان شده ولی مثل طبل توخالی تنها مردم صدایش را شنیدند و در عمل مسئولان نتوانستند به وعده‌های خود جامه عمل بپوشانند.

خان چهارم؛ استاندار جدید گلستان را باید افزایش مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مدنی جامعه جوانان و ورزشکاران دانست، موضوعی که به دلایل زیادی مثل ضعف مدیریتی، اقدامات نمایشی و حتی رسانه‌ای، بها ندادن به جوانان و بانوان و... به وجود آمده و باعث شده که بخش زیادی از ظرفیت‌های مدنی جامعه خانه‌نشین شود.

از سویی استاندار گلستان باید در صدد استفاده از ظرفیت اقوام زیرک و توانمند باشد چراکه با توجه به شرایط موجود در حوزه اشتغال و اقتصاد آن چیزی که می‌تواند تمامی اقدامات مسئولان را به چالش بکشد ناامیدی و ناامنی در جامعه است.

خان پنجم؛ استاندار جدید مبارزه با غول هفت‌سر فساد، رانت و ویژه بینی‌ و بریدن دست سودجویان از برخی پروژه‌ها و طرح‌ها است، استاندار گلستان باید بداند که مردم سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تحمل می‌کنند ولی تحمل نابرابری‌ها را ندارند.

اگر تسهیلاتی وجود دارد باید مسئولان در آخر صف عرضه و مردم به‌ویژه مردم آسیب‌پذیر در اولویت این تسهیلات قرار گیرند.

بنابراین انتظار زیادی نیست که موضوعاتی مثل واگذاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان به بخش مردمی، فرار سرمایه‌گذاران، موضوع پتروشیمی و... در دستور کار استاندار جدید باشد.

خان ششم؛ استاندار گلستان ایجاد عدالت اجتماعی و تحقق موضوعی مثل حقوق شهروندی است، چطور می‌شود بخشی از مردم گلستان حتی در ۷ کیلومتری گرگان مثل روستاهای پایین‌دست هاشم‌آباد از سرویس بهداشتی آب بخورند درحالی‌که ساختمان استانداری از بلندی‌های این روستاها به‌خوبی دیده می‌شود.

چطور می‌شود مردمانی مثل مناطق مراوه‌تپه که بزرگ‌ترین شهرستان استان را در اختیاردارند کم برخوردارترین مردم استان باشند و یا گمیشانی که تنها زیبایی سرمایه‌گذاری‌ها را می‌بینند ولی جزو محروم‌ترین شهرهای کشور لقب می‌گیرد.

پشت چنین موضوعاتی است که آسیب‌های اجتماعی طلاق، بزهکاری، اعتیاد و حاشیه‌نشینی و... قرار می‌گیرد.

خان هفتم؛ استاندار جدید را مدیریت استان برای برگزاری انتخابات باید برشمرد، در سال‌هایی پایان کار دولت تدبیر و امید و در شرایط حساس رفتار مسئولان برگزاری انتخابات می‌تواند منجر به افزایش مشارکت‌های اجتماعی ختم شود و این گام نشان می‌دهد که در این مدت استاندار نمره قبولی از مردم گرفته است یا خیر.

مردم استان گلستان پیش‌از این مشارکتی ۷۸.۷ درصدی را به ثبت رساندند و این مهم نشان داد که نگارستان ایران و استان اقوام پویا و زنده است و سرنوشت کشور برای مردم این استان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

البته پاسخگویی به مردم، حل مشکلات بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور و ایجاد هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم برای جبران گپ تاریخی عقب‌ماندگی‌ها مردم استان جزو وظایف استاندار می‌دانند.

حال باید دید امروز در زمانی که استان گلستان نیاز به رستم دستان برای حل مشکلات خود دارد آیا  هادی حق‌شناس» می‌تواند از پس این ماموریت بر بیاید یا خیر./ شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.