1398-03-02 07:39
485
0
63411
معاون عمرانی وزیر کشورخبرداد؛

بیش از 29 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوبه اخیرهیئت وزیران برای بازسازی مناطق سیل زده / آسیب سیل به بیش از 169 هزار واحد مسکونی

معاون عمرانی وزیر کشور گفت:  هیئت وزیران در مصوبه اخیر خود تسهیلاتی را  برای 18 استان کشور به مبلغ 29 هزار و 130 میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارت بخش های مختلف در استان های سیل زده است تصویب کرد.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه  آغاز ساخت و تعمیرمنازل سیل زدگان توسط سپاه پاسداران که با حضور سردار غیب پرور در آق قلا برگزار شد، اظهار کرد:  شاید برای نخستین بار باشد که در یک بحران قرارگاهی تشکیل می شود و کارها را به صورت منسجم  پیش ببرد.

وی افزود: تشکیل قرار گاه به دیل این بود که تب سازندگی و بازسازی  و نوسازی فروکش نکند زیرا بیش از 21 استان کشورما آسیب دیده است،  این قرارگاه  در وزارت کشور مستقر شده و وزیرکشور بعنوان رئیس قرار گاه فعالیت می کند و کمیته هایی ذیل آن  تعریف شده  که مهترین کمیته بحث بازسازی و نوسازی است متناظر این قرارگاه در استان های مختلف وجود دارد و جلسات هفتگی دارند تا کاربا برنامه زمانبندی شده پیش برود.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه  و سازمان های مختلف طبق تعهداتشان  و پای کار هستند، تصریح کرد: امروز تعمیر و ساخت 20 هزار دستگاه منزل مسکونی در آق قلا توسط سپاه و بسیج سازندگی کارش آغاز شده و  بنیادمسکن که سیمان را تهیه میکردند و ستاد اجرایی فرمان امام  و همه  و همه کمک می کنند.

وی ابراز کرد: ارزیابی های ما در 21  استان کشور این است که در حدود 169 هزار 377 هزا ر واحد مسکونی در کشور دچار آسیب شدند که احداثی شهری ما  11 هزار و 846 واحد مسکونی  و روستایی ما 56هزر و 469 واحد  است که در مجموع واحدهای شهری و روستایی 101 هزار و 62 واحد براورد شده است.

جمالی نژاد مجموع خسارت های معیشتی 109 هزار  832 واحد بیان کرد و گفت: بنیاد مسکن بعنوان مجری،  56 هزار و 550 پرونده  را برای متقاضیان تسهیلات تکمیل کرده و از این تعداد25هزار و 629 متقاضی به بانک معرفی شدند  تا تسهیلات را برای 7 هزار 403 واحد احداثی و 18هزار و 236واحد تعمیری دریافت کنند.

وی یادآور شد: بانک های عامل با ابلاغ بانک مرکزی در چارچوب مصوبه دولت 2هزار و 482 واحد را عقد قرارداد کردند .

جمالی نژاد با بیان اینکه مصوبه  اخیر هیئت وزیران بسیاری از مشکلات را حل کرده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات برای 18 استان کشور و به   مبلغ 29 هزار و 130 میلیارد ریال برای بازسازی و جبران خسارت بخش های مختلف در استان های سیل زده است که مبلغ 25 هزار میلیاردتسهیلات قرض الحسنه ابا کارمزد 4 درصد   و مبلغ7 هزار 460 میلیارد ریال برای زیر ساخت های آسیب دیده از طریق  تملک دارایی ها است.

معاون عمرانی وزیر کشور در خاتمه گفت: این پول ها در حال  تخصیص است بانک ها همکاری کردند و برخی بانک ها در مکان های در مناطق سیل زده مستقر شدند  تا در زمان های پیش بینی شده بتوانیم  به جبران خسارت بپردازیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.