1398-02-04 09:21
442
0
62768
مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

هلال احمر متولی اسکان موقت سیل زدگان شد/ هنوز بخشی از اراضی کشاورزی درگیر سیلاب است/تکمیل 4000 پرونده مسکن

مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: در نخستین کارگروه قرارگاه ملی بازسازی و نوسازی در استان، هلال احمر متولی بحث اسکان موقت، تامین چادر، امکانات گرمایشی و سرمایشی و امکات ضروری زندگی است .

به گزارش گلستان ما؛ مجتبی جمالی امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری درباره آخرین وضعیت سیلاب در گلستان اظهار کرد: ما به لحاظ مقابله اعم از شهری و روستایی از مرحله مقابله خارج شده و در مرحله بازسازی هستیم.

وی افزود: اکنون پاکسازی مناطق مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده را  با کمک نیروهای امدادی، گروه های جهادی،  نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی دنبال می کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان با بیان اینکه در بخشی از اراضی کشاورزی ما کماکان در مرحله مقابله هستیم، تصریح کرد: به ویژه در حوزه قره سو  و حاشیه ساحل شمالی و جنوبی اراضی گسترده ای هنوز دچار سیلاب است که اقدامات تخلیه و فروکش کردن آب در حال انجام است و با محوریت آب منطقه ای و تجهیزات نیروهای مسلح پیگیر تسریع در روند خروج آب و آزادسازی زمین های کشاورزی هستیم تا نگرانی برای کشت دوم کشاورزان رفع شود .

جمالی با اشاره ارائه تسهیلات بلاعوض وکم بهره به سیل زدگان، بیان کرد: دربخش مسکونی و کشاورزی دولت تسهیلاتی پیش بینی کرده است که 50میلیون تومان برای منازل شهری، 12 میلیون بلاعوض"و 40 میلیون تسهیلات روستایی و 10 میلیون بلاعوض و 5 میلیون بلاعوض تعمیرات و 15 میلیون تسهیلات و 5 میلیون بلاعوض معیشتی و 15 میلیون تسهیلات بلاعوض است.

عمده منازل سیل زدگان ارزیابی شد

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با سرعت به نسبت خوبی تقریبا عمده منازل در مناطق سیلاب گرفته را ارزیابی کرده و روند تشکیل پرونده و شروع  پرداخت و بازسازی آغاز شده است و درآخرین گزارش حدود 4 هزار پرونده تکمیل شده و آماده ارسال به بانک ها است  و 400 پرونده هم  به بانک ها ارسال شده و در مرحله پرداخت  است .

جمالی درباره جبران خسارت بخش کشاورزی هم گفت: در این بخش، جهاد کشاورزی هرشهرستان در قالب یک کمیته تخصصی که در مصوبه 11 فروردین هیئت دولت پیش بینی شده، در حال ارزیابی خسارت ها است و مصوبه ای هم برای تسهیلات کم بهره و هم بلاعوض داشته است که اخیرا در دست اصلاح و و بعد از اتمام تغییرات ابلاغ می شود .

اسکان موقت سیل زدگان در چادرها تا مرحله بازسازی توسط هلال احمر

وی مرحله اسکان موقت سیل زدگان در چادرها تا مرحله بازسازی منازل مهم ارزیابی کرد و افزود: در این رابطه  یک قرارگاه در سطح ملی ایجاد شده است که بازسازی و نوسازی را پیگیری می کند و اولین کارگروه تشکیل شد و در استان ها، هلال احمر متولی بحث اسکان موقت، تامین چادر، امکانات گرمایشی و سرمایشی و امکات ضروری زندگی اعلام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان در خاتمه گفت: این مهم با کمک نهادهایی که تحت فرمان مقام معظم رهبری اعم از ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان و خیرین و سایر بخش ها و همچنین بخش دولتی در حال انجام است و  تمرکز ما بر روی اسکان موقت است  و نگرانی ها را کم و شرایط زندگی را هرچه سریعتر برای مردم عزیز فراهم  کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.