1398-03-03 10:36
601
0
63440
ائمه جمعه استان گلستان:

خرمشهر گواه ایستادگی امروز نهضت مقاومت است/ زد وبند برای کشور سم است

خرمشهر گواه ایستادگی امروز نهضت مقاومت است. رزمندگان ما با آزادسازی خرمشهر عزیز دهان همه دشمنان را خرد کردند.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: شب قدر قلب ماه مبارک رمضان و برتر از هزار شب است.

وی افزود: امشب شب نوزده ماه مبارک رمضان است، شبی که در سال 40 هجری قمری وجود مقدس مولا علی علیهم‌السلام در سحرگاه به دست ابن ملجم مرادی ضربت خود و بعد به شهادت رسید.

خطیب جمعه گالیکش گفت: ماه مبارک رمضان فضائل بسیاری دارد، ماه مغفرت، رحمت، مقدرات و قرآن است. شب نوزدهم شب تقدیر، شب بیست و یکم شب بستن و تعین و اِحکام و شب بیست و سوم شب حتمی شدن و امضای آن است.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: حضور گسترده‌تر در مساجد و تکایان در شب‌های قدر، رعایت حجاب و عفاف و دوری از مزاحمت برای دیگران، تقویت وحدت مسلمین، حضور در دسته روی روز شهادت حضرت علی علیهم‌السلام، برگزاری افطاری‌های ساده و حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به مبانی و منطق رهبری در رویارویی با دشمن گفت: رهبری در طول سال دائماً به جامعه بصیرت دهی می‌کنند، برای ملت ایران اسلامی و جهان اسلام، بیانات داهیانه رهبر انقلاب اسلامی بهترین بیانات بوده و هست برای کسانی که روی کره زمین زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سال‌هاست جلسات رمضانیه برگزار می‌کنند گفت: مبارزه با دشمنان، تقویت جبهه مقاومت، تقویت معنویانت، توجه به نسل جوان و ساختن نیروی انسانی باتقوا و مجرب ازجمله برکات این جلسات است.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به دیدار اخیر رمضانیه رهبری با دانشجویان گفت: دانشجویان در این جلسه مشکلات کشور را مطرح کردند و رهبری فرمودند: اگر آنچه در خصوص برجام توضیح دادم به‌طور کامل اجرا می‌کردند اتفاقات امروز نمی‌افتاد. دانشجویان و همه جوانان زمینه را برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب الهی آماده کنند.

به گفته حجت‌الاسلام دلبری، وقتی مخاطب قرار دادن جوانان در گام دوم انقلاب، آتش به اختیار قرار دادن جوانان، موتور محرکه قرار دادن جوانان از سوی رهبری را کنار هم قرار دهیم توجه ویژه رهبری به جوانان . نتیجه خوبی خواهیم رسید.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به اینکه خرمشهر گواه ایستادگی امروز نهضت مقاومت است گفت: سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر پس از 578 اسارت در جریان عملیات بیت‌المقدس در سال 61 است که به‌روز مقاومت و ایثار نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: رزمندگان ما با آزادسازی خرمشهر عزیز دهان همه دشمنان را خرد کردند. ملت هم ایستادند و با پشتیبانی مقاومت را به نتیجه رساندند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به هفتم خردادماه روز قانون و هفته مجلس ضمن تقدیر از زحمات نمایندگان مجلس گفت: متأسفانه نمایندگان در برابر مشکلات کشور و برجام آن‌طوری که انتظار مردم و ملت بود عمل نکردند و از جایگاه رأس خود تنزل کردند.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به هفته بدون دخانیانت در خردادماه گفت: امروزه سرگرمی‌های کاذبی سر راه جوانان ما مانند سیگار مواد مخدر و فضای مجازی مسموم جوانان را از ما گرفته و جامعه را دچار مشکلات بسیاری کرده که باید مسئولین در این رابطه کاری کنند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به آغاز برداشت محصول از کشاورزان خواست تا دادن زکات محصولاتشان را فراموش نکنند.

افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید شفاف‌سازی کنند

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار داشت: امروز روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر است، این شهر 578 روز در دست متجاوزان بعثی بود و رزمندگان دلیر اسلام با دست خالی در برابر ابرقدرت‌هایی که با صدام بودند با ایمان ایستادند و در عملیات بیت‌المقدس این شهر آزاد شد.

امام‌جمعه گرگان: افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید شفاف‌سازی کنند/ زد وبند برای کشور سم است

وی تصریح کرد: امشب نخستین شب از لیالی قدر است و مسلمان این شب را محترم می‌شمارند و این شب مقدرات انسان است که مسلمانان با دل و قلبی پاک به مجالس می‌آییم و برای خودمان و دیگران دعا می‌کنیم، چون نشانه منتظران امام الزمان(عج) باید همه دنیا را ببینیم و برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال نسل جوان دعا کنیم.

خطیب جمعه گرگان با اشاره به هیاهویی که در منطقه راه انداختند که آمریکا مصمم شده با ایران بجنگد و دیگران هم همراه شدند و جو ملتهبی را راه انداختند، اظهار داشت: دشمنان انقلاب دنبال این بودند که ایران یا باید جنگ کند یا مذاکره و شماره تلفن اعلام کردند و تقریبا جنگ را قطعی می‌دیدند و در مقابل این افراد رهبر انقلاب فرمودند که ما 3 راه بیشتر نداریم جنگ، مذاکره یا مقاومت، جنگ که امکان‌پذیر نیست چون آمریکا در منطقه قبلا امتحان کرده و نتیجه نگرفته و مذاکره هم که سم است چرا که طرف مقابل مرد نبوده و سر حرف خودش نیست و مذاکره هم معنی ندارد و تنها راه مقاومت است، چرا که ما 40 سال نتیجه این مقاومت را دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه با موضع رهبر معظم انقلاب که مقاومت بود ترامپ عقب‌نشینی کرد، افزود: اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا به عراق رفت و گفت ما دنبال جنگ نیستیم ما مذاکره می‌خواهیم و مقاومت سبب عقب‌نشینی این قلدر شد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به هفتم خرداد روز مجلس خاطرنشان کرد: از نظر قانون اساسی مجلس جایگاه ویژه‌ای دارد و نظارت و مبارزه با فساد از وظایف آن است، آیا مجلس به این وظیفه عمل کرده است یا نه، متاسفانه اصل 44 که خصوصی‌سازی است درست انجام نشده، مثلا شرکت‌ها به فروش رسیده اما به قیمت واقعی نبوده و این کارها درست مقابل اصل خصوصی‌سازی انجام شده و نظارت بر این کارها برعهده مجلس بوده است که به این مسئله پرداخته نشده و مجلس کوتاهی کرده و انتظار از مجالس، تحقیق و تفحص و نظارت بوده که انجام نشده است.

وی تصریح کرد: در آینده نزدیک انتخابات داریم، افرادی که وارد مجلس می‌شوند باید شفاف‌سازی کنند و زد وبندها برای کشور سم است‌.

همبستگی مردم و نیروهای مسلح منجر به آزادی خرمشهر شد

امام جمعه موقت گنبدکاووس در سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر پس از 2 سال در سوم خرداد با همبستگی مردم و نیروهای مسلح و راهبری حضرت امام(ع) حادثه ای بزرگ را رقم زد.

حجت الاسلام علی حکیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به این مطلب ا ز بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یک طرحی که ترسیم کلی از گذشته ، حال و آینده انقلاب را دارد ، یاد کرد.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته به تاسی از سخنان مقام معظم رهبری بر نقش محوری جوانان و لازمه حرکت بانشاط و مطالبه گر و به دور از افراط و تفریط در این مسیر تاکید کرد.

وی اضافه کرد: توجه حضرت آقا به جوانان گویای این واقعیت است که آینده ما دست جوانان ماست ، جوانی که در کنار علم ، به دنبال تعهد و تخصص نیز باشد.

حجت الاسلام حکیمی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند امورز مشکل ما از قانون اساسی نیست بلکه مشکل کارگزاران است نه ساختار و باید برای اصلاح آن تلاش کرد.

وی از حرکت های جهادی جوانان به عنوان مصداقی خوب و درست از مطالبه گری و خدمت یاد کرد و گفت: این حرکت ها نمونه ای از حرکت های آتش به اختیار است که مود تاکید مقام معظم رهبری نیز هست.

امام جمعه موقت گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش بیانیه شواری امنیت ملی کشور نیز اشاره کرد و گفت: هر چند تا کنون افتان و خیزان رفتار می شد اما ورود ریاست جمهوری و موضع رسمی و تعیین تکلیف برای اروپا بالاخره موضع ایران را در قبال ادامه یا توقف برجام بیان کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.