1397-12-24 12:31
444
0
61927
ائمه جمعه استان گلستان:

ما امروز از قدرتمان ترجمه اقتصادی گرفته ایم/ ما در گام دوم انقلاب مدیریت جهادی میخواهیم نه جناحی

مدیریت جهادی غربگرا نیست، مدیریتش ولایی است نه جناحی و پروازی، به اذن ولی انجام وظیفه می کند، دست رفاقت با عناصر فتنه نمی دهد، منفعلانه و با تضرع در برابر دشمن سخن نمی گوید.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام رضا دیلمی در خطبه های نماز جمعه باشکوه این هفته آزادشهر ضمن دعوت به تقوای الهی در سخنانی به جایگاه رفیع و با عظمت امام علی علیه السلام در ادیان و مذاهب اسلامی و غیر اسلامی پرداخت و اظهار کرد: در آموزه های دینی، سخن از معیت و همراهی علی با حق است و این موضوع، بیانگر این واقعیت است که هر جا علی هست حق هم آنجاست.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ برخی با زور و تزویر و تطمیع تلاش کرد که نور علی را از دلها بزدایند اما نتوانستد چرا که حق با علی است و این اراده ی الهی است.

حجت الاسلام دیلمی با بیان نقطه نظرات علما و دانشمندان ادیان و مذاهب اسلامی در خصوص شخصیت امام علی علیه السلام تاکید کرد: شبلی شمیل می‌گویدکه علی نسخه ی مفرده ای است که در فضائل بی نظیر و بی بدیل است، ابن ابی الحدید معتزلی، ابن جوزی، ابن عساکر، نسائی، محمد عبدوه و صدها عالم اهل سنت و دانشمندان مسیحی و فرق اسلامی در فضائل و مناقب امیر المومنین(ع) دست به قلم شدند و کتاب نوشته اند.

امام جمعه موقت آزادشهر افزود: پیامبر اسلام، از کنار غار حرا تا زمان رحلتش، همواره از فضائل علی علیه السلام سخن گفت، هر وقت گره ای به کار جبهه ی اسلام می افتاد از لیله المبیت، احد، خندق و بدر و ... تا رحلت پیامبر خاتم(ص)، در خانه ی وجود با عظمت امام علی علیه السلام را می زدند.

وی در پایان خطبه اول خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که اکنون در کشوری زندگی می‌کنیم که کشور علی و اولاد علی علیه السلام است و همه با وحدت کلمه ، علی وار زندگی می کنند و هدایت و رهبری مردم مسلمان و سکان دار هدایت گفتمان ولایت مطلقه فقیه در دست با کفایت مردی از سلاسه علی و به نام علی است و همه مردم مومن و متدین جهان اسلام از وجود او متنعم هستند و باید تلاش کنیم که در تحقق منویات ایشان، در گام دوم انقلاب اسلامی، کوششی مضاعف داشته باشیم.

حجت الاسلام دیلمی در خطبه های دوم، با استناد به بخشی از بیانیه ی راهبردی مقام عظما ولایت در گام دوم انقلاب اسلامی در سخنانی گفت: هسته ی مرکزی ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمی حضرت ولی عصر ارواحنا فداه در گام دوم انقلاب، سپردن کارها به جوانان به تناسب موقعیت و مکان است و خدا را شاکریم که شهرستان آزادشهر با زعامت امام جمعه محترم در استان طلایه دار این کار فاخر و شایسته بود و در راستای تامین منابع انسانی انقلابی جوان و ارتقاء مباحث تربیتی، بصیرتی و معرفتی، مجمع جوانان مومن انقلابی را با استفاده از همه ی ظرفیت های ممکن در جبهه ی انقلاب اسلامی، راه اندازی نمود.

امام جمعه موقت آزادشهر اظهار کرد: جوانان انقلابی، منشا خیر وبرکت، تحول و تعالی، ذخایر و سرمایه های عظیم نظام دینی و موتور پیشران کشور در عرصه های مختلف و بازوان پرقدرت در بسط ارزشها و دفاع از قداست ها و احیاگر رویش های انقلابی هستند.

وی افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به مدیران جهادی و جوانان نیازمندیم ، مدیریت جهادی یک شعار نیست یک منظومه ی فکری و نظام واره‌ی عقلانی است که از اندیشه الهی برخوردار است، تحول گرا و هویت ساز است، گفتمانش عطر شهادت و ایثار می دهد نه تفکر سرمایه داری و اشرافی گری، مدیریت جهادی غربگرا نیست، مدیریتش ولایی است نه جناحی و پروازی، به اذن ولی انجام وظیفه می کند، دست رفاقت با عناصر فتنه نمی دهد، منفعلانه و با تضرع در برابر دشمن سخن نمی گوید.

حجت الاسلام دیلمی اظهار داشت: بر اساس داشته های قبلی و گواه تاریخ، تجربه نشان داده است که عطش امضای معاهده با سران استکباری و امید بستن به آنها همان سرنوشتی را در پی خواهد داشت که برجام داشت لذا به فرموده مقام عظمای ولایت ، نباید مردم را در چنین اموری شرطی کرد و نگاه ها را به بسته های اروپایی معطوف داشت.

خطیب نماز جمعه آزادشهر بیان داشت: سفر اخیر سران نظام اسلامی به کشورهای منطقه و عراق نشان داد که تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، استفاده از ظرفیت هایی که در اختیار ماست.

امام جمعه موقت آزادشهر افزود: ما در یک کشور و نظام ولایی زندگی می کنیم و عیار مدیریت آن تمسک به این گفتمان است در روزهای پایانی مدیران اجرایی بر اساس گفتمان شهدا ، کارنامه ی عملیاتی خودشان را با محوریت گفتمان اقتصاد مقاومتی و منویات مقام عظمای ولایت، تبیین و تشریح کنند.

وی خطاب به سران استکباری، عناصر فتنه گر، نفوذی ها و کاسبان تحریم که به دنبال ناامیدی و بی ثباتی در معیشت مردم و پیاده سازی جنگ اقتصادی دشمن با مکانیزم ماشه ی تحریم هستند در سخنانی گفت: این ملت عاشورایی و با اراده و انگیزه با هوشیاری و بصیرت، ضمن رصد تحرکات شما، با وحدت کلمه و انسجامی بی بدیل که مصداق آن را در راهپیمایی باشکوه و تماشایی 22 بهمن دیدید برای دفاع از دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی و گفتمان ولایت در صحنه حاضر است و بدانید که در این جنگ اقتصادی هم به فضل الهی، هیچ غلطی نمی توانید بکنید .

حجت الاسلام دیلمی با تبریک سالروز ولادت با سعادت باب المراد، جواد الائمه و امیرالمومنین علی علیه السلام و روز پدر، از نبی مکرم اسلام و امام علی علیه السلام به عنوان پدران امت یاد کرد و افزود: تلاش کنیم که ضمن تکریم پدر و مادر که موجب عاقبت به خیری و عزت ما در دنیا و آخرت می شود فرزندانمان را نبوی و علوی و فاطمی تربیت کنیم و در نام نیکو همچون اسما و القاب حضرات معصومین را برای فرزندانمان انتخاب نماییم .

امام جمعه موقت آزادشهر در پایان سخنانش، آغاز فصل رویش بهار و تقارن آن با بهار دلها و ایام اعتکاف را بسیار زیبا توصیف کرد و همگان را دعوت به حضور در این مراسم معنوی و پشتیبانی از آن نمود و گفت: این رویش انقلابی به برکت انقلاب اسلامی در سراسر کشور احیا شده است و امید است فردای قیامت که ندای این رجبیون در محشر طنین انداز می شود در این زمینه همگی سربلند باشیم.

ما امروز از قدرتمان ترجمه اقتصادی گرفته ایم

امام جمعه گنبدکاووس گفت: امروز ما از قدرتمان ترجمه اقتصادی گرفته ایم، مراودۀ آزاد با عراق مقدمه تحولات بزرگتر است.

حجت الاسلام محمود ترابی در نماز جمعه امروز 24 اسفند ماه با اشاره سفر رئیس جمهور به عراق گفت: با حذف ویزا سفرۀ احسانی از این سفر برای متدینین پهن شد.

وی افزود: اینکه گفته می شود ایران می خواهد سوء استفاده کند و عراق را یکی از استان های خود کند و از آن برای انتقال سلاح استفاده کند نشانه شدت ناراحتی دشمن است.

حجه الاسلام ترابی ادامه داد: ما همچین نگاهی بین خود و خدایامان نسبت به عراق و هیچ کشور دیگری نداریم و رفتار ما بر اساس حسن تعامل و ارتباط دو طرفه است و نگاه ما استکباری نبوده و نخواهد بود.

خطیب جمعه گنبد اضافه کرد: سفر مشابه ترامپ به عراق علی رغم هزینه های بدون استقبال رسمی و مردمی برگزار شد و دیدار رئیس جمهور ایران با استقبال مردمی و دیدار مسئولین و علما و همچنین زیارت عتبات همراه بود.

وی با اشاره به سخن رئیس بانک مرکزی در مورد تقویت و استفاده از ظرفیت 20 میلیارد دلاری مراوده با عراق اذعان کرد: یکی از مسائلی که لیبرال های وطنی بر روی آن کار می کنند این است که مقاومت برای ایران هزینه دارد .

ترابی افزود: پاسخ اینکه ما با اقتصادمان به مقاومت سوپسیت می دهیم را امروز با این سفر می دهیم که شما ببینید این مقاومت اقتصاد ساز هم هست و قدرت معنای ثروت و فرهنگ هم هم می تواند داشته باشد.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی گفت: انسان نسبت به این سردار حس مالک اشتری و بزرگتری پیدا می کند.

وی همچنین در ادامه به انتصاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوۀ قضائیه و انتخاب به عنوان نائب رئیس مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: این انتصاب ایه امید مردم است.

حجت الاسلام ترابی به تاسی از سخنان مقام معظم رهبری گفت: هر کاری باید رویکردی داشته باشدکار فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی هر کدام باید رویکردی داشته باشد و مقام معظم رهبری بر مردمی بودن کارها تاکید کرده اندک ه با توجه به شاخص های لازم برای مردمی بودن، قوه قضائیه باید مسیر مردمی بودن و الزامات آن را داشته باشد.

وی انقلابی بودن را صادقامه ، فاتحانه و با سرعت بیشتر طی کردن مسیر دانست و اظهار کرد: لزوم اجرای به موقع احکامبرای این است که مردم در کنار رعایت حقوق عام ، اجرای حکم و برخورد قاطع را احساس کنند.

ترابی یادآور شد: در کنار حکم دادن باید ضد فساد بودن را دید مقدمات حکم و درستی شهادت مهم است اگر دستگاه وکالتی کارش فقط تاخیر انداختن عدالت است و ما هیچ تحقیقی نسبت به آنها نمی کنیم به مزمن بودن پرونده ها نمی کشاند؟ ضد فساد بودن با همه لوازم رویکردش باید دیده شود.

وی متذکر شد : اگر ضابطین ما در دستگاههای مختلف درست عمل نکنند دستگاه قضا چه کار می تواند کند؟

امام جمه گنبدکاووس گفت: وجود بسیاری تخلفات علی رغم تاکید و توصیه های مقام معظم رهبری نشان از این دارد که ضد فساد بودن را با برنامه ریزی ، تحقیق علمی، مسئله یابی و اینکه چه کسانی فساد را ترویج می دهند عملیاتی نکرده ایم و دستگاه قضا باید با مسئله یابی اقدام کند و این توقع مردم و مقام معظم رهبری از جناب آقای رئیسی است.

حجت الاسلام ترابی در ادامه به اقای نا امیدی در مردم از سوی برخی رسانه ها نی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دست برتر دست ماست چه در انقلاب و چه در منطقه باید این دست برتر را بگیریم اما می بینیم برخی رسانه ها از جماه سایت ها و روزنامه ها بگونه ای رفتار می کنند که نشان از ضعف و ناتوانی ما دارد و این تحلیل های غیرواقع عدم درک جایگاه خودی است.

وی ادامه داددیدن ضعف در خودی و دشمن را مقتدر فرض کردن باعث می شود مردم حس کنند مشکلات هست و راه حلی نیست و و بدبین شوند.

اعطای نشان ذوالفقار نشانه رضایت ولی زمان از سردار سلیمانی است

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات گفت: اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن به معبود است.

وی افزود: یکی از ابعاد مهم دین مقدس اسلام توجه به معنویات و خودسازی؛ همراه با تفکر و تأمل باهدف تعالی، رشد و تکامل بشری است.

خطیب جمعه گالیکش گفت: در سفارش‌ها بسیار به قرائت ادعیه و انجام مناسک دینی وزنده نگه‌داشتن شعائر اسلامی توصیه‌شده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اعتکاف است.

حجت‌الاسلام دلبری اظهار داشت: در شرایط فعلی که دشمنان و رسانه‌های آن‌ها فکر، ذهن و تفکر جوانان ما را هدف قرار داده‌اند بهترین روش برای خنثی کردن این شیطنت‌ها همین اعتکاف است که ظرفیت تربیت نیروی انسانی متعهد را فراهم می‌آورد و جوانان ما را بازندگی ائمه بیشتر آشنا می‌کند.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به ظرفیت‌های دینی و ملی نوروز در جامعه اسلامی گفت: آداب‌ورسوم تبدیل به فرهنگ می شود و فرهنگ‌ها را می‌سازد؛ یکی از این آداب‌ورسوم فرارسیدن سال جدید و بهار طبیعت است که از آن به‌عنوان عید نوروز نام می‌برند؛ خانه‌تکانی، دیدوبازدید اقوام، رفتن به طبیعت و تمیز کردن آن و... ازجمله آداب‌ورسوم نوروز است.

به گفته وی؛ از زمانی که ایرانیان دین مقدس اسلام را قبول کردند اسلام نیز آداب‌ورسوم نوروز را قبول کرد و مهر تائید به آن زد.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار مقام معظم رهبری به سردار قاسم سلیمانی گفت: اعطای این نشان بسیار لازم، ضروری و بجا بود که نشان از رضایت ولی زمان از سردار سلیمانی است.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به جلسه اخیر مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری در پیام تشکیل این مجلس گفتند: دشمن با حداکثر توان در مقابل ما ایستاده است ما هم باید حداکثر امکانات کشور را بسیج کنیم و مشت محکمی بر دهان آن‌ها بزنیم.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره به سفر سه‌روزه رئیس‌جمهور به عراق گفت: برای درک اهمیت این سفر سه‌روزه باید آن را با سفر رئیس‌جمهور آمریکا که باحالتی مخفیانه به عراق انجام شد مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: شکست مفتضحانه حاکمان اعراب که در مسیر جبهه استکبار در منطقه حرکت کردند با همراهی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم اما در قبل آن حرکت ایران اسلامی و جبهه مقامت با پیروزی همراه بوده است.

امام‌جمعه گالیکش افزود: اخیراً به پرواز درآوردن 50 پهپاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار اقتدار موشکی نشان از پیروزی ما دارد.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال که به چهارشنبه‌سوری نام نهاده شده است گفت: عزیزان نیروهای انتظامی مراقبت‌های لازم را داشته باشند و خانواده‌ها نیز توصیه‌های لازم را به فرزندانشان داشته باشند تا شاهد وقایع و حوادث ناگوار در کشور نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.